ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

כישלון קולוסאלי בהיערכות לשלג - הצבא לקח אחריות

ראש העיר ירושלים פנה לרמטכ"ל בני גנץ, וקיבל את עזרת הצבא בחילוץ אלפי בני אדם מכבישי הגישה לעיר • מחדל לבן

צילום: אדל אביגדור, פריצות ומנעולים
צילום: אדל אביגדור, פריצות ומנעולים



טנקים טרם נכנסו למערכה, אך בכל השאר נחלו הרשויות המקומיות בבירה כישלון קולוסאלי כבד, כמעט בכל תחום קרסה העיר תחת מעטה לבנבן חריג בגודלו לעונה זו של השנה.

בשל עוצמת הסערה והשלג הכבד שירד בירושלים בכל שעות הערב של יום חמישי, ובכך מנע פילוס רציף של צירי התנועה בכניסות לירושלים ובצירים המרכזיים בתוך העיר, עיריית ירושלים הודיעה כי היא נערכת לפינוי וטיפול בכל האנשים התקועים בצירי התנועה בעיר, בשיתוף עם משטרת ישראל, צה"ל ומשמר הגבול. במקביל ימשיכו המפלסות לפעול לפילוס הצירים ולחילוץ רכבים תקועים.

ראש העיר, ניר ברקת, פנה לרמטכ"ל בני גנץ - שנרתם לסייע לפינוי האנשים באמצעות רכבי הצבא ולספק כל מה שיידרש. כמו כן, פנה ברקת למפקד מחוז ירושלים במשטרה, וגייס את רכבי משמר הגבול לסייע בפינוי האנשים התקועים בצירי התנועה.

ברקת נמצא בשטח לאורך כל הלילה, ומנהל את מערך פינוי האנשים התקועים בצירים. על פי הודעתה, העירייה עושה כל שביכולתה להגיע במהירות האפשרית לכל האנשים התקועים בצירי התנועה ולחלצם. עם זאת, מדיווחים הזורמים כל העת למערכת 'בחדרי חרדים', מצטיירת תמונה עגומה במיוחד - מאות ואלפי בני אדם שנתקעו בכבישי הגישה לירושלים ובנקודות שונות בעיר, חלקם עם תינוקות וילדים הרגישים לכפור המקפיא.

העירייה גייסה את בנייני האומה כמרכז חירום אשר יקלוט את האנשים שיפונו מצירי התנועה למקום מבטחים. כמו כן, המשטרה ופיקוד מרכז יפעלו לפתיחת ציר 443 ואת ציר מספר 1 ויפעלו לחילוץ האנשים התקועים ברכבים על הצירים המובילים לירושלים. חלק מאלו שנתקעו בכביש 1 - יפונו בהחלטת ראש אגף התנועה, ניצב משנה צ'יקו אדרי, למתנ"ס הראל.

בעירייה ובמשטרה שבים וקוראים לציבור להישמע להוראות ולהתפנות עם רכבי החילוץ וההצלה. כמו כן, הם מבקשים שלא להגיע לירושלים, ולהימנע מנסיעה ברכבים פרטיים בעיר עד לסיום הסערה.

במקביל, בשכונות רבות בעיר אירעו קריסות חשמל, ובין השאר ברמת שלמה, קרית יובל, גאולה, גבעת זאב, גבעת שאול וחלקים מרמות.

עסקנים עמם שוחחנו ביקשו להזכיר לציבור כי בשבת הקרובה אין לסמוך על העירוב בירושלים, וכמו כן, לבעלי דודי שמש - רצוי להשאיר ברז מים חמים מטפטף.

שאר הארץ:

גם בבית ג'אן שבצפון החל השלג להיערם.

בעקבות תנאי מזג האוויר, קמפוס אוניברסיטת אריאל בשומרון יהיה סגור מחר ולא יתקיימו לימודים.

סיירי תחנת בנימין נקראו לעזור באירוע מיוחד, לסייע לחתן וכלה מכוכב יעקב להגיע לחתונתם. השוטרים הובילו בשמחה את החתן והכלה מהישוב ועד מחסום חיזמה.

מחר לא יתקיימו לימודים ברוב ישובי בנימין. תושבים מתבקשים להתעדכן באתר.

שלג מכסה את צפת. החל פינוי צירים החיוניים לשירותי החירום וההצלה. העירייה חוזרת ומבקשת לא לצאת עם כלי רכב פרטיים לרחובות העיר במיוחד בשכונות הגבוהות, כולל רכבי 4x4.
בהוראת המשטרה שני צירי העליה להר כנען נחסמו. בהערכת מצב שקיים ראש העיר צפת אילן שוחט ולאחר התגברות השלג בצפת הוחלט על ביטול הלימודים היום (שישי) בכל מוסדות החינוך.
שלג צבא קריסה ברקת אחריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד