י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אבל בעולם המגידים: הגאון רבי ראובן קרלנשטיין זצ"ל

לאחר שנים של סבל ובגיל 66 בלבד, נפטר בפתח תקוה המגיד המפורסם הגאון רבי ראובן קרלנשטיין זצ"ל

הגאון רבי ראובן קרלנשטיין זצ"ל. צילום: משה ויסברג
הגאון רבי ראובן קרלנשטיין זצ"ל. צילום: משה ויסברג

ברוך דיין האמת: הבוקר (ו) נפטר בבית החולים בלינסון בפתח תקוה מגיד המישרים המפורסם הגאון הצדיק רבי ראובן אליצור קרלנשטיין זצ"ל, לאחר שנות ייסורים קשים ומרים והוא בן 66 בפטירתו.

בתקופה האחרונה פונה תכופות לבית החולים לאחר החמרה במצבו. לפני חודשיים החליטו הרופאים לכרות את רגלו בשל זיהום חמור שהתפשט בגופו. מצבו הלך והדרדר ובסוף כרתו גם את רגלו השניה. רבים העתירו לרפואת רבי ראובן אליצור בן בריינא בת ציון, אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

רבי ראובן זצ"ל נולד בט"ז אב תש"ז, לאביו רבי יצחק מאיר קרלנשטיין זצ"ל ולאמו מרת בריינא בת ציון.

במשך שנים כיתת את רגליו ומסר אלפי שיחות מוסר ודרשות בכל רחבי הארץ, רבים היו נוהרים לדרשתו המפורסמת מידי שבת בשבתות החורף בבית הכנסת איצקוביץ בבני ברק, שם בטוב טעם ודעת היה מוסר שיעור בפרשת שבוע. פעמים אף היה מגיע במסירות נפש מביתו המרוחק.

היה כבד שמיעה, ובשבת וימים טובים הקפיד שלא ללכת עם ה'מכשיר', לכן נאלץ בתקיעת שופר ובקריאת 'זכור' להיצמד לבעל קורא בכדי שישמע טוב.

בהלווית מורו ורבו, גדול המגידים הגאון רבי שלום שבדרון זצ"ל, אמר הגר"ר קרלנשטייו זצ"ל: "זה היה לפני כמה שנים, בהלוויתו של אחד מחכמי ירושלים, זעק רבי שלום שבדרון בחוצות ירושלים: יש צרות, יש אסונות, צעירים וצעירות הולכים לבית עולמם, יתומים, אלמנות...

"קול דמי אחינו זועקים אלינו מן האדמה: הכל מהפריצות! הכל בגלל הפריצות. ושב מאחריך!
בעוונותינו הרבים, לצערנו, לבושתנו, לחרפתנו, לדאבוננו הגדול מתכוונים לפריצות של שומרי תורה ומצוות. בואו ונפתח את הלבבות. אם הצניעות כתקונו, יש השראת השכינה והקב"ה אתנו... ואז אין צרות ואין ייסורים..." והדברים מתאימים גם לזמן הזה.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך - בנים וחתנים הממשיכים את דרכו.

הלוויתו יצאה הבוקר ערב שבת קודש בגשם שוטף בשעה 10:00 מביתו ברחוב חידושי הרי"ם 18 דרך בית המדרש 'לדרמן' ברחוב רשב"ם לבית העלמין סגולה בפתח תקוה - שם נטמן.

במסע הלוויה הספידהו מגידי המישרים: הגרי"י קלמנוביץ, הגרד"מ שניידר, הגר"א שכטר, הגר"ש לוינשטיין והגר"ב רוזנבלום.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
סגולה לוויה רבי ראובן קרלנשטיין מגיד מישרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד