י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נשיא איחוד-הצלה תוקף: איבדנו חיים בגלל מד"א

על החיים ועל המוות • נשיא 'איחוד הצלה' אלי ביר, שיגר מכתב למתנדבי הארגון ובו הוא מספר על ההתנכלויות של מד"א וניתוק המתנדבים ממערכת הקשר • "אנשים איבדו את חייהם בגלל אגו" • חושף: "כך גייסו אותי במד"א לחיסול זק"א - היום מנסים לחסל אותנו" • מד"א: "הארגון פועל תחת הנחיות רבנים מסוימים בלי סטנדרטים רפואיים"

צילום:פלאש90
צילום:פלאש90



מחריף העימות בין ארגוני רפואת החירום: נשיא 'איחוד הצלה' אלי ביר, שיגר הבוקר (א') מכתב למתנדבי הארגון ובו תקף במילים קשות את ראשי מד"א, אשר לדבריו מתנכלים לארגון.

כך גם, משרד הבריאות זימן לבירור את ראשי מד"א בעקבות התלונות של ארגון 'איחוד הצלה' על ניתוק מתנדבי הארגון ממערכת הקשר של מד"א.

לפי תלונות ארגון 'איחוד הצלה', ארגון מד"א ניתק את מתנדביו ממערכת הקשר של הפנימית של מד"א ובכך מונע מהם להציל חיים. בעקבות כך משרד הבריאות זימן את מד"א לבירור.

מי שהצטרף והביע באופן פומבי תמיכה ב'איחוד הצלה' הוא פרופ' אבי ריבקינד, ראש האגף לרפואה דחופה ב'הדסה' ירושלים שאמר ל'ידיעות אחרונות' כי, "את כל הפעולות להצלת חיים יש לבצע כמה שיותר מהר. לא יתכן שלגוף כזה או אחר יהיה מונופול בישראל על המידע שנחוץ להצלת חיי אדם".

לעומת זאת ארגון מד"א טוען שאנשי 'איחוד הצלה' עושים שימוש פסול במידע המגיע אליהם ממערכת הקשר הפנימית.

נשיא ומייסד 'איחוד הצלה' אלי ביר החליט להוריד את כפפותיו והבוקר פנה באיגרת אישית למתנדבי הארגון.

"הצער הגדול שלי זה שיש מישהו שאמון על חיי תושבי ישראל ברפואה הדחופה הטרום אשפוזית", הוא פותח בפנייה למתנדב, "ובמקום לעשות כל מאמץ לנצל את רצונך ויכולתך לסייע בהצלת חיים, הוא משקיע מאמצים רבים בכדי שאתה שאינך חבר רק בארגונו, לא תוכל להציל חיים יותר.

"אני בטוח שהנך מסתובב בימים האחרונים כאוב ומתוסכל מכך שידוע לך בבירור שיכולת להגיע לסייע לחולים ופצועים רבים, ואולי אפילו ממש להציל את חייהם, אך מטעמים שאינם ענייניים ומקצועיים כלל, מונעים ממך את זה בכל דרך ובכל הכח, והנך חושב לעצמך איך המצב הזה יסתיים בסוף?".

חסלו את זק"א

"אז החלטתי לספר לך קצת מההיסטוריה של מד"א מהעבר הלא רחוק ומזה תלמד על העתיד", ממשיך ביר בסיפורו: "התחלתי להתנדב במד"א לפני יותר מחצי יובל שנים, לא אשכח את הרגשת הגאווה כשלבשתי את האפוד עם סמל הכוכב היהודי באדום המתנוסס עליו בגאון ובמשך השנים נשאבתי לזה יותר ויותר. גם אני שטפתי את רכבו של מנהל התחנה והלכתי לקנות סיגריות על חשבוני "לנהגים הבכירים", הרגשתי "הכרת הטוב" למד"א שאפשרו לי לעלות על אמבולנס ולטפל באנשים. וכך עם השנים שעברו לאחר שפתחנו את הצלה ירושלים ולאחר מכן את הצלה ישראל, המשכתי עם אהבתי למד"א כי זה היה טבוע בי עמוק".

"במשך השנים קיבלתי תפקידים במד"א ואף תפקיד חשוב של חבר בוועדת ביקורת עליונה (שנפגשה אחת לכמה שנים) ותפקיד נוסף, מ"מ אחראי כוננים ארצי. הכל השתלב באהבה יחד עם תפקידי בהצלה. באותו הזמן לא היה קונפליקט בהתנדבות בשני הארגונים, אלא להיפך, עזרתי לכוננים רבים שעברו שנים של תחנונים בכדי לקבל "מספר כונן". במשך השנה בה כיהנתי בתפקידי לא התאפשר לי לחלק הרבה ציוד רפואי אבל לפחות יכולתי לתת לכולם "מספרי כונן" ולחלק ביד נדיבה - אהבה לכל אחד. לצערי הייתי צריך לשלוח את חלקם הביתה בלי ציוד ובלי ביפר ורק יחידי סגולה קיבלו".

"לא אשכח את היום שאפשרו לי לתת פרס גדול לכוננים, שאם הם יביאו ביפר מהבית או מארגון הצלה אוכל לאשר להם צריבה ללא תחנונים ובכך לקבל את קריאות החירום ולאפשר להם לקבל ציוד מארגון הצלה".

"הסדק שלי בהתנדבות במד"א", ממשיך ומספר ביר, "החל לפני כעשר שנים. ביום בהיר, התקשר אליי יו"ר וועד עובדי מד"א דאז מר אלי בין וביקש ממני לבוא מיידית לתל אביב לפגישה חשובה בה נודע לי שאני מתמנה לחבר בוועדה "סודית". נסעתי למרכז מד"א ובדרך לקחתי איתי את חברי היקר דובי מייזל שגם הוא היה מה"ברי מזל" שקיבלו מינוי לוועדה".

"בישיבה בחדר סמוך ללשכת מנכ"ל ישבנו כמה אנשים. ואז מר בין נכנס לחדר ובפיו בשורה: אתם מתמנים לחברי וועדה שתפקידה לחסל אויב מר של מד"א - חייבים לחסל את זק"א! כן, זק"א שרשי התיבות שלו היו "זיהוי קורבנות אסון". באותם ימים, היו הרבה מאוד קורבנות טרור ויהודה משי זהב התנוסס בכל כלי התקשורת".

"ואז נזרק באוויר הרעיון של בין: בואו ונקים ארגון מתחרה תחת כנפי מד"א ונקציב לזה תקציב. 10 נטנ"ים נהפוך לרכבים לפינוי "מתים", נקנה מירסים וציוד, מעילים וכובעים וכל מי שמתנדב בזק"א יצטרף אלינו, ובכך נגרום לארגון להתמוטט".

צילום: חדשות 34צילום: צילום: חדשות 34
צילום: חדשות 34


האהבה התנפצה

"כמובן שהרעיון היה נשמע גאוני, אבל שאלתי: ומה יהיה אם יהיו מתנדבי זק"א שלא ירצו להצטרף? שמעתי גיחוך באוויר - מה זאת אומרת שלא ירצו להצטרף? אנו נרשה להם להיות חברים ביחידת הכוננים של מד"א והם בטוח ירצו, ומי שכבר במד"א יסולק מיידית אם יעז ללבוש את בגדי זק"א כשהוא מתקרב למת!".

"לא יהיה דבר כזה להתנדב אצלנו באמבולנסים וגם להתנדב אצל האויבים שלנו! פסק מר בין.

"לאחר פגישות רבות עם חברות יחסי ציבור הוחלט על השם מז"ח (מחלקת זיהוי חללים) וחברת הפרסום עיצבה סמל וכמובן שהנטנ"ים הפכו לרכבי הסעות למתים. במקביל מד"א יצאו לדרך בגיוס המתנדבים וחיסול זק"א.

"מיותר לציין, שאת המלחמות שהיו למד"א על כל מת ועל כל פיסת פרסום לסמל, בכירי מד"א היו מגיעים לשטח ומורים למשטרה להעיף את זק"א מהמקום. כמובן שהיו ניצחונות כש"דג שמן" עבר למחנה מז"ח וסחף אחריו עוד מספר מתנדבים מזק"א. ואלו שהפכו לחסידי מז"ח החלו "להלשין" למד"א על "סוררים" שהיו מתנדבים בזק"א בסתר ונתפסו עם סמלי האויב על הרכב או על מחזיק מפתחות וכמובן שמיד "נזרקו" מהתנדבות בארגון הלאומי להצלת חיים הפועל ללא משוא פנים ותחת בקרה עמוקה ושקיפות.

"באותם ימים התנפצה האהבה שלי לארגון שאותו אהבתי ולאנשים שאותם הוקרתי כל כך. באותם ימים גיליתי ששימשתי כעבד לעבדים שרצו שלטון ושררה".

"ובכן ידידי היקר, ההיסטוריה הידועה לכולנו מלמדת על העתיד, כשלאחר השקעה של סכומי עתק בהקמת והפעלת מז"ח, היא נסגרה לאחר מספר שנים, ולעומתה ארגון זק"א ממשיך בפעילותו הברוכה עד עצם היום הזה!! וכעת שוב.. אותם אנשים עם אותם כוונות ואותם מעשים".

"לאחר שסיפרתי לך מעט מההיסטוריה, אני כותב לך היום את הדברים האלו מליבי ממש. תאמין לי שאני סולח לאותם אחים שעזבו אותנו בגלל הלחצים והאיומים ו/או ההבטחות והפיתויים והלכו לאלו שהכריזו עלינו מלחמה. אני סולח להם על זה שקיבלו ממני אישית אהבה ופרגון וכמובן ציוד יקר ערך ואף תלושי חג כשידעתי שמשפחתם במצוקה (כן, בכל חג אני שולח לאותם מתנדבים שלא גומרים את החודש תלושים שיעזרו למשפחתם) אני סולח להם לאותם חברים יקרים שלא אמרו שלום לפני שעזבו".

אוי להם מיום הדין

"אך אוי להם מיום הדין, אוי להם שכשהם יפגשו את אותם אנשים בשמים אשר איבדו את חייהם בגלל שהם גרמו להפסקת המידע להצלת חיים. אוי להם לאותם אנשים שם בפתח תקווה על הפגיעה באותו צדיק יסוד עולם – המתנדב המסור הרב ישראל זלטס שפגעו בו לאחר שלא היה מוכן לוותר על המירס הנוסף שבו דווח לאחיו באיחוד הצלה שיש אדם מחוסר הכרה ובגללם הוא הפסיק לקבל מידע להצלת חיים ממד"א וזאת לאחר שהיה יוצא במשך עשרות שנים למאות קריאות לחודש, ורק לפני מספר שבועות, שכנה המתגוררת בניין מולו קיבלה דום לב ולא היה לו את המידע בכדי להציל את חייה ולצערי היא איבדה את חייה בגלל אגו אטימות ורשעות שהם שאבו מהמנהיגים שלהם! הסיפור של הרב זלטס הוא סיפורם של מתנדבים רבים שנותקו בתקופה האחרונה ממידע להצלת חיים".

"לאחר 120 הם יעמדו לדין ואותם נפשות יעידו נגדם ואני אבוא להעיד לטובתם ואנסה להסביר מה הפירוש Hofjuden (יהודי החצר)".

"והיום, אתה רואה Déjà-vu(בתרגום מצרפתית לעברית: "כבר נראה") שאותו אדם שעסק במלחמה מול זק"א עוסק במלחמה כנגדנו. אני מבטיח לך בעז"ה ובעזרת כל החסד שאתה עושה, שאנו נמשיך הלאה בסייעתא דשמיא שזכינו לו עד כה ונגדל ונתפתח הלאה בכל רחבי הארץ, "וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ"- זוהי סגולת עם ישראל והצלחתו".

"ולאלו שערך הצלת חיים בראש מעיניהם, ונשאר בהם מוסריות וערכיות אמיתית בקרב עובדי ומתנדבי מד"א, אני פונה אליהם: כולנו יודעים את חשיבות ארגון מד"א שהינו גוף חיוני מאין כמותו אבל כרגע מנוהל ע"י אדם אחד שמוביל מאבק כנגד 2000 חובשים פראמדיקים ורופאים מסורים להצלת חיים. אני מבקש מכם, אנא המשיכו להעביר לנו מידע על כל אירוע שיש בו סכנת חיים בכל דרך אפשרית, באם זה מול מוקד 1221, או בכל אמצעי תקשורת אחר, אנו נעשה הכל להגיע לחולה או הפצוע מהר ככל האפשר ונחכה לכם ונסייע לכם עד להעברתו לאמבולנס. אל תפחדו לעשות את הדבר הנכון והמוסרי – לא תעמוד על דם רעך! ותהיו שומרונים טובים והמשיכו ביתר שאת להעביר לנו את המידע הנחוץ עד להסדרה סופית בקרוב ע"י משרד הבריאות".

"ולסיום אחי ורעי מתנדב איחוד הצלה, אני מבטיח לך שאני יחד עם הנהלת הארגון לא שוקטים ולו לרגע אחד, ופועלים בכל דרך ע"מ לאפשר לך להמשיך להציל חיים באותה נחישות ומסירות שהיית רגיל עד היום, וישנם ב"ה תוצאות חיוביות מדהימות שאתה יחד עם כל אזרחי המדינה תיחשף לזה ממש בקרוב, והסיום על המונופול בחיי אדם / ההכשרות לחובשים ונהגי אמבולנסים, וסיום הבלעדיות על המידע של קריאות החירום, זה כבר עובדה מוסכמת וברורה ע"י כל מקבלי ההחלטות במדינת ישראל! ובינתיים, אני מבקש ממך, עם כל הקושי שבדבר, אנא שמור על איפוק מוחלט".

צילום: דוברות מד"אצילום: צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א


מד"א: שימוש פסול במידע חסוי

ארגון מד"א הגיב לטענות ואמר כי "כוננים נותקו מרשת הקשר עקב חשד להפרה חמורה של נהלי החיסיון הרפואי הנהוגים בארגון", ומסבירים כי: "לאור ריבוי התלונות על שירות מסכן חיים שניתן ע"י גורמים מתחזים, עובד מד"א בימים אלה לשימוש ברשתות קשר מוצפנות שאינן מאפשרות העברת מידע לגורמים זרים. ע"כ כל מי שהאזין בעבר בסתר לרשתות הקשר של מד"א או עשה שימוש פסול במידע חסוי שהגיע אליו לא יכול כיום להיחשף למידע זה"

במד"א דוחים את הטענות על דבר סיכון חיים ומבהירים כי, "אנשי הארגון פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומקפידים להעניק טיפול לכל נפגע באמצעות אנשי מקצוע שהוכשרו לכך. לצערנו אנו נתקלים בתופעות של גורמים שונים המאזינים לרשת הקשר של מד"א ועושים שימוש פסול ואסור במידע שהם נחשפים אליו. על מד"א חלות הנחיות ברורות של חסיון רפואי ואין באפשרותו לאפשר העברת מידע לארגון הצלה שאינו מקצועי הפועל תחת הנחיות רבנים מסוימים במקום הסטנדרטים הרפואיים הנדרשים".

עוד אומרים במד"א כי "ארגון זה מעולם לא נותק מביפרים ומירסים היות ולא חובר אליהם מלכתחילה. יודגש כי מד"א פועל בשיתוף פעולה מלא עם כל ארגוני ההצלה ורפואת החירום העומדים תחת הסטנדרטים של מד"א ומשתמש בשירותיהם על מנת להציל חיים רבים ככל האפשר".

לסיום קובעים במד"א כי הארגון "חרט על דיגלו את ערך החיים וימשיך להעניק שרות מלא מקצועי ומיידי לכל הפונה אליו".
בית חולים הצלה מד''א מאבק אלי ביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד