כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כתב אישום בפרשת הריגול הסורי בצפון

כתבי אישום הוגשו נגד שני ערבים תושבי הצפון, שהואשמו בריגול לטובת סוריה ובפגיעה בבטחון המדינה

כתב אישום בפרשת הריגול הסורי בצפון

פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (ו) באמצעות עו"ד אורית קורין, שני כתבי אישום בגין עבירות כנגד ביטחון המדינה. כתב אישום אחד הוגש לבית המשפט המחוזי כנגד ראפת בן חמד אלחלבי בן 28 תושב מג'דל שמס המייחס לו עבירות ביטחון חמורות - מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעות לאוייב, יציאה שלא כדין, פגיעה ברכוש והסתייעות ברכב לביצוע פשע, כמו כן מתן סעד למסתנן. כתב אישום השני הוגש לבית המשפט השלום בנצרת כנגד מוחמד רומיה בן 24 ממג'דל שמס המייחס לו עבירות כנגד ביטחון המדינה בגין חיפוי על עבירה ואי מניעת פשע.

על פי עובדות כתב האישום, ביום 20.9.13 בסמוך לשעה 00:30 יצאו ראפת ומוחמד לכיוון גדר המערכת בגבול בין ישראל וסוריה. בשלב זה אמר ראפת למוחמד כי בכוונתו לחצות את הגבול לסוריה ולהצטרף לצבאו של אסד, אף הציע למוחמד להצטרף אליו, אך הוא סרב. סמוך לשעה 01:00 הגיעו השניים לגדר הגבול. ראפת מסר למוחמד את מכשיר הפלאפון הנייד שלו וביקש ממנו להחזיר את הרכב והפלאפון למשפחתו במג'דל שמס.

ראפת התקרב אל גדר המערכת, חתך את גדר התייל והסתנן לתוך סוריה, שם נחקר ראפת על ידי חוקרי המודיעין הסורי והתבקש לספק מידע בנושאים שונים הקשורים לישראל, וזאת ביודעו כי בכך הוא מסייע ותורם למודיעין הסורי.

ראפת נחקר אודות שמות המתנגדים למשטר אסד במג'דל שמס ומסר לחוקר שמות של מתנגדים, וכן הראה תמונות שלהם, נשאל אודות הגדר החדשה המפרידה בין ישראל לסוריה, וכמו כן נשאל אודות סיורים על גדר המערכת, עמדות צבאיות בכפר, היחס של השלטון בישראל לתושבי הגולן ועוד שאלות נוספות.

בתאריך 17.11.13 החליט ראפת לחזור חזרה לישראל. בסמוך לשעה 18:30 הגיע לגדר המערכת המפרידה בין ישראל לסוריה ושם נעצר על ידי כוחות הביטחון.

התיק נחקר על ידי השב"כ בשיתוף עם ימ"ר צפון.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
ריגול כתב אישום ישראל סוריה נאשם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד