ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

נערכים לסופה הגדולה • סיכוי לשלג בירושלים

החל משעות הלילה תתחיל הסערה הגדולה • מזג האוויר יתקרר, הגשמים יתחזקו וינשבו רוחות עזות במהירות של עד 100 קמ"ש • שלג ירד בהרי הצפון ובצפת נערכת העירייה עם מפלסות שלג • גם בירושלים: סיכוי לשלג שיערם במהלך יום חמישי ויום שישי • בחברת החשמל יפעלו במתכונת חירום וממליצים להשתמש במזגן

צילום: יודל מילר
צילום: יודל מילר



"שבירושלים וברחבי המדינה נערכים לסופה שתתחיל מחר (שלישי) בשעות הלילה.

מחר בשעות הבוקר, יהיה מעונן חלקית עד מעונן, ועדיין ייתכן גשם קל. אך בשעות הערב ובמהלך הלילה הגשמים יתחזקו משמעותית. הסופה תביא עימה גשם סוחף, רוחות עזות ושלג בהרי הצפון. מסתמן גם סיכוי לשלג בירושלים.

שיא המערכת החורפית צפוי להגיע בימים רביעי, חמישי ושישי - אז יירדו ממטרים מהצפון ועד הנגב, שילוו ברוחות חזקות מאוד ובסופות רעמים.

בחרמון צפוי לרדת שלג כבד מיום רביעי בלילה, כך גם בהרי הגליל צפוי שלג, ועיריית צפת נערכת לפינוי הדרכים לבתי החולים.

העירייה אף הצטיידה בשקי מלח שיפוזרו על הכבישים אם יירד שלג.

מחר בבוקר יתכנס מטה השלג במועצה האזורית גולן, ויחד עם נציגי צה"ל, החברה הלאומית לדרכים, משטרת ישראל ומכבי אש יוחלט על הפעולות הנחוצות במהלך הסערה.

קיים סיכוי סביר ביותר כי גם בירושלים, ובפסגות הר הנגב שגובהן נע בין 800-700 מטר - ירד שלג שיערם במהלך יום חמישי. צפוי גם להיות קר מאוד ביחס לעונה.

אחת הסכנות כתוצאה ממזג האוויר הסוער היא כאמור לנהגים. תנאי הראות הקשים והכבישים החלקים, אולי אף מושלגים, מגבירים את הסיכוי לאיבוד שליטה ולתאונות. לפיכך יש להקפיד על נסיעה מדודה תוך הקפדה מלאה על כללי הנהיגה בחורף.

לדברי החזאים, בשל הרוחות העזות של עד 100 קמ"ש, קיימת גם סכנה של קריסת עצים ורמזורים.

בחברת החשמל העריכו היום כי הצריכה המקסימלית בזמן הסערה תעמוד על 9,600 מגה-וואט, שמהווים כ-90% מתוך יכולת ייצור (שעומדת על 10,600 מגה-וואט. וממליצים להשתמש במזגן ולא בתנורי חימום.

"לקראת הסערה נערכת החברה בעיבוי ותגבור צוותי התפעול ברחבי הארץ על מנת לצמצם ככל הניתן את השפעת פגעי מזג האוויר על אמינות וזמינות אספקת החשמל ללקוחות", אמר היום סמנכ"ל חטיבת לקוחות בחברת החשמל יעקב (יאשה) חאין. לדבריו, מרכזי השירות של 103 יתוגברו אף הם על מנת להקל בדיווחים.
שלג ירושלים גשם גולן חרמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד