כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תושבי דבוריה הפגינו לשיפור התשתיות בכביש 65

התושבים מחו בהפגנה על כך שהצומת הוא צומת אדום, המהווה רולטה רוסית לתושבי היוצאים ממנו משום שהוא לא מאפשר להם להשתלב בצורה בטוחה בכביש 65, המסוכן בפני עצמו.

תושבי דבוריה הפגינו לשיפור התשתיות בכביש 65

ביום חמישי האחרון, 5.12.13, נערכה הפגנה בצומת דבוריה על כביש 65 בהשתתפות כמה עשרות מתושבי האזור, ביניהם גם מתנדבי עמותת "אור ירוק". בהפגנה דרשו התושבים כי המדינה תטפל בכביש אדום מסוכן זה בדגש על צומת דבוריה הבעייתי, בכדי להציל את חייהם. התושבים מחו בהפגנה על כך שהצומת הוא צומת אדום, המהווה רולטה רוסית לתושבי היוצאים ממנו משום שהוא לא מאפשר להם להשתלב בצורה בטוחה בכביש 65, המסוכן בפני עצמו.

בנוסף מחו התושבים על כך שבסמוך לצומת ישנה תחנת אוטובוס אך הולכי הרגל המחכים בתחנה או היורדים בה, מסכנים את חייהם משום שאין להם מעבר חצייה בטוח ליישוב או מדרכה המופרדת מכביש 65 המסוכן. התושבים קראו לשר התחבורה לטפל בצומת זה, לפני שיגבה קורבן נוסף.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2012 נהרגו 13 בני אדם בכביש מסוכן זה, ו- 582 נפגעו בו בתאונת דרכים. בממוצע, נהרגים מדי שנה בכביש תשעה בני אדם, ועוד קרוב ל-900 נפצעים, בהם 28 באורח קשה. אור ירוק כבר הזהירו מספר פעמים בעבר כי הכביש מסוכן וכי יש לשפר את תשתיותיו הלקויות באופן מיידי בכדי להציל חיי אדם.

עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם, גם הכבישים אשמים. כביש 65 הוא אחד הכבישים המסוכנים ביותר בישראל, הגובה קורבנות רבים מדי שנה ולכן שיפור התשתית בו צריך להיות בראש סדר העדיפויות. צומת דבוריה הוא צומת אדום, בו הולכי רגל, נהגי רכבים ומשתמשי תחבורה ציבורית נמצאים בסכנה יומיומית להיפגעות בתאונת דרכים. על המדינה לטפל בכביש 65 ולהפוך אותו לדו נתיבי בעל מפרדה קשיחה ובנוסף להסדיר את צומת דבוריה באמצעות רמזור או מעגל תנועה בכדי לשמור על בטיחותם של תושבי האזור".
אור ירוק הפגנה דבוריה מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד