ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

לבן ללא הפסקה • השלג חזר לירושלים; הסערה תתחזק הלילה ומחר

השלג חזר והתחיל לכסות שוב את ירושלים • לקראת הערב השלגים יתחזקו, שיא הסערה יגיע מחר • לאחר שעתיים של חסימה, כביש 1 וכביש 443 נפתחו לתנועה • עיריית ירושלים הודיעה כי גם בשישי לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך • הרכבת הקלה חזרה לפעול • שלג נערם בביתר-עילית, התנועה בעיר שובתת וכל הדרכים אליה נחסמו • שלגים כבדים גם בצפת ורמת הגולן • החזאים: כמויות המשקעים חסרות תקדים • צילמתם? שתפו

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



ירושלים לבנה: שלג כבד החל לרדת הבוקר (חמישי) בבירה ולאחר הפוגה קלה, החל שוב לרדת בשעות אחר הצהריים. בהתאם לכך, הודיעה העירייה ברגע האחרון, כי הלימודים לא יתקיימו היום בבתי הספר והגנים בעיר. גם בשישי לא יתקיימו לימודים.

"בהערכת מעודכנת החליטה העירייה לבטל את הלימודים היום בבתי הספר וגני הילדים", אמרו בעירייה, "העירייה קוראת להימנע מנסיעה ברכב פרטי בשלג, ובכל מקרה להפעיל שיקול דעת ולא לקחת סיכונים".

עיריית הבירה גייסה 10 מפלסות שכבר החלו לפעול בעיר, כך גם מפזרות מלח וטרקטורים.

התחבורה העירונית הופסקה ברוב חלקי העיר והיא פועלת בצירים הראשיים בלבד.

בשל קפיאת חלק מהמפלגים ובשל צמתים על תוואי הרכבת הקלה שנחסמו על ידי כלי רכב, חל עיכוב בתנועת הרכבות לאורך הקו. לאחר מאצים רבים שהשקיעו חברת סיטיפס ועיריית ירושלים הרכבת שבה לפעול. סיטיפס קוראת לציבור שלא להשאיר רכבים על פסי הרכבת, מה שיוצר עיכובים מיותרים בתנועת הרכבות.

כביש 395 מאיזור הסטף - עין כרם, נחסם לתנועה בשל השלג. כביש 1 וכביש 443 נפתחו לתנועה לאחר מפלסות פינו את השלגים מהכביש.

ראש אגף התנועה, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, נמצא עם השוטריו במקום, לסייע לנהגים ולמנוע סכנת חיים. לדברי ניצב אדרי: "לצערנו נהגים רבים לא היו קשובים להמלצות המשטרה ונסעו בצירים עמוסי שלג, תוך סיכון חייהם, דבר שגרם לתאונות לא מעטות".

שלג כבד בביתר עילית

בביתר עילית ובחברון, השלג נערם במהלך הלילה והוחלט על ביטול הליימודים. מפלסות של המועצה והצבא יחלו בזמן הקרוב לפתוח את הצירים המחברים ליישובים.

כל הכבישים הבין עירוניים המובילים לביתר חסומים לתנועה. התחבורה הציבורית העירונית והבין עירונית אינה פעילה. רוב הכבישים העירוניים פתוחים לתנועת כלי רכב אך ישנה סכנת החלקה ממשית.

גם בהרי הגליל וברמת הגולן ובמקומות הנמצאים בגובה של אלף מטרים ויותר מעל פני הים החל לרדת שלג. בין היתר, ירדי שלג בצפת, במטולה, בקיבוץ משגב עם ובמושב דלתון שבגליל, וכן במרום גולן ובעין זיוון שברמה.

החזאים מדווחים כי כמויות מישקעים חסרי תקדים לעונה נמדדו: בי-ם ירדו 103 מ"מ ביממה, בת"א: 41

הטמפרטורות החזויות לללילה ולמחר: בירושלים מ-0 מעלות הלילה עד 3 מעלות מחר, בתל אביב מ-9 עד 11, בחיפה והקריות מ-6 עד 8, בצפת מ-1- עד 2, ברמת הגולן מ-2 עד 5, באזור הכינרת מ-10 עד 12, בים המלח מ-12 עד 16, בבאר שבע והנגב מ-7 עד 10, במצפה רמון מ-0 עד 3, ובאילת והערבה ינועו הטמפרטורות בין 9 מעלות בלבד הלילה ל-16 מעלות בשעות היום.,

צילום: אלי סגלצילום: צילום: אלי סגל
צילום: אלי סגל


נסגרו לתנועה הכבישים הבאים:,

כביש 1 מלטרון לירושלים ומירושלים למחלף הראל.

מחלף לוד בירידה מכביש 1 לכביש 40 והעלייה בכיוון ההפוך חסומות.

כבישים 395 ו-375 מהסטף והדסה עין כרם חסומים.

כביש 90 ו-234 באזור נחל צאלים בדרום.

כביש 5511, עוקף מושב בני ציון.

כביש 35 מתלם אדורם עד לעוקפים.

כביש 60 מכרמי צור לעוקפים, בהמשך בכביש 60 מגוש עציון לאל-חדר.

כביש 395 מאזור הסטף לעין כרם.

כביש 31 בין תל ערד לקיבוץ שוקת.

כביש 241 מפארק אשכול לצומת מגן.,

צילום פלאש90צילום: צילום פלאש90
צילום פלאש90


גופי החירום מתגברים כוחות

כוחות מד"א פרוסים בכל הארץ ומעניקים סיוע לכל נפגעי הסערה, בפרט בירושלים. החל משעות הבוקר המוקדמות, תוגברה העיר בעשרות אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, שגלגליהן נעטפו בשרשראות ברזל כדי שיוכלו לסייע ולהעניק מענה מלא לכל קריאה וקריאה המתקבלת במוקדי מד"א בעיר.

לצד האמבולנסים וניידות הטיפול הנמרץ, מפעיל מד"א בעיר ובאזורים נוספים בארץ גם רכבי 4X4, המסוגלים לנוע גם באזורים מושלגים וחסומים.

משעות הבוקר ניכר עומס רב במוקד המבצעי של מד"א, והציבור מקבל מענה מהיר ויעיל לכל קריאה וקריאה. במד"א ממפים כל העת את הכבישים והנתיבים החסומים בעיר, ודואגים לנתיבים חלופיים מבעוד מועד, על מנת לאפשר העברה מהירה של נפגעים לבתי החולים בעיר.

בנוסף לכוננות הגבוהה בתחנות מד"א, ערוכים גם כונני מד"א בכוננות גבוהה בבתיהם, ונכונים לזנק לכל קריאה. במד"א מדגישים שוב כי הציבור מתבקש לפנות מיידית למוקד 101 בכל צורך רפואי שמתעורר.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "כוחות מד"א נערכו לסערה מבעוד מועד, ואנו ממשיכים לפעול כל העת על מנת להגיש סיוע לנפגעים בזמן הקצר ביותר".

גם מוקד איחוד הצלה מופעל באמצעות כלי שטח בעשרות מקרי חירום ומקרים הומניטרים. עקב העומס הרב דרושים בדחיפות ג'יפאים הכשירים לפעילות ותנועה ע"מ לתת מענה לקריאות דחופות. אזרחים ומתנדבים שיש להם אפשרות לסייע מתבקשים לפנות למוקד איחוד הצלה 1221.

מהרבנות הראשית לישראל נמסר כי הבחינות לרבנות שתוכננו להתקיים היום בבנייני האומה יתקיימו כמתוכנן, אולם עבור נבחנים אשר יתקשו להגיע בשל תנאי מזג האוויר יתקיים מועד נוסף. ,
ביתר עילית חורף שלג מזג אוויר ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד