א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

'יתד נאמן': אם יהיה צורך - תהיה הפגנת מיליון

שופרם של גדולי ישראל הליטאיים במאמרי הסברה על דרכי הפעולה מול השלטונות • לא שולל במקרה הצורך הפגנת מיליון

הפגנה נגד הגיוס. צילום: פלאש90
הפגנה נגד הגיוס. צילום: פלאש90

עד עתה היה נושא ההפגנות היה מנת חלקם של אנשי נטורי קרתא כאשר בתקופה האחרונה הצטרפו אליהם 'אנשי הפלס' בתמיכת הגר"ש אויערבאך.

לאחרונה, כאשר נעצרו שני בחורים שלא שמעו להנחיות מועצת גדולי התורה להתייצב ולא לחתום
עלה שוב נושא ההפגנות לסדר יום הציבורי, כאשר אנשי הפלס והעדה החרדית הפגינו מול כלא 6 כאות תמיכה לעצורים.

אך בעולם הישיבות, המסורת הקיימת עוד מזמן הרב שך, היא שלא לשבור את כל הכלים ביחס לשלטון מחד ומאידך לא להוציא את תלמידי הישיבות מתלמודם ולהפוך אותם לאוסף מפגינים פוטנציאלי - כל עוד יש ברירה אחרת.

ביום שלישי האחרון פורסם ביתד נאמן מאמר הסברה ארוך ומקיף על דעתם של גדולי ישראל זצוק"ל ויבלחט"א ביחס לשלטונות ונגד ההפגנות.

הבוקר התפרסם בעיתון מאמר, ובו נכתב כי במקרה של צורך אמיתי שנתון לשיקול דעתם של גדולי הדור והפיתרון היחיד שישאר, הרי ""אם יהיה ניסיון לתלוש בחורים מהסטנדר, נפשוט את הצוואר, אם יהיה צורך, "הפגנת המיליון" תשטוף בהוראת רבותינו את הרחובות, אם יהיה צורך".

"אם הם יחליטו שמעשיהו יהיה אחת מתחנות נדודי התורה, משם תצא תורה! אם מדינת ישראל החליטה להעביר את היכלי הישיבות אל בין חומות הכלא, משם יבקע קול התורה".

גורם הקשור ל'יתד נאמן' מסביר, כי אין ספק שהעיתון לא יגבה את אותם בחורים שהפרו את הוראות מועצת גדולי התורה. עם זאת, במידה ויהיה ניסיון לגייס בכפייה אלפי בחורי ישיבות - אין ספק כי תקום מחאה רבתי, שתכלול גם הפגנות.
יתד נאמן הפלס הפגנות העדה גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד