י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לקראת הסכם ב'חדרה' לא תוקם ישיבה חדשה

הושעה הפילוג בישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה, לקראת הסכם בין הצדדים • היוזם: ראש ישיבת סלובודקא וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה • הגרמ"ה: "עד שנגיע להסכם ננקוט בשיטת 'שב ואל תעשה עדיף' - בינתיים אין לשוב לישיבה" • הגראי"ל: "הגרמ"ה הוא אדם גדול - אפשר לסמוך עליו שיצליח"

הגאון רבי יהושע ארנברג. צילום: משה ויסברג
הגאון רבי יהושע ארנברג. צילום: משה ויסברג



הושגה הערב (מוצ"ש), הסכמה לקראת פשרה בפרשת ישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה והפילוג בישיבה נמנע, זמנית לפחות.

במהלך השבוע שעבר, הורה הגראי"ל שטיינמן לתלמידי ישיבת חדרה לפרוש מהישיבה והודיע על תמיכתו בהקמת ישיבה חדשה לפורשים בשם 'תורה בתפארתה'.

אך נכון לרגע זה הושעו ההליכים ונמנע הפילוג בישיבה.

מי שהוביל את ההסכם הינו הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקא וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', המקורב להגראי"ל שטיינמן.

כבר בעבר הציע הגרמ"ה הירש לראש ישיבת חדרה, הגאון רבי יהושע ארנברג, שיפרסם מכתב הבהרה בסוגיית תמיכתו בתנועת 'בני תורה' המפלגת את הציבור הליטאי. אך הפרסום בסופו של דבר לא יצא לפועל.

הגרמ"ה הירש גם התנגד נחרצות לסילוקם של אברכים תומכי תנועת 'בני תורה', מהכוללים.

הערב התקיים כינוס שאמור היה להוות כינוס יסוד לישיבה החדשה באולמי 'באר מרים' בבני ברק. אך בכינוס הופיע הגרמ"ה הירש, שבישר לבחורים הפורשים על השעיית ההליכים.

בכנס אמר הגרמ"ה: "ההסכם עדיין לא סגור ולבינתיים שב ואל תעשה עדיף, עד להודעה חדשה. במסגרת ההסכם יתחייבו כל האברכים בחדרה שמנויים על הפלס, לבטל את המנוי לעיתון.

אחד ממשתתפי הכינוס שאל: "מי אמר שהרב ארנברג, ראש ישיבת חדרה ישתנה?", הגרמ"ה ענה: "גם אם הרב ארנברג לא יגיד ללכת להפגנה ביום שני מול הכלא זה גם שיפור במצב?".

עוד דיווח כי עליו לנסוע לחו"ל וכי ימנה אדם מטעמו שיטפל בקידום ההסכם.

הגרמ"ה הירש צפוי לבקר אחת לשבוע בישיבה בחדרה, וימסור בה שיחות מוסר והשקפה, פעם בשבועיים.

בבית הגראי"ל שטיינמן הבהירו כי, "הגראי"ל הסכים להשעיית ההליכים למרות שיש לדעתו 'בעייה חינוכית' במקום. הגראי"ל סומך על הגרמ"ה ועוד ראשי ישיבות שביקשו ארכה לשינוי דרסטי במצב החינוכי בישיבה. הפרטים והשינויים כרגע בדיונים והגרמ"ה לקח על עצמו באופן אישי לטפל בבעייה. והגראי"ל התבטא: "הוא אדם גדול אפשר לסמוך עליו שיצליח".

גורם המקורב לראשי ישיבת כנסת יצחק, אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "למרות שמעט מאוד בחורים פרשו מן הישיבה ולא חזרו לישיבה אחרי החנוכה, ראש הישיבה הגר"י ארנברג עשה הכל כדי שהישיבה לא תתערב בפילוגים ומחלוקות, ולכן ישב לפגישות משא ומתן עם ראש ישיבת סלבודקא.

"לפנים משורת הדין, ראש הישיבה הסכים להחזיר את הבחורים שפרשו, למרות שנקטו בצעד מתריס כנגדו. הישיבה דגלה תמיד ב'שטייגען', בעליה בתורה ויראת שמים ובשלום ואחווה, וכך תמשיך בעז"ה".

עוד בנושא:

פרשת חדרה: "הגראי"ל הורה לעזוב את האזור"
הגראי"ל החליט: ישיבה חדשה תקום בכפר סבא
"אנחנו לא מתערבים במחלוקת"
למרות הפילוג: ב'חדרה' ממשיכים לרקוד • צפו
הגראי"ל: תוציא את הילד מ'חדרה' לפני שיתקלקל
אפקט חדרה: בתפרח דורשים לפטר ר"מ
ישיבה חדרה הגראיל שטיינמן הגרי ארנברג הגרמה הירש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד