כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מחר: יום הדין בסוגיית הבחירות בבית שמש

מחר יתקיים הדיון הראשון בבית המשפט בסוגיית הבחירות בבית שמש • רבנים בעיר קראו לערוך עצרות תפילה בשעת הדיון

צילום: יעקב לדרמן
צילום: יעקב לדרמן



הציבור החרדי בבית שמש, ולא רק, ממתין בדריכות לדיון שיערך מחר (ג') בבית המשפט המחוזי בירושלים, בראשותו של השופט דוד חשין, בערר שהוגש על תוצאות הבחירות שנערכו בבית שמש, ודרישה לעריכת בחירות חוזרות לראשות העיר ולמועצת העיר.

הדיון בעתירה שהוגשה על היועה"מ לממשלה והמומעמד המובס, אלי כהן - יערך באולם מספר 317 בקומה השלישית שבבית המשפט המחוזי בירושלים בפני: הנשיא דוד חשין, השופט משה סובל והשופט דר' יגאל מרזל.

לקראת הדיון הוכנו הררי מסמכים שהגישו כל צד לדיון. העו"ד ד"ר יעקב וינרוט פרקליטו של ראש העיר משה אבוטבול, הגיש לבית המשפט לא פחות מ-100 עמודים ככתב הגנה, ולצידו סוללת עורכי דין של מפלגות נוספות שאף הם הגישו מצידם כתבי הגנה ואסמכתאות. בשל כך אין ספק שההכרעה לא תיפול מחר.

"אנחנו חשים", אומרים בסביבתו של ראש העיר אבוטבול, "כי הציבור החרדי בבית שמש מוצא את עצמו נאלץ להגן על זכותו להיבחר בבחירות דמוקרטיות, רק בשל הפגנות קולניות ואנטי דמוקרטיות".

לדברי אלי כהן, התרחשו זיופים במהלך הבחירות, בקנה מידה גדול.

הפרקליטות הגישה מסמכים וחומרי חקירה התומכים לכאורה בדבריו, אך לפי טענותיו של עו"ד יעקב וינרוט, מדובר בחומר בוסרי וכלשונו, "בצק שטרם הספיק להחמיץ", שכן מדובר בחומר המתבסס על חקירות שטרם הושלמו, ואף סותרים האחת את השניה".

לדבריו טיעוניו של אלי כהן לא נבדקו כולן, או שהוסתרו ביודעין מבית המשפט כמו העובדה שועדת הפנים של הכנסת דנה כבר בעניין בית שמש לפני הבחירות והגיעה למסקנה שהזיופים לא היו משמעותיים.

ראשי המפלגות החרדיות בבית שמש, תומכים בעמדת ראש העיר משה אבוטובול, והקימו מטה משותף למלחמה בחזית המשפטית.

רבני קהילות בבית שמש גם קראו לערוך מחר, בשעת הדיון בבית המשפט, עצרות תפילה בבתי הכנסת ובהיכלי התורה.
בית שמש בחירות יום הדין משה אבוטבול יעקב ויינרוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד