א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מחדל לבן • אין לימודים בירושלים, בביתר ובשומרון • הכבישים נפתחים

בשל נזקי הסופה, הודיעה עיריית ירושלים על ביטול הלימודים, בביתר יתקיימו לימודים חלקיים בלבד • למרות פתיחת כביש 1 - הנהגים מתבקשים להימנע מנסיעה לא הכרחית • אגד השביתה את הקווים העירוניים והבינ-עירוניים לבירה • במקביל לשבירת שיא צריכת החשמל עם 11,640 מגה וואט, עשרות יישובים עדיין מנותקים מהזרם

צילום: צלם: צלמון דורלכר
צילום: צלם: צלמון דורלכר



לאחר הערכת מצב שהתקיימה אמש (א) בעיריית ירושלים, הוחלט שלא לקיים היום לימודים בבתי הספר, גני הילדים והמשפחתונים בכל רחבי העיר, בשל העובדה כי נזקי הסופה יצרו מפגעים בטיחותיים ממשיים בחלק ממוסדות החינוך, וכן בשל הסכנה לקרה וקפיאה של צירי התנועה והמדרכות ועל מנת שלא לסכן את התלמידים.

עובדי העירייה, בסיוע חיילי צה"ל ומתנדבים, יפעלו מחר בכל מוסדות החינוך על מנת לערוך בדיקות יסודיות ולתקן את הנזקים - בכדי לאפשר את חידוש הלימודים ככל שיתאפשר לקראת יום שלישי.

בהנחיית ראש עיריית ביתר עילית יתחדשו מחר הלימודים באופן חלקי: גני ילדים ומעונות לא ילמדו, בבתי הספר יתחילו הלימודים בשעה 10:00.

בשומרון, לא יתקיימו לימודים ביישובים יצהר, ברכה ואיתמר. באזור ירושלים, באבו גוש ובמבשרת ציון. באוניברסיטה העברית בירושלים הלימודים יתקיימו כסדרם.

במחוז הדרום הלימודים יתקיימו כסדרם.

ממכללה ירושלים נמסר שמחמת תוצאות מזג האוויר לא יתקיימו לימודים מחר במכללה, בכל המסגרות כולל הקורסים לפיתוח מקצועי - 'אופק חדש'.

כבישים ותחבורה:

על פי הנחיית הצבא והמשטרה, היציאות מהעיר ביתר עילית נחסמו לתנועה. בשעה 21:00 כל הכבישים הבין עירוניים ייחסמו לתנועה בכל הכיוונים.

היציאה מירושלים לכיוון תל אביב על כביש מספר 1 נפתחה לכלי רכב, והתנועה זורמת. לצד זאת, כמה כבישים בסביבתה של ירושלים עדיין סגורים לתנועה: כביש 386 מכיכר הסטף לירושלים, כביש 395 מכיסלון עד רמת רזיאל, כביש 425 מהר אדר לאבו-גוש וכביש 436 מצומת נבי סמואל לגבעת זאב.

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, קורא לנהגים להימנע מנסיעה בלילה, בשל הקרח הצפוי להיווצר. "אני קורא לכל הנהגים להימנע מנהיגה הלילה בכל כבישי הארץ. בשל התבהרות השמיים וצניחת הטמפרטורות, הכבישים הלילה צפויים להיות מסוכנים מתמיד. שכבת הקרח שתצפה את הכבישים עלולה לגרום להחלקה. מדובר בסכנת חיים אמיתית. יש לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות ולאלה שנדרשים לנהוג - אנא עשו זאת בזהירות יתרה".

משטרת ישראל מבקשת מהנהגים שהשאירו את רכבם בכביש 443 בשל השלג, או שרכבם פונה על ידי המשטרה, להגיע ולאסוף את רכבו מרחבת הרכבים בכלא עופר.

אגד החליטה להפסיק את שירות האוטובוסים לירושלים וממנה, בעקבות כמה מקרים של החלקת אוטובוסים עקב קרח שהצטבר על הכבישים. גם הקווים בתוך העיר חדלו לפעול.

חשמל:

כמעט לכל בתי האב ביישובי עוטף צפת הוחזר החשמל, כך נמסר מחברת החשמל. היישובים בהם הוחזר החשמל: כרם בן זמרה, עמוקה, קיבוץ פרוד, חמדת יער, שפר, אמירים, כפר שמאי, מרון, ספסופה, עלמה, בר יוחאי, אור גנוז ואביבים. צוותי חברת החשמל פועלים עדיין בשטח במאמץ לחבר גם חלק מגוש חלב והיישוב דובב.

אספקת החשמל לא חזרה עדיין לחלק מהישובים בסובב ירושלים ויו"ש: איתמר, גבעות, גבעת תמר, טלז סטון, כפר תפוח, לבונה, ליפתא, מגדלים, מיצד, מעלה החמישה, מעלה חבר, מעלה עמוס, עין ראפה, פני חבר, צובה, שואבה, שילה, תפוח.

מחברת חשמל נמסר מוקדם יותר הערב כי שיא נוסף נשבר כאשר הצריכה הגיעה ל-11,640 מגה וואט - שיא הביקושים של החורף בכל הזמנים.

על פי השירות המטאורולוגי, כמויות הגשם שירדו בסוף השבוע גבוהות מממוצע חודש דצמבר כולו במרכז הארץ ובדרומה. בחלק מהמקומות, בעיקר בדרום מישור החוף, הכמויות היו פי 2-3 יותר מהממוצע הרב-שנתי במהלך החודש כולו.
חשמל ירושלים רכב לימודים כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד