ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

האדמו"ר מסאטמר: "הזמרים החדשים - גועל נפש"

האדמו"ר מסאטמר תקף את תעשיית המוזיקה החסידית: "מקרר ביראת שמיים" • ומדוע בישיבות האשכנזיות לומדים בקרירות?

האדמו"ר בשיחה לבחורים. צילום: בחדרי חרדים
האדמו"ר בשיחה לבחורים. צילום: בחדרי חרדים

בשיחה לבחורי הישיבות קטנות בקרית יואל במונרו לרגל ימי השובבי"ם, סיפר בדבריו האדמו"ר מסאטמאר לבחורי הישיבה "כי הגאון רבי שאול בראך זצ"ל אב"ד קאשוי היה אשכנזי והוא הגיע לעיירה סיגוט לבעל ה'קדושת יו"ט' זצ"ל שהיה אדמו"ר חסידי ואמר לו" בישיבות האשכנזיות ששם למדתי לומדים יותר טוב מהישיבות החסידיות".

"ענה לו הקדושת יו"ט במשל: 2 נשים המבשלות מרק, האחת מבשלת מרק טעים בדיוק לפי כללי הבישול, אבל היא מגישה את המרק קר והשניה מבשלת את המרק לא הכי טוב אבל מגישה מרק חם, האנשים יאכלו יותר את המרק החם ולא המרק הטעים והקר".

"כך גם בישיבות האשכנזיות לומדים יותר טוב אבל זה בקרירות, בישיבות החסידיות לומדים בחמימות באש התורה"

"יש אימרה ידועה בעולם - 'החזנים הם נערנים'. אמרו הצדיקים פשט באימרה הזו, בגלל שבעולם העליון יש כמה היכלים והיכל הנגינה נמצא ליד היכל התשובה, ואם החזן עומד בהיכל הנגינה ולא עובר להיכל התשובה הוא באמת נער על זה".

"כהיום אמר האדמו"ר יש זמרים חדשים נערים נערנים, ריקים מכל זיק יראת שמים שמחברים ניגונים, כידוע ניגון מוציא את הפנימיות הנפש של מחבר הניגון, וכאשר שרים את הניגון מתקשרים עם הנפש המחברו לפנימיות, כאשר יהודי ירא שמים צדיק אמת וכדומה מחבר ניגון בעת ששרים את הניגון מתחברים בנפש המחברו ויונקים קדושה ויראת שמים".

"אני זוכר שהאדמו"ר ה'אמרי חיים' מויז'ניץ היה יושב שעות ושר ניגונים שהקאלובער רבי חיבר והוא לא היה בעולם הזה בעת השירה. הוא התחבר בנפשו עם המחבר. וההיפך - להיפך רח"ל. כאשר שרים ניגונים שמחברו הוא קל וריק מיראת שמים מתקשרים עם מחברו בעת השירה עם הפנימיות של המחבר ויונקים הטומאה רח"ל, זה ממש גועל נפש לראות ולשמוע את הזמרים החדשים. השירים שלהם זה מקרר כל זיק של יראת שמים והלימוד אחר כך היא לימוד בקרירות".





סאטמר בחורים שירה זמרים לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד