י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

החרדים בפייסבוק רוצים לעבוד ופתחו במחאה

המחאה החרדית ברשת: אלפים שינו תמונת פרופיל • הזעם מופנה כלפי לבני, שאמרה: "אינכם רוצים לעבוד, לא מגיעה לכם עזרה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

מאז אתמול בלילה (רביעי) טרנד חדש סחף את הרשתות החברתיות ואלפי משתמשים החליפו את תמונת הפרופיל שלהם ללוגו "שוויון לכולם" מבית "פרויקט דוסים". צבעי הלוגו - צהוב ולבן על גבי שחור - מסמלים את השחור מול הלבן, חרדים מול חילונים, וצורתו הגרפית מזכירה את הסמל = (שווה), כאשר המסר הוא שוויון בהזדמנויות בתעסוקה לחרדים ולחילונים.

מאחורי המבצע עומדים מספר צעירים חרדים אשר מינפו את הטרנד באמצעות פרויקט ההסברה הויראלי "דוסים", כאשר הם מבקשים לבטא את מחאתם החריפה כנגד דבריה החמורים של שרת המשפטים ציפי לבני בגנות השוויון ובעד אפליית חרדים. "אינכם רוצים לעבוד ולכן לא מגיע לכם שיעזרו לכם", הטיפה אמש שרת המשפטים במליאת הכנסת לח"כים החרדיים, ובכך קברה את הצעת החוק ההוגנת לאפליה מתקנת עבור חרדים בעבודה במגזר הציבורי.

"לא מעניין אותי הפוליטיקה, ולא הצביעות שלה", אומר ראובן שטיין, צעיר חרדי שהחליף את תמונת הפרופיל לסמל המחאה, "יש לי משפחה לפרנס, אני צריך להביא אוכל הביתה, למדתי שלוש שנים לתואר ועכשיו לא אוכל לפרנס את משפחתי בגלל היהירות של השרה השבעה משכונת צהלה".

יאיר טיילור, פעיל אקטיבי בפרויקט "דוסים", הסביר כי "מדובר במחאה ציבורית חריפה כנגד השרה והתנהלותה הבלתי אחראית, אשר מלבד העובדה שהיא חוסמת אזרחים מלהיכנס לשוק העבודה, היא עוד מעזה להטיף להם מוסר. נדמה שמדובר בשרה פופוליסטית שתמיד תשחה עם הזרם על מנת לצבור לעצמה פופולריות, והיא מעולם לא למדה אחריות מיניסטריאלית מהי".

לדברי טיילור, "גם חוק זה, וגם התיקון לחוק לשון הרע אשר ביקש לקבוע בחוק איסור הסתה נגד חרדים ולא עבר בשל התנגדותה של לבני, אינם עולים מאום למשלם המסים והם מבטאים אך ורק סלחנות כלפי עבריינות. התנגדות השרה לחוקים אלו מלמדת על כך שהיא עוינת חרדים, אינה מונעת משיקולים ענייניים, ואין לה מושג קלוש על מה שקורה בפועל בשוק העבודה, אשר אלפי ידיים חרדיות משוועות לעבודה ואין".

מאיר לבנון, עורך באתר "דוסים", הסביר כי "הרעיון נולד בעקבות קמפיין הקהילה הלהטבית הקורא להזדהות עימם באמצעות החלפת תמונת הפרופיל לסימן זהה, פסים לבנים על רקע כחול, ומאחר ורק אתמול שרת המשפטים ציפי לבני הצהירה כי לחרדים לא מגיע שוויון זכויות ממניעים גזעניים, לטעמנו, יצאנו בקמפיין נגטיבי הקורא להענקת שוויון הזדמנויות שווה גם לצעירים החרדים".

לדברי לבנון, "הרעיון תפס תאוצה במהירות ובתוך שעות ספורות מאות צעירים - חרדים, דתיים וחילונים - החליפו את תמונות הפרופיל שלהם לסמל המחאה של 'דוסים'. דף המעריצים של האתר החרדי 'כיכר השבת' שהספיק לצבור למעלה מ-20 אלף אוהדים, היה העמוד הרשמי הראשון שהזדהה עם המחאה והחליף את תמונת הפרופיל לסמל המחאה. אנו מצפים כי בימים הקרובים נזכה לגל הזדהות מעשרות אלפי גולשים נוספים, חרדים, דתיים וחילונים, שיחליפו את תמונת הפרופיל כהבעת תקווה לאיחוד העם והפסקת ההסתה המפלגת".
דוסים חרדים תעסוקה שוויון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד