י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רקטות נורו לעבר הנגב • סיכום כל אירועי השבת

רקטות נורו מרצועת עזה והתפוצצו ליד גדר המערכת • גרמניה תמכור לישראל 2 ספינות טילים במיליארד אירו • סיכום כל אירועי השבת

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



ברחוב דרך שלמה 17 ביפו, פרצה שריפה בעסק "כלל מערכות", השריפה התפשטה לעוד 2 עסקים סמוכים. בניין מגורים פונה מדייריו, לא דווח על נפגעים. צוותי כיבוי אש השתלטו על השריפה.

למרכז הרפואי לגליל המערבי נהריה, הובאה ילדה בת 10 מהכפר שעב, לאחר שנפלה מקומה שלישית בביתה. סובלת משברים וחבלות ראש. מצבה מוגדר קשה ויציב והיא תועבר בהמשך לחדר הניתוח.

למרכז הרפואי לגליל המערבי נהריה, הובא במהלך ליל שבת גבר בן 67 מראש פינה שנפגע מפרה בה טיפל ביישובו. מצבו מוגדר בינוני והוא אושפז במחלקה הנוירוכירורגית עם חבלה בראשו ופציעה בקרקפת.

בכביש 1 מחלף בן שמן התהפך בליל שבת רכב, צוותי מד"א העניקו ל-2 נפגעות טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם אל בית החולים תל השומר כשבין הנפגעות בת 16 במצב בינוני עם חבלת ראש יציבה ופצועה נוספת באורח קל. נסיבות התאונה נבדקות על ידי המשטרה.

סמון ל-12:00 בטמרה 4 רעולי פנים שדדו באיומי אקדח כ-100 ש"ח מקופה במסעדה, נמלטו, אין נפגעים. משטרת שפרעם פתחה בחקירה.

מחבלים מעזה ירו במהלך בוקר שבת שלוש רקטות מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית שדות נגב, הרקטות התפוצצו בסמוך לגדר המערכת בשטח הרצועה.

בגבעת המורה במהלך טיפול באירוע הקמת רעש סמוך ל-04:00 1 הדיירים וחברו, כבני 18 תקפו את השוטרים ונעצרו. משטרת עפולה פתחה בחקירה.

ביום שישי ארעה בצומת המוביל תאונת דרכים בין מערבל בטון לבין רכב פרטי. מתחקור ראשוני עולה כי נהג המערבל בטון נסע מכיוון שפרעם לנצרת ופגע ברכב פרטי שנסע מכיוון רמת ישי ורצה לפנות שמאלה לכיוון כפר מנדא, נהג הרכב פרטי נפצע אנוש ובהמשך נקבע מותו. במהלך השבת הותר לפרסום פרטיו, שמו ולדימיר צ'צ'יק בן 58 תושב כרמיאל נשוי ואב ל-2 ילדים.

חדשות חוץ:

שמונה בני אדם נהרגו בקולומביה במתקפה של המורדים על תחנת משטרה בעיירה אינזה בקולומביה. הרשויות בקולומביה טוענות כי המורדים השליכו פצצות מאולתרות ממשאית, וגרמו נזק כבד לתחנה ולבניינים סמוכים.

מצרים: 14 נשים שנידונו ל-11 שנות מאסר, לאחר שהפגינו בעד הנשיא המודח מוחמד מורסי, ישוחררו לאחר שבית המשפט קיצץ את עונשן. בנוסף נשלחו בחודש שעבר לכלא שבע נערות באותו המקרה, על כך שחסמו את התנועה וגרמו נזק לרכוש במהלך הפגנות של תומכי האחים המוסלמים באוקטובר.

דובר משרד ההגנה הצרפתי, ג'יל ג'רון, הודיע כי 1,200 חיילים התפרסו במערב הרפובליקה של מרכז אפריקה ובצפונה, יום לאחר שצרפת האיצה את נוכחותה ברפובליקה, מחשש לרצח עם.

רשת סקיי בשפה הערבית דיווחה כי 15 בני אדם נהרגו בשש תקיפות של חיל האוויר הסורי בעיר א-רקה שבמזרח המדינה. עוד חמישים נפצעו. לאחרונה הודיעו המורדים הסורים כי השתלטו על העיר.

צוות פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הגיע לטהרן לקראת הביקור המתוכנן מחר בכור המים הכבדים באראק - כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "מאהר".

צבא סוריה הרג לפחות 35 בני אדם, בהם נשים וילדים, באחת מהשכונות בעיר נבכ בפרברי דמשק - כך מסרו גורמי אופוזיציה.

ממשלת גרמניה הסכימה למכור לישראל שתי ספינות טילים במיליארד אירו - כך דיווח היומון הגרמני "בילד". הספינות, המצוידות בטילי טורפדו, נועדו לסייע לחיל הים להגן על מתקני הגז הטבעי במים הטריטוריאליים של ישראל.

נשיא איראן חסן רוחאני הגן על הסכם הביניים שחתמה המדינה עם המערב באומרו כי שיפור הכלכלה איננו נופל בחשיבותו משימור תוכנית הגרעין האזרחית. במפגש עם סטודנטים בטהרן הדגיש רוחאני כי לא ניתן להשיג התקדמות כלכלית ללא קשרים עם מדינות העולם.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א וקבוצת העיתונאים 'רוטרניק'

בית חולים שריפה גרעין קולומביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד