כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

כישלון לפרקליטות: 'האם המרעיבה' תישאר בבית

בית המשפט הכריע כי 'האם המרעיבה', שהודתה כי נהגה לנתק את מכונת ההזנה מבנה, לא תיכנס לכלא • בהסדר הטיעון שסוכם בינה ובין הפרקליטות התחייבה לשלוח את הילד לטיפולים, אך לטענת הפרקליטות היא לא עמדה בסיכום • עורכי דינה: "בית המשפט פעל לפי המלצת שירות המבחן, שלא להטיל מאסר בפועל"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בית המשפט המחוזי בירושלים הכריע את גזר דינה של מי שכונתה "האם המרעיבה", לאחר שהודתה כי נהגה לנתק את מכונת ההזנה מבנה בן ה-3.5 ולהרעיבו. כזכור, הפרקליטות תבעה שנת מאסר בפועל בעקבות הפרת עסקת הטיעון, אולם בית המשפט דחה את דרישתה.

ה'אם המרעיבה' תעמוד לצו מבחן, אשר אינו מטיל עונש על הנאשמת, ומתנה זאת בתקופת מבחן, שבמהלכה מפקח על הנאשם קצין מבחן ומסייע בשיקומו, ושיתוף פעולה עם רשוייות הרווחה, אך הענוש אינו ביצועי בפועל.

הפרקליטות ביקשה לפני שבועיים לגזור עליה שנת מאסר בפועל. היות ולטענתה האם לא עמדה בתנאי הסדר הטיעון, ולא שלחה את בנה לטיפולים כפי שהתחייבה. בעקבות כך, בפרקליטות החליטו לבקש בשלב הטיעונים לעונש, להטיל עליה שנת מאסר, במקום מאסר על תנאי שעליו סוכם.

מנגד, עורכי דינה של האם, טוענים כי היא קיימה את ההסדר "ככתבו וכלשונו".

"ניצחון גדול לצוות ההגנה", אומרים עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, צוות ההגנה, "בית המשפט לא קיבל את עמדת הפרקליטות, והטילו עונש של מאסר על תנאי, ואנחנו חושבים שהיא סבלה מספיק, יחד עם המצב הבריאותי שלה".

רקע:

כזכור, בד' סיון תש"ע, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים יוסף שפירא, הרשיע את האם המרעיבה על יסוד הודאתה בעבירת התעללות בבנה בידי אחראי.

על פי הסדר הטיעון שגובש בין הפרקליטות לבין פרקליטיה של האם, האם תשהה במשך שלוש השנים במעצר בית, שלאחריהן יינתן גזר הדין במשפטה.

בשנת 2010 נדחה מועד הטיעון בשלוש שנים, בשל מגוון סיבות, ביניהן הודאתה של האם במעשים אשר מטבע הדברים קשה להודות בהם, וההבנה כי הם באו בעקבות השפעה של גורמים חברתיים וסביבתיים.

נוסף על כך, האם ובעלה התחייבו להכיר בכך שכל ילדיהם הם קטינים נזקקים, בהתאם לחוק הנוער, ולקיים סדרה של תנאים בהסדר המצריכים שיתוף פעולה של המשפחה והקהילה. בסופו של דבר, הוחלט על כי האם תשהה מרצון במעצר בית למשך 3 שנים.

על פי כתב האישום שהוגש נגד האם, היא נהגה להתלונן בפני אנשי הצוות הרפואי שטיפלו בבנה, ח', בבתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם, כי הוא סובל מחום גבוה, קשיי עיכול, הקאות, כאבי בטן ופגיעות בעור. כמו כן נהגה האם למסור לאנשי הצוות הרפואי נתונים כוזבים אודות תופעות אלה והכל תוך הונאת אנשי הצוות הרפואי.

בנוסף, צוין בכתב האישום כי הנאשמת נהגה לנתק את בנה מאמצעי הזנה ועירוי שונים אליהם חובר במהלך אשפוזיו, כל זאת כדי למנוע את הזנתו של בנה וכן כדי ליצור מצג שווא בפני הצוות הרפואי לפיו הוא סובל מחוסר יכולת לעכל מזון בכל דרך ואשפוזו בבית חולים הכרחי.

האם נהגה לחבל בגופו של בנה בכך ששפשפה את עורו בחוזקה וכן בדרכים נוספות וגרמה לפגיעות בו. באחד ממקרים אלו, נטלה הנאשמת פיג'מה עם כפתורי מתכת, שפשפה באמצעותה את גופו של בנה וגרמה לפציעת עורו ולכאב רב.
פרקליטות פגיעה הכרעה פסק דין מרעיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד