א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ליברמן בארה"ב: "אין סיכוי לתהליך השלום"

שר החוץ השוהה בימים אלה בארה"ב אומר כי אל למזכיר המדינה האמריקני לפתח ציפיות: "הוא לא יצליח להשיג הסכם בשנה הקרובה"

איווט ליברמן. צילום: ארכיון
איווט ליברמן. צילום: ארכיון

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי סייים את ביקורו בישראל באמירה אופטימית: "אנחנו קרובים יותר להסכם שלום מאשר היינו במשך שנים", אמר, וטס ביום שישי חזרה לארה"ב, לאחר ביקור של 24 שעות בלבד.

בין השאר נפגש שלוש פעמים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם שר האוצר יאיר לפיד וכן עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן.

אלא שבינתיים היה זה שר החוץ הישראלי, אביגדור ליברמן, שצינן את ההתלהבות הנ"ל. כזכור, ליברמן שוהה בימים אלו בארה"ב, ואף השתתף בפורום סבן היוקרתי ובו אמר, "אין לקרי מה לפתח ציפיות. הוא לא יצליח להשיג הסכם בשנה הקרובה".

ובכל זאת הוסיף כי הוא "אסיר תודה על כך שקרי איתחל את השיחות עם הפלסטינים, והדיאלוג בין הצדדים חיוני כדי למנוע התפרצות אלימות. זה חיוני לשמור על המשך השיחות, ולדעת לנהל את הקונפליקט". ליברמן הגדיר את ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן כ"לא דמוקרטי ולא מייצג".

גם יו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג התייחס לנושא המדיני, באמרו כי "לנתניהו יש רוב בכנסת להתקדם בנושא המדיני". את הדברים אמר הרצוג ביום שישי בפגישתו עם היועצת לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב, סוזן רייס.

הרצוג הוסיף והבהיר כי "האינטרס הישראלי הוא ללכת למהלך של היפרדות מהפלסטינים" והבטיח כי מפלגת העבודה "על אף היותנו אופוזיציה - נתמוך בממשלה אם נתניהו יהיה נכון ורציני להתקדם בתהליך".

"אני מאמין שהציבור הישראלי יתמוך בהסדר עם הפלסטינים. חייבים להתקדם להסדר מדיני כי זה לטובתה של ישראל, יתרום לביטחונה ולרווחת אזרחיה", דברי הרצוג.
קרי שלום הסכם ציפיות אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד