כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אלעד: האשכנזים-ספרדים לא נרגעו

ראש עיר אל מול חבר עם רוב במועצה: פרוש וקריספל ממשיכים להיאבק באלעד • עירייה ללא קואליציה: כיצד מתנהלת?

מועצת אלעד
מועצת אלעד

חוסר היכולת להרכיב קואליציה באלעד, למרות ההכרעה בבחירת ישראל פרוש לראשות העיר, מביא לתוצאות משעשעות בשטח. משעשעות לתקשורת, צריך להדגיש, בהחלט עצובות לתושבי העיר.

הרקע: למרות הכרעת הבחירות באשר לזהות ראש העיר, למפלגתו, כשהיא מלווה ב'דגל התורה', יש רק 7 מנדטים, לעומת 8 לצד השני, הכולל את ש"ס ואת סיעתו של ברק צברי.

וכך, מאז הבחירות ועד היום אנו עדים לחילופי מכתבים הדדיים, המלווים בטענות של כל צד כלפי הצד השני. לשיאם הגיעו הדברים כאשר כל אחד מהצדדים מכנס לעצמו ישיבת מועצה חד-צדדית. נציין כי היו מספר ימים בהם נראו היחסים בין השנים, פרוש וצוריאל קריספל, חבריים למדי. היה זה כאשר תלתה באוויר תקווה למימוש דרישותיה של ש"ס בידי הצד השני – מתן שני סגנים בשכר. כאשר גילה קריספל כי הושלה לשווא נהפכה בין יום הקערה על פיה.

אמש (א) שיגר ראש העיר מכתב הזמנה הממוען לקריספל, ובו הזמנה לישיבת מועצה "שתתקיים אי"ה ביום שלישי ז' בטבת תשע"ד, בשעה 20:00". על סדר היום: 1. מינוי ועדות העירייה 2. פתיחת/הגדלת תב"רים 3. המשך גביית היטלים ע"ס תעריפים קיימים לאגרות שמירה, תיעול וסלילה.

מיד לאחר מכן הופיעה הזמנה נוספת, לישיבה נוספת "שלא מן המניין", שתיערך "בשעה 20:45 במשרדי העירייה".

הפעם עומדים על הפרק "הנושאים המפורטים בפנייתו של חבר המועצה קריספל המצורפת להזמנה זו, למעט נושא מינוי ועדות שיידון בישיבה מן המניין".

חשבתם שבזה תם הסיפור וכי הנושאים יידונו בישיבות הנ"ל? מתברר שיש מי שמתכוון לגבות את
מחיר אי ההיענות לדרישותיו. במקביל למכתבים הנ"ל שיגר גם קריספל מכתבים הממוענים לראש העיר, ישראל פרוש, ובהם "הזמנה לישיבת מועצה 14/13 וישיבת המועצה שלא מן המניין 4/13". אם נפרש, משמעות המכתב: מי אמר שאתה ראש העיר זימנת את הישיבות הנ"ל? אני, כראש הרוב במועצה זימנתי.

הפעם ההזמנה מפורטת הרבה יותר, וזה לשונה: "ישראל ידידי, ראשית הרשה לי להודות לך על הזריזות הראויה לשמה ועל כך שזימנת את הישיבות הר"מ ואף כללת בהם בסדר היום את בקשותינו. כייתר חברייי, קיבלתי בשעות הערב המוקדמות את הזימון לישיבת המועצה מן המניין (שכן הייתי מחוץ לעיר) כשעל סדר יומה...".

כאן מופיע פירוט הנושאים שיידונו בישיבה.

"אין לי ספק כי שגגה היא היוצאת מפי השליט לכלול נושאים אלו לישיבת מועצה שזומנה ליום ג' הקרוב, שכן, למיטב ידיעתי נושאים אלו שמועלים לדיון במליאה דורשים הזמנה מראש של לפחות 10 ימים" (קריספל אף מצטט את הסעיף המתאים בחוק).

"כ"כ למען הסדר הטוב וכדי למנוע סירבול ותכתובות מיותרים, אבקש לצרף לנו את הפרוטוקלים של ישיבות ועדת הכספים בהם נידוני הן התבר"ים והן שאר הנושאים הכספיים הנדונים בבקשות לדיון, וכן את חו"ד של המומחים לגבי כל הבקשות והתב"רים המיועדים".

"לא זו אף זו, נקבע בדיני הרשויות המקומיות כי בתוך חודשיים מיום הבחירה, תחליט המועצה על המועד הקבוע לישיבותיה, דהיינו ישיבות מן המניין. עד שתחליט המועצה על מועד קבוע לישיבותיה, יתקיימו הישיבות ביום רביעי הראשון לכל חודש בשעה 18:00".

"לאור האמור לעיל, ובהתייחס לחוקיותן של ישיבות מן המניין, אודה לך באם תכנס את הישיבה האמורה כנדרש וכמתבקש במועד שקבע המחוקק דהיינו ביום הראשון לחודש ינואר 2013, בתאריך 01/01/2014. כל ישיבה אחרת שברצונך לקבוע הינה ללא כל ספק ישיבה שלא מן המניין והנך מוזמן לקבוע ישיבה כזו במועד אחד כפי שמתיר לך החוק".

"במקביל אודה לך אם תורה להקדים את תחילתה של הישיבה לשעה 18:00, שכן בערב זה יש לחלק מחברי העירייה אירועים משפחתיים. קיומם של הישיבות בשעות מאוחרות כפי שביקשת יקשה עליהם ליטול חלק בשמחות ובאירועים בהם הם מתכוונים להשתתף".

"בנוסף לאמור לעיל, ולאור העובדה שטרם נקבעו מועדי ישיבות מועצת העיר במועדים ובשעות קבועות מראש כנדרש בחוק, נדרש המחוקק לסוגיית שעות קיומן של הישיבות מועצת העיר בהיעדר קביעת המליאה מראש וזה לשונו".

"בטוחני שלא תהיה לך כל בעיה להוציא זימון חדש ומתוקן הן לישיבה והן לשעה הראויה ולבוא לקראת החברים כמבוקש, מה גם שלשון החוק אינה מותירה ספק בדבר היותה בקשה צודקת ומחייבת".
הקרקס האלעדי, בפעולה. היכונו לפרקי ההמשך.
אלעד ישראל פרוש צוריאל קריספל קואליציה עירייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד