כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אזהרת כשרות: חלב עכו"ם במוצרי שוקולד של עלית

הרבנות הראשית מזהירה: יש לבדוק את רכיבי השוקולדים המיובאים • ומה באשר לכשרות מותג הטונה 'יונה'?

שוקולד עלית. צילום ארכיון
שוקולד עלית. צילום ארכיון



במנשר שפרסמה הרבנות הראשית, היא מתריעה כי חרף הנהוג עד כה במוצרי עלית, כאשר השוקולד של החברה הכיל רכיבים מחלב ישראל בלבד, הרי שבתקופה האחרוונה, השוקולד המיובא של עלית מכיל אבקת חלב נכרי.

לדברי הרבנות, לאחרונה החלה חברת שטראוס-עלית לשווק מוצרי שוקולד מיובאים, תחת מותגים ותיקים בחברה. במוצרים המיובאים ישנה אבקת חלב נכרי.

לפני כשלוש שנים, החליטה חברת עלית להעביר את כל פס הייצור בישראל של מוצרי השוקולד לחלב ישראל, במהלך שזכה לפרסום נרחב. במסגרת המהלך נכללו מותגי שוקולד ותיקים של החברה.

"בעקבות פניות רבות מהעת האחרונה של צרכנים, אשר סברו לתומם כי מדיניות הכשרות בחברה היא חלב ישראל בלבד, מצאנו לנכון להבהיר: על המקפידים באכילת חלב ישראל בלבד לבדוק היטב את פרטי הכשרות של מוצרי החברה, ובפרט בשוקולדים המיובאים. יובהר כי בפרסום באתר האינטרנט שלה, נמנעה החברה מלציין במפורש כי המוצר הוא על בסיס אבקת חלב נכרי". אומרים ברבנות.

בתוך כך, הרבנות מזהירה גם על חברת השימורים המוכרת 'יונה', כי קיימים בשוק מוצרי טונה מיובאים של חברת "יונה" ללא הכשר.

על פי הדיווח, "חברת סטארקטיסט פודור בע"מ מטירת הכרמל, החלה לאחרונה לייבא סרדינים בשמן סויה תחת המותג 'יונה', המוכר כמותג המיוצר בישראל, תוך ציון שהמוצר כשר 'באישור הרבנות הראשית לישראל'. אך ממחלקת היבוא הארצית נמסר כי המוצר לא קיבל כלל את אישורה, ועל כן אין לקלוט אותו במקומות בהם קיימת השגחה".
שוקולד עלית חלב ישראל אישור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד