כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"היום יחוברו כל הבתים במדינת ישראל"

חמישה ימים לאחר פרוץ הסערה: כ-7000 בתים מנותקים מחשמל • מנכ"ל חברת החשמל מבטיח: "היום יחוברו כל הישובים" • בשל הנזק שנגרם לחקלאים, מחירי הירקות צפויים לעלות: "הרוחות העזות גרמו לקריסת חממות" • נתניהו: "תפקדנו טוב יותר ממדינות מתקדמות" • המשטרה: "למרות מזג האויר הבהיר, קיימת סכנת החלקה בכל רחבי הארץ" • סיכום סופה

צילום:  קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי



חמישה ימים לאחר פרוץ הסערה וישנם יישובים שעדיין מנותקים מחשמל: מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן הבטיח הבוקר (ב) כי "היום יחוברו כל הישובים במדינת ישראל לרשת החשמל". כ-7000 בתי אב ברחבי הארץ מנותקים מהרשת.

אמש סיכם נתניהו את עבודת הרשויות ואמר בפתח ישיבת הממשלה כי "מדינת ישראל מתמודדת היטב מול הסערה הגדולה. אני מאמין שתפקדנו טוב יותר ממדינות מתקדמות שסופות כאלו פוקדות אותן לעיתים תכופות יותר".

"בזכות נחישות של כוחות הביטחון וההצלה, ובזכות שיתוף הפעולה של האזרחים, ניצלו חיי אדם רבים. זה מה שהנחה אותנו מההתחלה ועד הסוף וזה ימשיך להנחות אותנו, משום שזה עדיין לא נגמר".

עם הירגע הסופה, מתברר כי מחירי הירקות צפויים לעלות, עקב הנזקים למגדלים. דוד גינזבורג, מנכ"ל קנ"ט, סיפר ל'מעריב' כי "עיקר הנזק נגרם ממרכז הארץ דרומה. הרוחות העזות גרמו לקריסה של חממות, כך שנזק רב נגרם לגידולי החממות, בהם פרחים, עגבניות ופלפלים. הברד הכבד פגע קשות בפרדסים ובמטעי האבוקדו בכל הארץ, וגם בפירות אחרים. הרוחות החזקות גרמו לנשירת הפרי ולשבירת עצים. גם בענף הלול נגרמו נזקים עקב הצפות וקריסה של לולים כתוצאה מהשלגים.“

אספקת החשמל לא חזרה עדיין לחלק מהישובים בסובב ירושלים ויו"ש: איתמר, גבעות, גבעת תמר, טלז סטון, כפר תפוח, לבונה, ליפתא, מגדלים, מיצד, מעלה החמישה, מעלה חבר, מעלה עמוס, עין ראפה, פני חבר, צובה, שואבה, שילה, תפוח.

השלג כבר פסק, אולם השגרה עדיין לא שבה במלואה: התחבורה בירושלים לא שבה לסדרה. כבישי הגישה לעיר – 1 ו-443 – נפתחו לתנועה. קווי אגד הבין עירוניים שבו לפעולה, אך לא מבצעים איסוף משכונות ויוצאים מהתחנה המרכזית בלבד. אין לימודים בעיר וברוב יישובי הסביבה. התחבורה הציבורית פועלת באופן חלקי.

הרכבת הקלה חזרה לפעול בקטע שבין תחנות הגבעה הצרפתית והתחנה המרכזית. מ'סיטיפס' נמסר כי הם ממשיכים לפעול על מנת להשיב את מלוא התנועה בקו לסדרה בכפוף לשמירה על בטיחות הנוסעים. אגד הודיעה כי הופסקה תנועת האוטובוסים בקו 160 ירושלים- קרית ארבע בשל סכנת החלקה. יתר קווי יו"ש פועלים כרגיל עד השעה 16:30.

גם בביתר עילית לא מתקיימים לימודים במוסדות החינוך.

מהמשטרה נמסר כי למרות מזג האויר הבהיר, הסכנה מהחלקה עדיין קיימת בכל רחבי הארץ, ויש להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך. יש להישמע להוראות השוטרים הפועלים לבטחון משתמשי הדרך.

מצב הכבישים:

כביש 443 מעטרות לירושלים הכביש סגור בעקבות קרח על הכביש,במקום עיריית ירושלים מפזרת מלח בכביש.
כביש 443 פתוח לשני הכוונים.
הכניסות לצפת עדיין חסומות.
כביש 60, מנהרות - חברון ירושלים וכביש 375, חסומים לסירוגין.
כביש 436 גבעת זאב לירושלים חסום, התנועה מופנית ל443.
כביש 234, גשר צאלים, סגור משני הכיוונים, בשל הצפת נחל הבשור.
כביש 1, באיזור מחסום א זעים, לכיוון ירושלים, סגור בשל סכנת החלקה.
כביש 443, עטרות לכיוון דרום סגור. הבהרה, כביש 443 פתוח למזרח, ואולם, לא ניתן להמשיך במחנה עופר מזרח לכיוון כביש 45. במידה ורוצים להיכנס לירושלים יש להיכנס דרך 436- גבעת זאב.
כביש 375, עוקף חוסאן מכיוון ביתר עלית לצור הדסה, סגור לשני הכיוונים.
כביש 60, מנהרות, סגור לשני הכיוונים.
הכניסות לצפת חסומות מכל הכיוונים.
כביש 234, גשר צאלים, סגור משני הכיוונים.

שלג חשמל סערה ירקות מחירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד