ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

המאבק בגיוס: הסאטמרים יפגינו מול שגרירות ישראל

נחלצים לעזרת אחיהם בישראל: סאטמר תקיים הפגנה מול שגרירות ישראל בניו יורק • הבוקר, 'יתד נאמן' איים לראשונה בהפגנה

האדמו"ר מסאטמר.
האדמו"ר מסאטמר.

סערת שלושת העצורים מגיעה אל מעבר לים: בביתו של האדמו"ר מסאטמאר, שהינו מראשי המנהיגים החרדים הפועלים למיגור הגזרה, התקיימו בימים האחרונים מספר אספות דחופות בהשתתפות רבני "וועד משמרת חומותיך ירושלים" ועסקני החסידות, על המשך המערכה בארה"ב נגד הגזירה הנוראה בארץ הקודש.

כצעד ראשון, הוחלט כי כבר בשבוע הבא, תתבצע הפגנת רכבים שיחוגו סביב בנין השגרירות של מדינת ישראל במנהטן וסביב בנין האו"ם. על פי התכנית, מאות רכבים מעוטרים בשלטים יצאו במועד שיוחלט בימים הקרובים, לכיוון מנהטן וינועו על צירי התחבורה סביב האו"ם והשגרירות , בנסיעה איטית במיוחד לאות מחאה, שתגרום לפקקים אדירים בכל הסביבה.

באותה עת, יתקיים מצעד של אלפי בני תורה , עוטים לגופם שקים ונושאים שלטים בשפות שונות ברחובות הסמוכים, כדי להעצים את אפקט המחאה. המפגינים יחלקו פליירים לעוברים ושבים ובהם יוסבר פשר ההפגנה ומהותה.

בתוך כך, גם בארץ, מתחילים חוגים שונים, שעד כה נקטו במדיניות של 'שב ואל תעשה' , להתעורר ולהבין, כי יתכן ולא תהיה ברירה אלא לנקוט בהפגנות ענק נגד חוק הגיוס העומד לקראת גיבוש סופי בין כתלי וועדת שקד. במאמר מערכת של 'יתד נאמן' מהבוקר, מזהיר העיתון, כי 'נארגן הפגנת מיליון נגד הגיוס'. עד כה, התנגד לכך בתוקף הגראי"ל שטיינמן - מכוון דרכו של העיתון, בגין סכנות רוחניות, שעלולות לצוץ מכך.
סאטמר הפגנה גיוס שגרירות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד