י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הגר"י עדס: "הממשלה היא מרכבה לסטרא אחרא"

גדולי ישראל וראשי ישיבות השתתפו במעמד סיום הלכות שבת של רשת הכוללים 'אליבא דהלכתא' • צפו בגלריה מהאירוע

הגר"י עדס: "הממשלה היא מרכבה לסטרא אחרא"

ראשי הישיבות ורבנים השתתפו אמש (א) במעמד חלוקת תעודות וסיום טור בית יוסף הלכות שבת ברשת הכוללים 'אליבא דהלכתא', בראשות הגר"י הלל.

המעמד התקיים באולמי נוף ירושלים בהשתתפות מאות האברכים. בין הרבנים שהשתתפו באירוע: הגר"מ צדקה ר"י פורת יוסף, הגרב"מ אזרחי, הגר"י עדס, הגר"א סאלים, הגר"י שניידר, האדמו"ר מקאליב, האדמו"ר מתולדות אהרון, האדמו"ר תולדות אברהם יצחק, הגר"ד כהן ר"י חברון, האדמו"ר מרחמסטריווקא, הגרמ"י שלזינגר, הגאב"ד הגר"ט וייס, הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, הגר"י אדלשטיין, הגר"ד לנדא ועוד.

גדולי ישראל עוררו על חיזוק התורה בימים אלו כאשר משנאי התורה רוצים לעקור את בני הישיבות מספסלי בית המדרש. בדברים שנשא הגר"י עדס הוא התבטא: "ממשלת ישראל היא מרכבה לסטרא אחרא, תלמיד חכם הוא מבחר האנושות. אם היינו זוכים להפנים את ערך לימוד התורה - הדור היה נראה אחרת, כשהיו באים לגרש"ז אויערבך לקבל ברכה, הוא היה אומר, לי יש פרנסה אני ראש ישיבה, לכו לאברכים שעמלים בתורה וחיים בדוחק - מהם תקבלו ברכה. הגענו למצב כזה שהממשלה רוצה לעשות את בני התורה עניים, והתשובה לזה רק השמחה. לדעת שאנו עושים נחת רוח לבורא עולם וללמוד מתוך שמחה".

לסיום קבלו האברכים תעודה על בחינתם בכל הלכות שבת כשעל התעודה חתומים הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגר"ש כהן, הגר"ש בעדני ועוד.



































תעודות טור מבחן גדולי ישראל כוללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד