כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ביוזמת הראשל"צ: השר אריאל הגן על בתי הדין

לבקשתו של הראשל"צ הגר"י יוסף, הצליח השר אריאל לדחות את חקיקת החוק של ח"כ לביא מיש עתיד נגד בתי הדין הרבניים

הפגישה
הפגישה

לאחר בקשתו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף משר הבינוי והשיכון אורי אריאל למנוע קעקוע חומות הדת באמצעות חקיקה אנטי דתית, הצליח היום (א) השר אורי אריאל לדחות ואולי אף למנוע את חקיקתו של אחד החוקים אשר היו מחלישים בצורה משמעותית את כוחה של הרבנות הראשית ובתי הדין הרבניים.

הבוקר עלתה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעתה של ח"כ עליזה לביא מיש עתיד, לחקיקת חוק מירוץ הסמכויות, לפיו תהיה העדפה לפתיחת תיק גירושין בבית משפט לענייני משפחה ולא בבית הדין.

הצעת חוק זו נועדה להחליש את כוחה של הרבנות הראשית ובתי הדין הרבניים בישראל.

כזכור, נפגש בשבוע שעבר שר הבינוי והשיכון אורי אריאל עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שביקש מהשר להפעיל את כל כובד משקלו לביטול חקיקת חוקים אנטי דתיים - אשר מטרתם לקעקע את יסודות הדת ולהחליש את כוחה של הרבנות. הראשל"צ התייחס בצורה פרטנית אף להצעת חוק מירוץ הסמכויות, והסביר לשר את חומרת החוק מבחינת השפעת הרבנות הראשית על חיי הנישואין והגירושין בישראל.

השר אורי אריאל שהינו חבר בוועדת השרים לענייני חקיקה, התנגד להצעת החוק שעלתה היום לדיון, והביא לדחיית מועד הדיון בו על מנת לבדוק אפשרויות לחקיקה תוך הידברות עם הרבנים.

השר בירך על הדחיה ואמר: "אני שמח שהחברים בקואליציה הבינו שאי אפשר לקדם חקיקה כה רגישה בלי הידברות ובלי הסכמה. כעת בזמן שנותר אפשר וצריך להגיע ביחד עם הרבנות הראשית ובתי הדין להצעת חוק שמצד אחד תתקן ליקויים אמיתיים שקיימים אבל מצד שני לא תפגע בבתי הדין ובעולם התורה".
חוק רבנות אריאל הסכמה ראשל''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד