כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ג'ון קרי עונה לאיווט ליברמן: "יש סיכוי לשלום"

מזכיר המדינה ג'ון קרי אומר: "השלום אפשרי - כוח לא יוכל לעצור את הפצצה הדמוגרפית שישראל תיאלץ להתמודד מולה בעתיד הקרוב"

ג'ון קרי. צילום: פלאש90
ג'ון קרי. צילום: פלאש90

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, דיבר אמש (א') בפורום סבן ותקף את דבריו של שר החוץ ליברמן שטען כי השלום עם הפלסטינים אינו אפשרי: "כוח לא יוכל לעצור את הפצצה הדמוגרפית שישראל תיאלץ להתמודד מולה בעתיד הקרוב", אמר.

"הסטטוס-קוו ששורר היום לא יהיה דומה לזה של מחר או של העתיד. הביטחון של ישראל יושג רק על ידי הפרדה מהפלסטינים, מציאת פתרון לבעיית הפליטים ויסוד מדינה פלסטינית עצמאית. הנשיא אובמה ואני מחויבים להשיג הסכם קבע של שתי מדינות שחיות זו לצד זו בשלום ובביטחון", הוסיף שר החוץ האמריקני.

"נתניהו אמר שישראל מוכנה לשלום בר קיימא. זה אפשרי היום, כי גם הליגה הערבית אמרה שהמפה הסופית של הסכם תהיה שונה מגבולות 1967. הוא ציין.

"ארצות הברית לא תוכל לקחת את כל ההחלטות הקשות, רק המנהיגים והממשלות בירושלים וברמאללה ייקחו אותן. אם לצדדים חשובים הביטחון והעתיד שלהם, עליהם להאמין ששלום אפשרי - וכולם צריכים לפעול תחת האמונה הזו"

קרי ציין לרעה את החיילים הישראלים שנהרגו לאחרונה בגדה המערבית ואת ההסתה מצד הרשות הפלסטינית. והדגיש: "אני שמעתי את כל הוויכוחים לגבי רצועת הביטחון בלבנון ובעזה. נכון, יצאתם משם אבל לא פתרתם את כל הבעיות. צריך לפתור את הבעיות הקיצוניות של האזור".
ישראל שלום ארה''ב פלסטינים גון קרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד