ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

חייל צה"ל נהרג מירי בגבול לבנון

סמוך לגבול לבנון: חייל לבנוני ירה למוות לעבר חייל צה"ל • כוחות סרקו את הגבול למנוע חדירת מחבלים

חייל צה"ל נהרג מירי בגבול לבנון



הערב (א) סמוך לשעה 20:30 נפתחה אש במובלעת ישראלית באזור הגבול עם לבנון, שבה נפצעו באוגוסט האחרון ארבעה חיילי צה"ל מפיצוץ מטען במהלך פעילות צבאית.

הירי‏ בוצע לעבר מכונית שנסעה על כביש המערכת הקרוב‏ לגבול לבנון, כמה‏ עשרות‏ מטרים‏ ממזרח למוצב צה"ל בראש הנקרה‏. אל המכונית נורו שש או שבע יריות מנשק קל, כנראה מטווח קרוב יחסית. תצפיות של צה"ל הבחינו בהתגודדות של כמה אנשים חמושים מן הצד הלבנוני של הגבול. ההערכה היא שמדובר בחיילים מצבא לבנון ולא בפעילים של ארגון חיזבאללה.

צה"ל לא הגיב באופן מיידי לירי.

מבירור שנעשה לאחר התקרית עולה כי לא בוצעה חדירה לשטח ישראל. בפיקוד הצפון נפתח תחקיר מבצעי של נסיבות התקרית. במטכ"ל ובפיקוד הצפון התקיימו הערב התייעצויות באשר לאופי התגובה הראוי לתקרית.

דיווחים בלבנון טוענים, כי כוח של צבא לבנון הוא זה שירה לעבר כוח ישראלי שחצה את קו הגבול ליד מעבר ראש הנקרה.

כוחות רבים סורקים לאורך הגבול וביישובים הסמוכים כדי לשלול חשש לחדירת מחבלים, וכלי טיס של חיל האוויר הוזנקו לסייע בסריקות. בנוסף באזור הוקמו מחסומים.

צבא לבנון הודיע כי חייל לבנוני אחד נעדר ולפי הערכתם הוא נמצא בידי ישראל. צבא לבנון הכריז על כוננות באזור ראש הנקרה.

דובר צה"ל מסר כי בשעות הערב אירעה תקרית ירי באזור ראש הנקרה. הירי בוצע ככל הנראה על-ידי חייל צבא לבנון. הועבר מסר חמור אודות האירוע לאו"ם.

"צה"ל ממשיך בחקירת האירוע, דרוך לכל פעולה אשר תידרש ולא יסבול כל פגיעה באזרחי ישראל", נאמר בהודעה, והוסיפו כי "צה"ל שומר לעצמו את הזכות להגיב בזמן ובמקום שימצא לנכון".

הדובר הרשמי של של כוח יוניפי"ל, אנדריה טנטי, אמר כי "נודע לנו על תקרית חמורה בגבול באזור ראש הנקרה. מפקד כוחות יוניפי"ל, פאולו סירה, מנהל מגעים עם שני הצדדים ומפציר בהם לשמור על איפוק. על פי המידע שבידינו התקרית אירעה בצד הישראלי. הצדדים משתפים פעולה עם יוניפי"ל".

ד"ר מסעד ברהום, מנכ"ל המרכז הרפואי גליל מערבי-נהריה, מסר כי "לפני שעה קלה הובא לחדר הלם איש כוחות הביטחון במצב אנוש, המשכנו דקות ארוכות בפעולות החייאה אך נאלצנו לקבוע את מותו. הפצוע סבל מפגיעות בפלג גוף עליון בעיקר בצוואר ובחזה".

תמונות מהחסם הצבאי בצומת בצת. צילום: שי וקנין - סוכנות תצפית









ירי חיילים צה''ל ישראל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד