י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מעייני הישועה: הישיש נאנק מכאב - ונותר בחוץ

סיפורו הכואב של מבוגר חרדי, שנתקל באטימות ליבו של רופא ב'מעייני הישועה' • בית החולים: הרופא ננזף

מעייני הישועה: הישיש נאנק מכאב - ונותר בחוץ
עוזי ברק



אילו התרחש הסיפור הבא בכל בית חולים ציבורי אחר במדינת ישראל - הייתם קוראים עליו בליווי טקסטים של 'אנטישמיות' ו'התעללות בשומרי מצוות'. אבל הסיפור המוגש לפניכם כאן אירע דווקא בבני ברק, ב'בית הרפואה' שהוקם כדי למנוע מקרים שכאלו.

בכניסת שבת פרשת ויחי ירד תושב בני ברק הרב י.ט. מביתו בדרכו אל בית הכנסת. י.ט. כבן 70, הינו מתמיד ידוע שם ובעל מחבר ספרים שונים בתורת הנסתר. בגרם המדרגות האחד לפני האחרון הוא החליק וזעק בכאב. אשתו ירדה מביתם והשכנה בדירה הסמוכה הצטרפה גם היא, ויחדיו אצו להושיט יד לעזרה, הושיבוהו על כסא ותרו אחר תנוחה שתפחית את הכאב.

כששבו השכנים מבית הכנסת והבחינו במתרחש, הם הזעיקו את מתנדבי איחוד הצלה שהזמינו אמבולנס ופינו את הנפגע בגפו ל'מעייני הישועה'.

כאן נעצור לרגע ונספר לכם, כי ילדי הזוג ונכדיהם לא היו בעיר אותה שבת, הם נסעו לעיר קרובה לחגוג שבת בר מצוה לאחד הנכדים. הסבתא לא חשה בטוב כבר ביום שישי ולכן נותרו בני הזוג - שהם עצמאים בניהול חיי היומיום - לבדם.

לאחר סעודת ליל שבת, שמתי פעמי אל בית הרפואה בכדי להתעדכן במצבו ולשוב אל נוות ביתו עם עדכון. הנפגע שכב על מיטה בחדר המיון שהיה ריק ממטופלים, וביקש ממני סיוע לדברים פעוטים שנמנע מלהטריד בהם את הצוות הרפואי. ניסיתי לברר את מצבו - ונאמר לי כי מחכים לפיענוח הממצאים הרפואים.

היהודי, שרגע לפני פינויו לביה"ח הספיק לשמוע בבית השכנים קידוש ולאכול כזית חלה, ניצל את הזמן לתפילת ערבית. כשהגיע הרופא הוא פסק על אתר 'שחרור הביתה'.

ה'חולה' שנאנק מכאבים - מתגורר בקומה השלישית בבניין נטול מעלית עם זוגתו שחולה גם היא, אבל את הכירורג - כל זה לא הטריד. במקום זאת הוא מורה לעובדי חדר המיון להזמין אמבולנס של 'עזר מציון' ומשחרר את החולה לדרכו.

האמבולנס של עזר מציון עשה את מלאכתו והגיע עם ה'חולה' לביתו שם נוכח לראות כי החששות התאמתו ואין מי שיתמוך ביהודי לעלות לביתו - לא רק זאת 'איך יסתדר בביתו עם כאבים אלו' הקשה אחד השכנים שנכח במקום.

נהג האמבולנס הודיע כי ישיב את י.ט. לבית הרפואה 'אגיד לרב צ'ולק שיטפל בזה' וכך עשה. בבוקר השבת הגיע היהודי שוב באמבולנס לביתו וסיפר: "הושיבו אותי בביתן השומר בכניסה לבית החולים והשומרים ריחמו עלי מהצינה ששלטה ואיפשרו לי להכנס ללובי בית הרפואה".

הרופא הורה שלא לקבל או לסעוד אותו, אחת האחיות שליבה נמלא רחמים סידרה לו מיטה עליה נח כמה שעות - הס מלהזכיר שמישהו יגיש לו 'ארוחה' כלשהי... ולפנות בוקר קיבל מיהודי שהגיע לסעוד את אחד המאושפזים - כמה עוגיות ודברי מתיקה להשיב את ליבו.

לאחר מכן הספיק לנוח עוד קמעא ולהתפלל שחרית, ולאחר התפילה סעד את לבו בתקרובת שהוגשה במקום מטעם ארגון התנדבותי. המנוחה הזו אפשרה ליהודי לעלות לאמבולנס ומן האמבולנס הצליח לדדות את המדרגות אל ביתו כשהשכנים תומכים בו לקול אנקותיו.

תגובת המרכז הרפואי

קיימת הנחייה מפורשת שאין לשחרר חולים בלילי שבת ובשבת. חולה הזקוק לאשפוז יאושפז וחולה שאין צורך לאשפז יושהה בחדר המיון.

הרופא ששחרר ננזף ואנו מקוים שתקלה מסוג זה לא תשנה.

נ.ב. יצויין כי דוברות המרכז הרפואי ביקשה לתת שהות נוספת טרם פרסום הידיעה, כדי לבדוק את המקרה לפרטיו. מערכת 'בחדרי חרדים' הסכימה להמתין עם פרסום הדברים, ואכן, עם פרסום הידיעה, התקבלה התגובה הבאה:

"מיד לאחר קבלת התלונה, נוצר קשר עם המשפחה. אחראית תלונות ופניות הציבור שוחחה עם בני המשפחה ושמעה את נסיבות אירועי האשפוז. התלונה הועברה גם למנהל הרפואי פרופ' מוטי רביד שערך בירור עם הרופא ובסיום הבירור הרופא ננזף.

"מנהל המיון ד"ר רונן ליבסטר הזמין את המשפחה לשיחה שכללה שיחת בירור והבהרה. מסתבר שלא היתה כאן כוונת זדון אלא חוסר הבנה של הרופא את מה שהחולה ביקש. לפעמים חולה מבקש לחזור הביתה בשבת ובמצב זה ביה"ח לא יכול למנוע זאת. כחלק מהרצון לפצות על עגמת הנפש שנגרמה, ביה"ח מחק את חוב התשלום למיון עבור המטופל. בסך הכול התלונה זכתה למענה מכובד, ענייני ומבין. נראה היה שהמשפחה יצאה מרוצה מתהליך הטיפול במקרה. כאן המקום לציין שזהו התהליך ודרך הטיפול בכל תלונה המתקבלת במעייני הישועה".
מעייני הישועה החלקה מבוגר שחרור רופא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד