כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הממשלה אישרה: יימשך גיוס חרדים לשירות אזרחי

לאחר שבתחילת החודש פג תוקף החלטת הממשלה לשירות אזרחי, היום היא הוארכה • "לשם שמירת האמון עם הציבור החרדי"

גיוס לשירות אזרחי. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה
גיוס לשירות אזרחי. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה

בצל המצב החוקי הבעייתי בקליטת בחורים חרדים נוספים לשירות האזרחי, אישרה היום (א') הממשלה את היום הארכת גיוס חרדים לשירות אזרחי-משמר.

לאחר שבתחילת החודש פג תוקפה של החלטת הממשלה שהסדירה את 'השירות האזרחי המשמר' שהווה פתרון ביניים להמשך השירות האזרחי, עם פקיעת תוקפו של 'חוק-טל', נוצר מצב שהחל מ-1 בדצמבר, לא יוכל הצבא להפנות למנהלת השירות הלאומי צעירים חרדים נוספים לשירות האזרחי וזאת עד לסיום החקיקה בנושא.

בעקבות זאת הציג מוקדם יותר השר אורי אורבך (הבית היהודי) בפני הממשלה את הצעת ההחלטה אשר קובעת להאריך בחודש וחצי את הפנייה להתנדבות בשירות האזרחי המשמר, עד ליום 15 בינואר, 2014, או עד להשלמת הליכי החקיקה של הצעת חוק שירות אזרחי לתלמידי ישיבות (לפי המוקדם מביניהם).

מנהלת השירות האזרחי-לאומי, התריעה כבר בעבר מפני מצב זה, כאשר לפני כשבועיים שיגר מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי –לאומי, שר-שלום ג'רבי, מכתב בהול לח"כ אילת שקד, יו"ר הוועדה לחקיקת החוק לשיווין בנטל שבו הוא מתריע בפניה שאם לא תושלם החקיקה עד לסוף חודש נובמבר, החל מה-1 בדצמבר לא יוכל הצבא להפנות למנהלת השירות האזרחי-לאומי צעירים חרדים נוספים לשירות האזרחי.

בהחלטת הממשלה צויין כי מכיוון שעצם הפעלת השירות האזרחי כאמצעי לקידום הנשיאה בנטל הוכר כאמצעי אפשרי וראוי בפסיקות בית המשפט העליון, ובשל העובדה כי הממשלה מכירה בחשיבותו של השירות האזרחי כאחד הכלים המרכזיים להגדלת השוויון של נשיאה בנטל, מוצע במסגרת החלטת ממשלה זו, לייצר את הסמכות להמשך קליטתם של משרתים לשירות אזרחי משמר.

המטרה - לשמר את מערכת השירות האזרחי, ובכלל זה המנגנונים שהוקמו לשם הפעלתה ובעיקר, אמון הציבור החרדי ונכונותו לשלב את צעיריו במסגרתו, הישגים שהושגו בעמל רב ושנים רבות יחסית לאחר שחוקק חוק דחיית שירות. לקיים רצף של התגייסות לשירות האזרחי ולשמר את מנגנון קליטת המתנדבים לשירות האזרחי.

בממשלה הביעו חשש כי חבלי הלידה בכינונו ובעיקר בהפעלתו הלכה למעשה של השירות האזרחי בלא קידום ההחלטה, תיגרם לתחום השירות האזרחי פגיעה ממשית הן בהווה, והן בעת שיבוקש להפעילו שוב.

תכליתה של ההצעה הינה, לאפשר המשך הפניית מתנדבים לשירות האזרחי על ידי צה"ל באופן שיאפשר שימור מגנוני הקליטה והמיון של השירות האזרחי, הן בהיבט שימור המנגנונים המאפשרים את הפעלתו של השירות האזרחי, והן לשם שמירת רצף העבודה עם הציבור החרדי תוך שמירת האמון ושיתוף-הפעולה שנרכשו בעבודה מאומצת של המנהלת במהלך השנים האחרונות.

שירות אזרחי חרדים החלטה גיוס המשמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד