כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מחדל לבן • המשבר בבירה נמשך - אלפים שרויים בקור ללא חשמל • מתעדכן

הקטסטרופה נמשכת: לאחר לילה לבן - בו חולצו אלפי בני אדם באמצעות הצבא ומתנדבים פרטיים, הסופה ממשיכה לשתק את ירושלים • 3 מרכזי פליטים מופעלים • התחבורה הציבורית מושבתת לחלוטין • ראש הממשלה בהתייעצות עם השר לבטחון פנים ומפכ"ל המשטרה • החשמל קרס בשורה ארוכה של שכונות בירושלים • הצפות גם בשאר הארץ: המשטרה נערכת לסגור את נתיבי איילון

צילום: עזריאל משה
צילום: עזריאל משה



משטרת מחוז י-ם, יחד עם עיריות י-ם ומבשרת ציון, פתחו 3 מקומות כינוס בעבור כלל התושבים המחולצים בשעה זאת מכלי רכבם ברחבי י-ם והסביבה. מקומות הכינוס הם: בניין טדי בבנייני האומה, מתנ"ס ברחוב שדרות החוצבים במבשרת ציון ומחנה עופר, במטרה לחלץ את כל האנשים התקועים ברכבים פרטיים ובאוטובוסים בכל רחבי העיר.

המשטרה מבקשת מכל מי שיש ביכולתו להגיע בכוחות עצמו לשלושת המקומות האלו - מתבקש לעשות זאת במקביל לפינוי המתבצע על ידי כוחות ההצלה. עוד נמסר מהמשטרה כי יש להפעיל 4 וינקרים בכלי הרכב על מנת שהשוטרים יוכלו לזהות את מיקום הרכב.

מבצע מלאכים בלבן יצא במהלך הלילה לדרך: 35 ג'יפים ורכבי שטח מיוחדים של יחידת הג'יפים של זק"א יוצאים מאיזור המרכז בכדי לחלץ את האנשים התקועים ברכבים בכבישי הגישה לירושלים.

לבקשת מפקד מחוז ש״י, ניצב קובי כהן, הצטרפו החל מהשעה 02:30 הבוקר לכוחות הצבא והמשטרה 15 מחברי יחידת חילוץ מגילות חמושים ב-10 ג׳יפים לחילוץ האנשים שנתקעו בכביש 443. עד הבוקר חילצו מאות אנשים ומאמצי החילוץ ממשיכים גם ברגעים אלו.

אגף התנועה מדווח, כי כל הצירים המובילים לירושלים חסומים לתנועה. כוחות משטרת התנועה הארצית עדיין ממשיכים בפינוי נהגים ונוסעים שרכביהם נתקעו בכביש 1 ובכביש 443. משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים שלא להגיע לכיוון ירושלים מכל ציר שהוא ולא לצאת ממנה. יש להיות קשובים לאמצעי התקשורת אשר מקבלים מידע שוטף ממוקד אגף התנועה באשר למצב הכבישים ולהישמע להנחיות בהתאם.

חברת החשמל מדווחת כי כתוצאה מקריסת עצים על רשתות החשמל יש תקלות בשכונות: קרית יובל, בית וגן, בית הכרם, גבעת שאול, עיר גנים, רכס שלמה; פסגת זאב, רחביה, בית הכרם, קרית משה, רמת בית הכרם, מרכז העיר, מושב אורה.

מחוץ לירושלים: באבו גוש, נוה אילן, הר אדר, צור הדסה, מבוא ביתר, גבעת זאב, גבעון החדשה, בית זית, ישובי גוש עציון, בית אל, בר גיורא, נס הרים; מעלה החמישה, צובה ויישובי השומרון, בנימין ודרום הר חברון.

הרכבת הקלה לא תפעל היום. צוותי התחזוקה עמלים על ניסיונות להשבת הרכבות ולתיקון אחד מכבלי החשמל של הרכבת שנקרע במהלך הלילה בשל מזג האוויר.

לאור ההחמרה הצפויה בסופה בשעות הקרובות העירייה וכוחות הביטחון דורשים מהציבור: לא לנסוע ברכבים פרטיים בירושלים. הכניסות והיציאות לירושלים ישארו חסומות לאור תחזית מזג האוויר המעודכנת, הצופה התחזקות נוספת של הסופה, ירידה בטמפרטורות וכמות משקעים ושלג גדולה שצפויה החל מהשעה 13:00 ועד שבת בבוקר, העירייה וכוחות הביטחון מודיעים: לא לנהוג ברכבים פרטיים בצירים במטרה להשאיר את הצירים פנויים לכוחות ההצלה והביטחון.

רכבת ישראל ממשיכה בתגבור הרכבות לתחנת מלחה בירושלים. רכבות שמסתיימות בדרך כלל בבית שמש ממשיכות למלחה. בכל קו רכבת נוספו קרונות נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר התייעצות טלפונית עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ומפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, וקיבל עדכון על מאמצי הצבא והמשטרה לחילוץ נהגים שנמצאים בצירי התנועה החסומים. ראש הממשלה נתניהו עודכן בפעולות החילוץ שבוצעו במהלך הלילה ובהיערכות להמשך החילוץ בשעות הקרובות ובסוף השבוע.

שר הביטחון משה יעלון עידכן כי הצבא מסייע במאמצים, וימשיך לעשות זאת ככל הנדרש. על פי הדיווח שקיבל ראש הממשלה בצירים המרכזיים יש נוכחות מלאה של כוחות הביטחון ולא ידוע על אזרחים שקראו לעזרה ולא נענו. ראש הממשלה נתניהו ביקש לוודא שגם בצירי המשנה המובילים לירושלים אין אזרחים הזקוקים לסיוע. כמו כן, בשיחתו עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ביקש ראש הממשלה נתניהו לוודא כי דרכי הגישה מאפשרים את הגעת גורמי הרווחה לתושבים. ראש הממשלה נתניהו מבקש להודות לכל אנשי כוחות הביטחון וההצלה - שוטרים וחיילים, אנשי מד"א וכבאים, וכל כוחות החילוץ וההצלה שממשיכים לפעול מסביב לשעון במזג האוויר הזה.

שאר הארץ:

צפון: נכון לשעה זו, כביש ראש פינה צפת, חסום לתנועה, בקטע משכונת נוף כנרת ומעלה. ניתן להיכנס לעיר דרך כביש 89, הכניסה הדרומית לעיר. כמו כן הוחלט שלא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בצפת. אין תנועת אוטובוסים.

מרום גליל: לא יקיימו לימודים בבתי הספר סאסא, נוף הרים ואנה פרנק. 10 ס״מ שלג בעיר. 15 בשכונות הגבוהות. בבית הספר חמד לא יתקיימו לימודים. הגישה משפר מעלה סגורה.

שלג בגובה של כ-10 ס"מ מכסה את צפון הגולן מקו אורטל צפונה. צירי התנועה סגורים בחלקם והמפלסות פועלות לפתוח את הכבישים. התחבורה הציבורית לא תפעל בצפון הגולן עד להודעה חדשה. הלימודים בבית ספר הצבי בקשת לא יתקיימו. הנהגים מתבקשים לנהוג בזהירות יתרה. מועצה אזורית גולן מזכירה לאלפי המטיילים שיגיעו לגולן עם שוך הסופה לצפות בזרימות במפלים וליהנות מהשלג, לא לחצות גדרות בצידי הדרכים מחשש למוקשים. מוקד המועצה *3254 מתוגבר לטובת דיווח על מפגעים.

צפת: הלילה היו כעשרים קריאות של אזרחים לעזרה בחילוץ למוקדי 100 של המשטרה ו-106 של העירייה. חולץ במהירות אוטובוס עם ילדים שנתקע במרכז העיר. בשכונות הגבוהות גובה השלג מגיע ל-20 ס״מ. 2 עצים קרסו ממשקל השלג.

המועצה המקומית הודיעה עכשיו כי הלימודים בכפר ורדים מבוטלים.

פתיתי שלג ירדו הבוקר בהר יונה, השלג לא נערם אבל הטמפרטורה בעיר היא מעלה אחת כך ששלג צפוי לרדת בשעות הקרובות. בינתיים, בשל תנאי מזג האוויר הקשים והתחזית הלבנה הודיע ראש העיר שמעון גפסו כי לא יתקיימו היום לימודים בבתי הספר בעיר.

הלימודים בבתי הספר בחיספין יסתיימו בשעה 9:30 והילדים יוסעו לבתיהם בהסעות.

נגב ואילת: במשטרת תחנת רהט התקבלה הודעה שלשום (11.12) על שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם שיצאו עם ג׳יפ ונותק הקשר איתם. בתום הערכת מצב שנערכה משטרת תחנת רהט פתחה בסריקות לאיתורם. אתמול איכון שבוצע הצביע על אזור נחל צפירה באזור ים המלח שאינו נגיש. היחידה האווירית של משטרת ישראל פתחה בסריקות מלמעלה ובמקביל יצאה יחידת חילוץ עין גדי והחלה לסרוק את הנחל. בערב הופסקו הסריקות עקב תנאי מזג האוויר וחודשו שוב הבוקר.

מוקד ביתר: הכל בשליטה; 6 מפלסות מטעם עיריית ביתר עובדות ללא הפסקה בפינוי הצירים, 3 בתוך העיר, 3 בצירים המובילים לביתר. הגישה לעיר דרך בית שמש פתוחה כרגע לתנועה. גם הכבישים בתוך העיר מפונים משלג ופתוחים לתנועה. אין תקלות חשמל. רה"ע רובינשטיין מנהל מקרוב את האירועים. מוקד החירום העירוני 025888106 מטפל גם בסיוע למשפחות בכל צורך, כולל הסעות תינוקות לברית, וחולים לקופ"ח.

שער הנגב: מאגר השקמה עלה על גדותיו והחלה גלישה מהסכר. הפעם האחרונה שהסכר התמלא היה בערך לפני חמש שנים. השנה מדובר בפרק זמן קצר ביותר. במהלך הלילה נגרם נזק לגשר נחל השקמה הזורם במלואו, ליד קיבוץ אור הנר. ראש המועצה אלון שוסטר, הוא יו"ר מנהלת השקמה.

לאחר כארבעים דקות שדה התעופה בן גוריון נפתח באופן מלא להמראות ונחיתות. הטיסות שהופנו ללרנקה תצאנה לישראל בשעות הקרובות.

תקלות והפסקות חשמל ביישובי יהודה ושומרון: בית חגי, חלקית בקריית ארבע, אלון שבות, איתמר, ברכה, יצהר, אלון מורה, תפוח, שילה, עלי, לבונה, טלמון, דולב, עינב ומספר שכונות באריאל.
שלג משטרה ירושלים ג'יפים רכבי שטח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד