ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אייכלר מוטרד מהמחלוקות הפנימיות בציבור החרדי

אייכלר תוקף את הפילוג בציבור החרדי: "כך לא נצליח להילחם בגיוס" • בעלזא לא נטלה חלק במאבק נגד מעצר בחורי הישיבה

אייכלר. צילום: יעקב כהן
אייכלר. צילום: יעקב כהן

הח"כ הבעלזאי ישראל אייכלר תוקף את המחלוקת בציבור החרדי: בשיעורו השבועי בקו של חסידות בעלזא, אמר אייכלר כי "סכנת ההשמדה הרוחנית שרובצת לפתחנו, נובעת מהעובדה שכל אחד רוצה שהשני ישמע להוראותיו ולא מוכן להבין, שכל אחד מותר לו לשמוע לקול רבותיו ואיננו חייב לציית לרבותיהם של אחרים".

יצויין כי את המאבק האחרון נגד מעצר בחורי הישיבה, הנהיג הגר"ש אויערבך ואנשי 'הפלג הירושלמי' יחד עם חוגי 'העדה החרדית', בתוכם סאטמר. הגראי"ל שטיינמן והחצרות החסידיות לא השתתפו בהפגנה, בכללם חסידות בעלזא, המיוצגת בכנסת על ידי אייכלר.

"כולם יודעים מה רוצה הממשלה לעשות, אבל לא יודעים למה הם מצליחים לעשות את זה. הפילוג והשסע שיש אצלנו, שהיהדות החרדית לא עומדת יחד במערכה זה נותן את הכח לסטרא אחרא לנצח. היהדות החרדית כהיום מפולגת ! אחד אומר 'אופ' השני אומר 'בופ' בדיוק ההיפך מהשני. בכל חוג בעולם החרדי, אצל הליטאים, אצל החסידים ואסור לי להרחיב בזה, כאשר אחד אומר אופ השני אומר בופ. אחד אומר יעלה ויבוא, השני אומר לא יעלה ולא יבוא".

"מגיעים אנשים ומסבירים לי, הצד הזה צודק, והשני אומר, הצד הזה צודק. ואני עונה להם: כולכם צודקים ! אם כולנו נלך ביחד אז נצליח, אבל אם כל הזמן נהיה עסוקים במלחמות מי צודק, ישברו אותנו אחד אחד. אני לא נמצא כאן , כדי להגיד מי צודק. כל אחד צריך לשאול את רבותיו מה לעשות, אבל בדרך שהולכים עכשיו, כל אחד בנפרד, ישברו אותנו אחד אחד".

"נכון שכל אחד יגיד שהצדק עמו. אבל עם הצדק לא נינצל. על כך נאמר, תהיה צודק תהיה חכם ורק ככה נוכל לנצח את המלחמה", הטעים אייכלר.

עוד הוסיף כי לא מדובר רק בעניין גזירת גיוס בני הישיבות: לדבריו, כל הגזירות שמונפות בשנה האחרונה על היהדות החרדית, הן תוצאה מהמחלוקת הגדולה שבוערת במחננו, כאשר כל אחד רוצה לנצח בגפו ולא מעוניין שכל היהדות החרדית תנצח יחד, כמקשה אחת.

אייכלר התייחס גם לתכנית 'המערכת', בהגשת העיתונאית מיקי חיימוביץ, אשר עסקה ב"השתלטות החרדים" על ערי הארץ, תכנית שזכתה לגינויים ולהוקעה מקיר לקיר: "היה שבוע שעבר בתקשורת, סרט בדיוק כמו אצל הנאצים. ראיתי כמה וכמה סרטים של הנאצים לפני השואה, וזה ממש בדיוק - לא קרוב - רק בדיוק ממש כמו הסרטים שהיו אז בגרמניה ! שם דיברו שיש 'יודן פראגע' שהיהודים ישתלטו על גרמניה, וכאן בדיוק באותם מילים רק על החרדים, וצר לי להגיד את זה אבל זו המציאות"

בסאטמר מצטרפים לאמור ומדגישים, כי ככל הנראה דרשת המוסר שהאדמו"ר נתן בפומבי ונימת הדברים שנשא בדרשת כ"א כסליו האחרונה, חלחלו היטב לאוזני הציבור החרדי בארץ, שמתחיל להפנים כי הבעיה האמתית, איננה השלטון והממשלה העויינת, אלא העדר האחדות בציבור החרדי.
אייכלר חרדי פילוג בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד