ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

'דער איד' הפר הוראה של פטרונו - ומיד התנצל

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר דרש מהתקשורת לא לפרסם תמונותיו, אך דווקא 'דער איד', הנמצא תחת חסותו, הפר את ההוראה

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר. צילום: אלי סגל
האדמו"ר מהרי"י מסאטמר. צילום: אלי סגל



העיתון 'דער איד' פרסם תמונות של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר - והתנצל: בערב שבת חנוכה פרסם העיתון, המשתייך לחצר מהרז"ל, תמונות של האדמו"ר. הדבר עורר תמיהה, כיוון שמשב"ק האדמו"ר שולח מדי תקופה בקשה למערכות העיתונים החרדים שלא לפרסם תמונות של האדמו"ר. כיוון שכך, רבים התפלאו כיצד דווקא העיתון הנמצא תחת חסותו מפר את ההוראה.

במודעת ההתנצלות, שהתפרסמה בסוף השבוע האחרון, הבהירה המערכת את פשר הפרסום: "בשבוע שעבר, צורפה לעיתון 'דער איד' מגזין תמונות מהדינר הגדול עבור מוסדות סאטמאר, שנערך בשילוב סעודת ההודאה בכ"א כסליו. היות ועיצוב המגזין לא נערך בין כתלי משרדינו אלא על ידי גורם חיצוני והוא נשלח הישר ממנו גם אל הדפוס, השתרבבו, ללא ידיעתנו גם תמונות של רבינו האדמו"ר מסאטמר, - עליהם ידועה דעתו המתנגדת והנחרצת של האדמו"ר. אנו מבקשים מחילה ומתנצלים על כך".

זה לא מכבר, שבו וקבלו מערכות העיתונים החרדים את דרישתו של הרב שמואל טייטלבוים משב"ק האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, שתבע במפגיע שלא להכניס תמונותיו לעיתונים: "כבר נודע בשער בת רבים התנגדותו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א לפרסום תמונות מצורתו. ועכשיו ביותר, כאשר דיבר בקדשו במוצש"ק העעל"ט במעמד קהל רב בעניין זה והודיע צערו לרבים שהתמונות המתפרסמות הם בניגוד לרצונו ולמורת רוחו וביקש בכל לשון של בקשה שיפסקו מלפרסם ולהדפיס תמונות ממנו.
"לכן הנני בזה בבקשה נמרצת מכבודכם, למלא רצון קודשו ומהיום והלאה שלא להכניס בעיתונכם תמונות מאדמו"ר שליט"א בשום פנים ואופן".



ההתנצלות בדער איד:


מהרזל סאטמר דער איד פרסום תמונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד