י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לראשונה מאוגוסט 2011: הדולר ירד מ-3.5 שקל

הדולר ירד ב-0.23% ל-3.495 שקלים • האירו ירד קלות ל-4.8 שקלים • ATRADE: היעד הבא לצמד - 3.45 שקלים

  • ז' טבת התשע"ד
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

הדולר בשפל שלא נראה מאז אוגוסט 2011. השקל המשיך גם היום (ג') את מסע ההתחזקות שלו מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר ירד ב-0.23% ושערו היציג נקבע על 3.495 שקלים, בעוד האירו ירד קלות ל-4.805 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל המשיך להתדרדר עם פתיחת שבוע המסחר, ונגע אתמול בשער 3.48 שקלים. השבירה מתחת לרף של 3.5 שקלים, ומתחת לגבול התחתון של הטווח מאז אוקטובר, למעשה שמטה את הקרקע מתחת לצמד ויצרה מומנטום שלילי חזק.

ב-FXCM ישראל מוסיפים עוד כי "על רקע נתוני התעסוקה והצמיחה הטובים מהמצופה שפורסמו בשבוע שעבר בארה"ב, אהבת הסיכון חזרה בגדול לשוק המט"ח והסוחרים מעדיפים את המטבעות בעלי התשואה הגבוהה יותר, מה שמציב את הדולר בעמדת נחיתות כמעט למול כל מטבע, וגם למול השקל".

ב-ATRADE מסבירים היום כי הלחץ על בנק ישראל גובר. "צמד הדולר-שקל שבר את אזור התחתית האחרונה הניצבת ב-3.5 שקלים וכעת נראה כי הצמד ינסה לבסס את מעמדו מתחת לרמה זו בדרך ליעד הבא שלנו - 3.45 שקלים. יתכן כי בנק ישראל ינקוט צעדים בכדי למנוע את המשך הנפילה של הדולר הפוגעת בכלכלה המקומית. אנו מעריכים כי התערבות רגילה לא תצליח לבלום את התחזקותו של השקל וכי בנק ישראל יחד עם האוצר יאלצו למצוא פתרון יעיל שיבטיח יציבות בשוק ויגרום לספקולנטים לברוח".

מנכ"ל פריקו יוסי פריימן התייחס להתחזקות החדה בימים האחרונים בשער השקל ואמר: "ייסוף השקל אל מתחת לרמת 3.5 שקלים ערב תחילת שנת כספים חדשה מאתגר כל מנהל כספים הנדרש להתמודד ברבעון הרביעי עם תוכנית העבודה והתקציב לשנת 2014 והלאה. הפגיעה המתמשכת ברווחיות הייצוא מחייבת צעדי התייעלות והתאמה לסביבת השערים החדשה. לא מן הנמנע כי כבר בשבועות הקרובים נתבשר על מהלכי התייעלות ובראשם פיטורים וסגירת קווי ייצור. הימנעות קובעי המדיניות באופן שיטתי מהתייחסות פומבית לשחיקה בשער החליפין בניגוד למקובל בבנק המרכזי האירופי, בבנק המרכזי השוויצרי ובבנק המרכזי האוסטרלי ובמדינות מתוקנות, מלמד עד כמה עמוק פוטנציאל ייסוף השקל".

רואי קוזין, האנליסט הראשי של יוטרייד, אמר כי "בנק ישראל מתנהל בעצלתיים אל מול המדיניות האגרסיבית של ה'פד'. ארה"ב עושה ככל יכולתה על מנת להחליש את הדולר, עד לאמצע 2015 אין צפי בארה"ב להעלאה של הריבית. בבנק ישראל ייאלצו לעשות יותר על מנת לחזק את השקל נוכח מגמת ההיחלשות הכללית של הדולר בעולם".
שקל דולר יציג שער רף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד