כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

טענה: הכלא הצבאי מפלה בין חרדים לחילונים

האגודה למען החייל התורני פנתה למבקר המדינה בטענה כי הכלא הצבאי אינו מותאם לחרדי • צה"ל: "הרבנות הצבאית מפקחת"

צילום אילוסטרציה: שוקי לרר
צילום אילוסטרציה: שוקי לרר

האם הכלא הצבאי מתאים לחרדי? יו"ר האגודה למען החייל התורני, אליהו לקס, פנה בתחילת השבוע למבקר המדינה בדרישה לבדוק שורה של טענות בנוגע להתאמת מתקני הכליאה לצרכי הדת.

לדברי לקס, המכתב בא לאחר שחסיד ברסלב השתחרר מתקופת מאסר ארוכה בכלא 4 (כלא צבאי הנמצא במחנה צריפין), והביא בפניו את התרשמותו.

במכתב הוא מונה שורת תקלות, ביניהן: "בתוך חדר יש 2 מחיצות בגובה 1.20 מ', אחת לשירותים ואחת למקלחות. חייל הרוצה לעסוק בדברים שבקדושה (להתפלל, ללמוד, לברך) אינו יכול לעשות זאת מפני הריח היוצא מחדר השירותים".

בעיה נוספת היא הטלוויזיות בחדרים: "במגורי העצורים יש טלויזיה בכל חדר. עבור החייל החרדי, שבשבילו טלויזיה זה פריצות, אין חדר מתאים". לקס מספר כי העציר המדובר ביקר להיכנס לצינוק, ובלבד שלא לשהות בחדר עם טלוויזיה.

האגודה למען החייל התורני הינה גוף התנדבותי שקם במטרה לספק את צרכי החיילים שומרי המצוות. בין היתר, הוא מסייע בפיתרון כשלים הפוגעים במצפונם של חיילים חרדים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר כי פנה ישירות למבקר המדינה, לאור ניסיון קודם. "בדרך כלל, כשאני פונה לצבא, אני מקבל תשובה כי הטענות שאני מעלה אינן נכונות. לכן החלטתי לפנות ישר למבקר בכדי שיבדוק את הנהלים בבתי הכלא הצבאיים".

עם זאת, אמר כי ייתכן ויפנה בנידון גם לראש אכ"א.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לטענות: ""הטענות המדוברות נבדקו והינן מושללות כל יסוד. כל בעיה העולה מצד הכלואים או מצד המפקדים נבחנת ומטופלת במידת הצורך. כבכל בסיסי צה"ל, מתקיימות מעת לעת בבתי הכלא ביקורות שוטפות של גורמי הרבנות הצבאית על מנת להבטיח את קיום פקודות צה"ל כסדרן."
כלא 4 צבאי מבקר המדינה חרדים התאמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד