י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

ירושלים חסומה: סיפורי גשם ושלג - ועדכונים שוטפים

השוטר שהוביל יולדת, ניר ברקת מטפל בקשישה וכבישי הגישה לירושלים חסומים לחלוטין • סערת שלגים - מתעדכן

צילום: אהרן והב
צילום: אהרן והב



הבוקר (ה), במזג אוויר סוער בכביש 4 - סמוך לצומת מסובים, הבחין שוטר משטרת תנועה ארצית תל אביב, דודו אלבז, בנהג רכב הזועק לעזרה עבור בתו הנמצאת ברכב.

השוטר ניגש אליה מיידית והבחין כי היא כורעת ללדת ונמצאת במצוקה. על אף העומסים הכבדים שהיו במקום, השוטר אלבז פתח ציר תנועה עם הניידת וליווה את היולדת ואביה עד הגעתם בשלום לבית החולים מעייני הישועה בבני ברק.

יש לציין, כי בימים סוערים אלו, שוטרי ומתנדבי אגף התנועה מוכוונים בראש ובראשונה לתת שירות סיוע למשתמשי הדרך. אכיפה תבוצע רק במקרים של ביצוע עבירות חמורות המסכנות חיים.

בתוך כך, נמסר מאגף התנועה כי כביש 1 חסום לשני הכוונים מבן שמן לגינות סחרוב כולל היציאות והכניסות. כך גם כביש 60 לשני הכוונים - בין צומת העוקפים לגוש עציון. חסימות נוספות: 425 חסום לשני הכיוונים מהר אדר לאבו גוש, 375 חסום מצור הדסה לחוסן, 90 לשני הכיוונים מעין גדי לעין בוקק, 234 גשר צאלים, 241 אורים למגן. אגף התנועה קורא לנהגים להימנע מלהגיע לצירים אלו!

על פי הדיווח, המצב העדכני של גובה המים בנחל איילון: 3 מטר מתחת לשפת הכביש.

משטרת ירושלים שבה ומבקשת להודיע לנהגים לא לצאת עם רכביהם הפרטיים, ישנם מאות כלי רכב תקועים בצירים השונים בעיר שחילוצם ייקח שעות.

מרכז הארץ: ב-19:47 נמסר למד"א מרחב איילון על גבר שנמצא שוכב ברחוב דן בלוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים אסף הרופא גבר כבן 45 במצב בינוני כשהוא סובל מהיפותרמיה.

ברקתצילום: ברקת
ברקת


ברקת מציל זקנות

מספר חובש מד"א שמריהו ירט: "באמצע שאני שותה קפה מהביל בשלג הצהריים בביתי ברמות שבירושלים. עולה מולי שכני היקר, הפראמדיק אבי שיף. בבקשה שאצא איתו באמבולנס כונן שברשותו, לקריאה במבשרת ציון. כמובן שמיד הצטרפתי ויצאנו לדרך.

"כשאנחנו עדיין בלי שרשראות על הגלגלים, עד שהגענו לעליה מכביש 9 לכביש 1, שם כבר לא יכלנו להמשיך. ירדנו והרכבנו תוך מספר דקות שרשראות על 2 הגלגלים האחורים ורצנו מקריאה לקריאה בקצב מטורף. בדרך לאחת הקריאות, כשאנחנו מתחילים לרדת מהיציאה מהעיר על בגין לכיוון צפון - בעודנו מנסים לפלס דרך בפקקים הארוכים - קרה דבר מדהים.

"ג׳יפ מרצדס שחורה מגיח מולי, כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה עם אורות חירום דלוקים ומסמן לי לעצור דחוף. כמובן שעצרנו, ואז להפתעתי יוצא מכסא הנהג, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומבקש מאיתנו בבקשה שנטפל באשה מבוגרת עם חולשה קיצונית וכאבים בחזה שהוא אסף באיזור צומת רמות, לאחר שעמדה שם בפקק מעל שעתיים עקב השלג שירד.

"ראש העיר בעצמו עזר לנו להעביר את החולה לאמבולנס ודאג לה עד הפרטים הקטנים, במסירות וברגישות רבה. זה היה מחזה מדהים ואצילי, נפעמתי ממך ראש העיר שלי ניר ברקת! שלפני ראש עיר מצליח, אתה אדם מיוחד עם לב ענק".

שאר הארץ

נגב ואילת: בשל נזקי הסופה והצפי להחמרתה, מחר לא יתקיימו לימודים במועצת אשכול ביסודיים ובגני הילדים, כמו גם ברהט ובמועצה האזורית תמר.

צפון: שלג מתחיל להערם על הכביש במשגב עם בגליל העליון. מזכיר המדינה האמריקני נחת לפני זמן קצר, והוא עושה את דרכו לרמאללה שם יסעד עם אבן מאזן. שלג החל לרדת גם בצפת. בהר כנען השלג החל להיערם קלות. תנועת האוטובוסים באזור הסתיימה.
.
מרכז הארץ: סמוך לשעה 19:45 ברחוב יעקב דורי בקריית אונו ארעה תאונת דרכים בין רכב פרטי נהוג בידי יליד 72 תושב העיר לבין הולך רגל שחצה את הכביש שלא במעבר חציה. הולך הרגל יליד 94 תושב פתח תקוה נפגע באורח בינוני עד קשה ופונה על ידי מדא לבית החולים תל השומר. בוחן תנועה במקום. נסיבות התאונה נחקרות על ידי אגף תנועה ת״א.

מועצה אזורית גוש עציון: בתום התייעצות והערכת מצב שהתקיימה הערב בין כלל גורמי המועצה (חינוך, ביטחון ואגף התפעול) הוחלט שלא לקיים מחרר לימודים במוסדות החינוך ברחבי המועצה. בשעות האחרונות התגברה הסופה ושלג מוסיף לרדת ולהיערם ברחבי הגוש ועל פי התחזיות יימשך השלג גם במהלך הלילה.

מ"מ ראש המועצה משה סוויל: "עובדי האגף התפעולי במועצה התמודדו לאורך היום לא רק עם מזג האוויר הסוער, אלא עשו הכל כדי לתת מענה מהיר למפגעיו. תושבי גוש עציון נהנו היום מצירים פתוחים על מנת שלא לשבש את שגרת החיים. בשעות הקרובות צפויה הסערה להתגבר ואנו נעשה כל שביכולתנו על מנת להמשיך את שגרת חיי התושבים. אני רוצה להודות גם לצבא על העזרה בפינוי הצרים ועל הסיוע. לאור זאת החלטנו שלא לקיים מחר לימוד ולאפשר הישארות בתלמידים בבתיהם מתוך ראייה בטיחותית". כאמור, לאור זאת הוחלט במועצה האזורית גוש עציון שלא לקיים מחר לימודים. אתר המועצה, מוקד 106 עומדים לרשות הציבור לכל שאלה.
שיטפון סערה שלג חילוץ ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד