י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אבל בגור: תלמידו חביבו של 'הבית ישראל'

הגאון החסיד רבי יצחק מאיר קנובלביץ זצ"ל, מראשי ישיבת גור באשדוד ור"מ לשעבר ב'שפת אמת', נפטר בבני ברק

הגאון רבי יצחק מאיר קנובלביץ זצ"ל. צילום: ארכיון רש"י
הגאון רבי יצחק מאיר קנובלביץ זצ"ל. צילום: ארכיון רש"י



ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטר לפני שעה קלה (ב) הגאון החסיד רבי יצחק מאיר קנובלביץ זצ"ל, מראשי ישיבת בית ישראל גור באשדוד.

הגרי"מ קנובלביץ זצ"ל היה מגדולי ראשי הישיבות בגור, כיהן שנים רבות כר"מ וכראש ישיבה, והעמיד מאות תלמידים. ספרו הגדול "ביאורים והערות" התקבל בעולם התורה כספר עזר לימודי-עיוני.

הגרי"מ זצ"ל היה ממקורבי האדמו"ר בעל ה'בית ישראל מגור' זי"ע, אשר עוד בשחר ימיו שם עליו עין בחביבות וטיפח אותו לגדולות. עם נישואיו נבחר על ידי הבית ישראל ללמוד בכולל המיוחד של בני עלייה שהיה תחת הנהגתו של הבית ישראל ובראשותו.

סיפר לימים הגרי"מ, כי בכל אותן שנים בהן למד בכולל של הרבי, לא הייתה לו כל הוצאה כספית מיוחדת. רק כשעזב את הכולל, הבחין לפתע כי יש לו הוצאות מיותרות כמו טיפולי שיניים, תיקון מכונת כביסה וכדומה, ותלה את ברכת הבית ישראל בממונו כסגולה.

ה'בית ישראל' השקיע וטיפח למאוד את אברכי הכולל והיה עומד עליהם לזרזם ולחנכם בדרך ישראל סבא. באותם ימים, נבחר על ידי הבית ישראל לחנך את צעירי הדור, ואף מונה כמדריך בישיבת שפת אמת, ולימים אף נצטווה על ידי הבית ישראל להדריך אברכים בעניני הנהגת בית, תפקיד אותו נשא באהבה עד ערוב ימיו.

תחילת דרכו החל כר"מ בישיבת 'שפת אמת' לצד האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זי"ע שעמד אז בראשות הישיבה. הוא אף כיהן כר"מ בישיבה לצעירים 'נר ישראל' ועם פתיחת הישיבה הגדולה באשדוד בשנת תשל"ט, נשלח על ידי האדמו"ר בעל ה'לב שמחה' זי"ע לכהן כר"מ וכאחד מראשי הישיבה בעיר החדשה.

הגרי"מ נודע כדרשן בחסד עליון והיה מוזמן תדיר להרצות בפני חסידים ואנשי מעשה. כל ימיו נצר בקפידה את ציווי הבית ישראל לחנך את צעירי הצאן וראה בכך שליחות. כך נסע מעיר לעיר ומשטיבל לשטיבל להביא בפני האברכים את דבר ה'.

היה בן דודו של השר חיים בר-לב ז"ל מראשי מפא"י, ולמרות שהם היו משני מחנות היה קשר טוב ביניהם, אותו ניצל הגרי"מ בכדי לעזור לבחורים שהסתבכו עם הצבא ובעיות נוספות.

לפני תקופה קצרה חלה ונחלש עד למאוד. הוא עבר לבית בנו בבני ברק, והיום שבק חיים לכל חי למגינת לב תלמידיו הרבים.

הלוויתו תתקיים הערב בירושלים להר המנוחות שם יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
יצחק מאיר קנובלביץ לוויה גור בית ישראל ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד