כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

"האם סבלה מספיק, יחד עם מצבה הבריאותי"

עורכי דינה של 'האם המרעיבה' חוגגים ניצחון על הפרקליטות, לאחר שהשופט דחה את התביעה להטיל על האם שנה מאסר בפועל

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בית המשפט גזר היום (ד) את דינה של האם המרעיבה, ודחה את דרישתה של הפרקליטות לגזור עליה מאסר בפועל למשך שנה.

כזכור, ביום י"ד אב תשס"ט הוגש כתב אישום נגד הנאשמת (האם המרעיבה) בגין עבירות רבות של התעללות בקטין בידי אחראי. ברשימת עדי התביעה נכללו לא פחות מ-161 עדים. הדיון בתיק הועבר לטיפולו של השופט י' שפירא. שמיעת הראיות נדחתה מעת לעת, בין היתר בשל העובדה, כי הנאשמת ילדה את בנה השישי.

ביום כ"ט אייר תש"ע הודיעו הצדדים לכב' השופט י' שפירא כי הגיעו לידי הסדר טיעון, במסגרתו חזרה הנאשמת מכפירתה, הוגש כתב אישום מתוקן, הנאשמת הודתה בכתב האישום המתוקן והורשעה.

לטענת התביעה בית המשפט לא קיבל דיווח עדכני לגבי מצבו של ח' וכי הנאשמת הפרה את הסדר הטיעון בכך שלא קיימה תנאים מסוימים בהסדר. הילדים לא טופלו באופן רציף והנאשמת לא התמידה בטיפול. בנוסף נטען כי הנאשמת לא הגיעה לכל הטיפולים.

מאידך, בסיומו של התסקיר הארוך, ולמרות הקושי להעריך את מצבם של הקטינים, חזר שירות המבחן וציין, כי הנאשמת אינה מהווה כיום גורם סיכון לילדיה וכי יש לסיים את ההליך המשפטי על ידי העמדת הנאשמת למבחן פיקוחי למשך שנה ומאסר על תנאי משמעותי להעמדת גבולות להתנהגותה.

כישלון לפרקליטות: 'האם המרעיבה' תישאר בבית
הפרשה מתעוררת: האם יוטל מאסר על "האם המרעיבה"?
פרשיית האם המרעיבה: דחייה נוספת בשלושה חודשים
'האם המרעיבה' חוזרת: הפרקליטות תדרוש מאסר

"למרות חומרת העבירות בהן הורשעה הנאשמת", הכריע השופט אמנון כהן, "נראה לי, כי בחלוף זמן כה רב, ובשים לב לשינוי הנסיבות, ובעיקר לנוכח ההחמרה המשמעותית במצבה הרפואי של הנאשמת והיותה אם ל-8 ילדים, כאשר הקטן שביניהם הינו כבן חודש, לא יהא זה נכון להטיל היום על הנאשמת עונש של מאסר בפועל".

"גם העובדה שרשויות הרווחה הסכימו להחזיר את הילדים לחזקתה של הנאשמת לאחר שהגיעו למסקנה, כי הנאשמת אינה מהווה היום סיכון לילדיה, מדברת בעד עצמה. אני גם מתחשב בעובדה, כי הנאשמת הודתה בעבירות שיוחסו לה, חסכה זמן שיפוטי רב ושהתה במעצר ממש 11 יום ולאחר מכן שהתה במעצר בית מלא למעלה מ-3 שנים".

"התרשמתי, כי מאז התפוצצה הפרשה, הקהילה החרדית בירושלים, "עטפה" את המשפחה, ועשתה ככל יכולתה לעזור בשיקום המשפחה. גם העובדה שרשויות הרווחה הסכימו להחזיר את הילדים לחזקתה של הנאשמת לאחר שהגיעו למסקנה, כי הנאשמת אינה מהווה היום סיכון לילדיה, מדברת בעד עצמה".

לאור זאת קיבל כבוד השופט אמנון כהן את המלצת שירות המבחן והטיל על הנאשמת מאסר על תנאי, "אני מקבל את המלצת שירות המבחן ומטיל על הנאשמת שנת מאסר על תנאי ואולם, הנאשמת לא תישא בעונש זה אלא אם כן תעבור תוך תקופה של 3 שנים מהיום על עבירה של התעללות בקטין בידי אחראי ותורשע עליה", קבע השופט.

"כמו כן, אני מעמיד את הנאשמת בפיקוח שירות המבחן למשך שנתיים. מובן, כי אם תעלה תמונה של רגרסיה וחשד מחודש לסיכון הילדים, ידווח על כך לבית המשפט ותישקל הפקעת צו המבחן והטלת עונש חלופי".

"ניצחון גדול לצוות ההגנה", אומרים עורכי דינה של האם, יהודה פריד וטל גבאי, ל'בחדרי חרדים'. "בית המשפט לא קיבל את עמדת הפרקליטות, והטילו עונש של מאסר על תנאי, ואנחנו חושבים שהיא סבלה מספיק, יחד עם המצב הבריאותי שלה".

ה'אם המרעיבה' תעמוד לצו מבחן, אשר אינו מטיל עונש על הנאשמת, ומתנה זאת בתקופת מבחן, שבמהלכה מפקח על הנאשם קצין מבחן ומסייע בשיקומו, ושיתוף פעולה עם רשויות הרווחה, אך הענוש אינו ביצועי בפועל.

צילום: פלאש 90







ילד שופט אם מרעיבה פסק דין צו מבחן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד