כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הסכם פשרה יעניק תוספת פיצוי למשפחות מפוני גוש קטיף

כ-600 משפחות שפונו מגוש קטיף במסגרת תוכנית ההתנתקות, יקבלו תוספת פיצוי בהיקף של עשרות אלפי שקלים

צילוםף דוד קורן
צילוםף דוד קורן

כ-600 משפחות שפונו מגוש קטיף במסגרת תוכנית ההתנתקות, יקבלו תוספת פיצוי בהיקף של עשרות אלפי שקלים. כך סוכם בהסכם פשרה שנחתם בימים האחרונים בין מינהלת תנופה שבמשרד הבינוי והשיכון לבין קבוצת משפחות, שנערכה בעניינם שומה פרטנית לגבי ביתם שנהרס. ההסכם אושר בבית המשפט העליון וקיבל תוקף של פסק דין.

הסכם הפשרה הושג במסגרת בקשת רשות ערעור שהגישו למעלה מ-220 משפחות ממפוני גוש קטיף, על החלטת ועדת הזכאות לפי החוק ליישום תוכנית ההתנתקות.

במסגרת ההסכם נקבע, כי המדינה תעניק תוספת פיצוי לכ-600 משפחות אשר פונו מגוש קטיף במסגרת תוכנית ההתנתקות ואשר, כאמור, נערכה לגבי ביתם שנהרס שומה פרטנית. תוספת הפיצוי תינתן לכ-80% מבעלי השומות הפרטניות, והיא תעמוד על סך של כמה עשרות אלפי שקלים לכל משפחה.

התוספת תוענק לאחר ביצוע חישוב מחדש של ערך השומה הפרטנית ע"י ועדת הזכאות, וזאת בהתאם לנוסחה שמובאת בהסכם. יובהר כי תוספת הפיצוי לא תינתן באופן מיידי, אלא היא מותנית בכך שהמשפחה תעבור לבית הקבע ותפנה את האתר הזמני.

המדינה הסכימה כי נוסחת ההסכם תחול גם על בעלי שומות פרטניות אשר לא היו צד לערעור והללו הוגדרו בהסכם כ"זכאים". המדינה רואה בהסכם שנחתם צעד חשוב, והישג של ממש לציבור כולו לפינוי האתרים הזמניים ולמעבר המתיישבים לבתי הקבע.

מינהלת תנופה יוצגה ע"י עו"ד מלי אומיד-ברגר מהמחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה, והמשפחות יוצגו ע"י עורכי הדין יוסי פוקס ויצחק מירון.
גוש קטיף פיצויים מינהלת כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד