כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צבועים באדום: סירוב לקחת דם מח"כ אתיופית

סגנית יו"ר הכנסת בת העדה האתיופית לא יכלה לתרום דם - בשל הוראות משרד הבריאות • המתרימים התבקשו לעזוב

דרעי תורם
דרעי תורם

בהוראת יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, הפסיק מנכ"ל הכנסת רונן פלוט לפני זמן קצר (ד) התרמת דם שנערכה במשכן הכנסת. צוות מד"א שערך את התרמות הדם התבקש לעזוב את המשכן.

הדבר אירע לאחר תקרית שבה סרבו אנשי מד"א לקבל תרומת דם מסגנית יו"ר הכנסת, חה"כ פנינה תמנו-שטה בת העדה האתיופית. זאת בהתאם לסעיף 35 בהוראות משרד הבריאות, האוסר על שימוש בדם יוצאי אפריקה.

יו"ר הכנסת אדלשטיין שוחח עם ח"כ תמנו שטה והביע זעזוע ומורת רוח מהתקרית החמורה שאירעה בכנסת. "חשבתי שזה מאחורינו, אך היום מתברר שטעיתי. זו תופעה פסולה שאין לה מקום במחוזותינו".

גם היו"ר לשעבר, רובי ריבלין, הגיב: "הסירוב לאפשר לחברתי חה״כ פנינה תמנו-שטה לתרום דם בכנסת מקומם ומכעיס. הגיע זמן להבין שהעליה האתיופית היא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, ואת כל אותן אגדות שנרקמו סביב מוצאם, על איום רפואי כזה או אחר צריך לגנות ולמגר. התייחסות מעוותת זו לאחינו האתיופים הובילה לגזענות ולניכור בתוכנו, שאחת ולתמיד יש לעקור מן השורש".

השר אורי אריאל הגיב: "הזדעזעתי לשמוע שיש מי שחושב כי הדם של חברתי חה"כ תמנו שטה, כמו גם של שאר בני העדה האתיופית, סמוק פחות מהדם של כולנו. כשם שצריך להציל כל אדם כך צריך לקבל דם מבני העדה האתיופית, שמשרתים בצבא ושותפים בכל החובות במדינת ישראל. האם יש מי שחושב שבני העדה האתיופית מספיק טובים כדי להתנדב במד"א אך לא מספיק טובים כדי לתרום דם?"
תרומה אריאל דם אפריקה אתיופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד