כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שובבי"ם בצאנז: האדמו"ר קרא ללמוד ספרי מוסר

צאנז עוברת לנוהל שובבי"ם • האדמו"ר פתח בנאום מיוחד • בחורים שישמרו את סדרי הישיבה יזכו לפגישה מיוחדת עם האדמו"ר

האדמו"ר מצאנז אמש בדרשת החיזוק
האדמו"ר מצאנז אמש בדרשת החיזוק



השבועות בהם קוראים את פרשות שמות עד משפטים נחשבים לתקופה מיוחדת ומסוגלת.

בחסידות צאנז הנהיג האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' זצ"ל את השבועות האלו של ימי השובבי"ם לימי תשובה ומעשים טובים.

מזה מספר שנים שהאדמו"ר מצאנז נושא דברים ביום הראשון של שובבי"ם ובו נושא דברי התעוררות וחיזוק בשמירת התקנות והמנהגים הנהוגים בשבועות אלו.

בין הדברים הנהוגים הוא יום צום מידי יום חמישי של שבועות השובבי"ם. השנה עקב חדש אדר המעובר הוא "שובבי"ם ת"ת" [ש'מות ו'ארא ב'א ב'שלח י'תרו מ'שפטים – ת'רומה ת'צווה], אמירת כל ספר התהילים מידי יום שישי לפנות בוקר. שמירת הדיבור והגברת לימוד התורה ביום ובלילה. לאברכים מתקיימים שיעורים מיוחדים בהלכות יורה דעה ח"ב.

בישיבת צאנז יש מידי שנה קבוצת בחורים שלא משוחחים שום דברים בטלים החל ממוצאי שבת ויחי עד מוצאי שבת תצווה.

ארגון "בחצרות החיים" המאגד את ארגון חבורות הבחורים יצא במבצע עידוד: הבחורים אשר יתאמצו לקיים את כל סדרי הישיבה יזכו להכנס עם קוויטל מיוחד אל האדמו"ר.

בין הדברים שנשא אמש (א) האדמו"ר הביא מדברי המהרש"א במסכת כתובות דלבני ישראל יש מעלה מיוחדת שמרגע לרגע הם נהפכים ועולים משאול תחתית לאיגרא רמא ולהיפך, וזה מוכיח שבני ישראל אינם תחת שליטת המזלות אלא תחת הנהגת הקב"ה בלבד. כן הביא מדברי מדברי החיד"א שהקב"ה נתן להם לישראל ב' אפשריות בהם יוכלו לקרב הגאולה, או ע"י השלמת שנות הגלות שנגזר עליהם, או ע"י מצות מילה, שהוא כמובן שמירת חותם המלך שנתהוה ע"י מצות מילה, ובאם אכן מתנהגים בקדושה הרי זה מבטל את האפשרות השניה של ימות הגלות, ואז אנו קרובים לישועה, אולם כאשר הקדושה נעדרת, זקוקים אנו לסבול עד הזמן המיועד.

בהמשך נשא האדמו"ר דברי חיזוק מיוחדים לקראת ימי השובבי"ם, הקב"ה ראה בעני עמו בדורות אחרונים וגילה ע"י האר"י הק' את ימי השובבי"ם וכח סגולתם לתשובה ומבלעדי זה לא היה באפשרות לשרוד בדורות הללו, לכן החיוב על כל אחד ואחד לעורר את עצמו אחר שאותותינו לא ראינו ולא אתנו נביא להוכיח בשער, ומוטל עלינו חיוב לפייס את הקב"ה בפשפוש המעשים.
עכאו"א לקבל ע"ע תענ"ד בימים אלו לכה"פ סך שש שעות ביום שעולה בסה"כ בימי שובבי"ם ת"ת, סך של"ו שעות, ובזה יוכנע קליפת וטומאת 'אויביה שלו'.

כן עורר האדמו"ר לקבוע זמן ללימוד ספרי מוסר ובדברי תורתו של האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' זצ" שנאמרו בעליה בימים אלו ודבריו כדורבנות לעורר לתשובה שלימה ולשיפור המעשים.
צאנז חיזוק מוסר תשובה שובבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד