כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

האדמו"ר מצאנז: "חיזוק בקדושה - יקרב הגאולה"

בדברים שנשא לקראת ימי השובבי"ם, עורר האדמו"ר על לימוד מוסר • ואלו תקנות נהוגות בצאנז בתקופה זו?

האדמו''ר. צילום: יעקב כהן
האדמו''ר. צילום: יעקב כהן

בחסידות צאנז, נודעה לימי השובבי"ם חשיבות מיוחדת: האדמו"ר ה'שפע חיים' זי"ע כבר הניח דגש מיוחד בקהילתו, כי שבועות אלו יוקדשו לימי תשובה ומעשים טובים.

מזה מספר שנים, בנו, האדמו"ר מצאנז, נושא דברים ביום הראשון של שובבי"ם, ובעיקר דברי התעוררות וחיזוק בשמירת התקנות והמנהגים הנהוגים בשבועות אלו.

בין הדברים הנהוגים בצאנז, הוא יום צום מידי יום חמישי של שובבי"ם. כאשר השנה, עקב היותה מעוברת, מדובר בתקופה ארוכה בשבועיים - "שובבי"ם ת"ת" [ש'מות ו'ארא ב'א ב'שלח י'תרו מ'שפטים – ת'רומה ת'צווה]. בנוסף, מתקיימת אמירת כל ספר התהילים מידי יום שישי לפנות בוקר. שמירת הדיבור והגברת לימוד התורה ביום ובלילה. לאברכים מתקיימים שיעורים מיוחדים ביורה דעה ח"ב.

בישיבת צאנז, יש מידי שנה קבוצת בחורים נבחרת, שנמנעת מלשוחח כלל על דברים בטלים, החל ממוצאי שבת ויחי עד מוצאי שבת תצווה - סוף ימי השובבי"ם.

בנוסף, ארגון 'בחצרות החיים' המאגד את ארגון חבורות הבחורים, יצא במבצע עידוד לבחורים אשר יתאמצו לקיים את כל סדרי הישיבה, והם יזכו להיכנס עם קוויטל מיוחד אל האדמו"ר.

בשיחה שנשא האדמו"ר בליל אמש, הוא ציין את דברי המהרש"א במסכת כתובות, שלבני ישראל ישנה מעלה מיוחדת, שמרגע לרגע הם נהפכים ועולים משאול תחתית לאיגרא רמא ולהיפך. "זה מוכיח שבני ישראל אינם תחת שליטת המזלות אלא תחת הנהגת הקב"ה בלבד".

כמו כן הביא מדברי מדברי החיד"א, שהקב"ה נתן להם לישראל שתי אפשרויות לקרב את הגאולה, או על ידי השלמת שנות הגלות שנגזר עליהם, או על ידי מצות מילה, שהיא שמירת חותם המלך שהתהווה על ידי מצות מילה. "באם אכן מתנהגים בקדושה הרי זה מבטל את האפשרות השנייה של ימות הגלות, ואז אנו קרובים לישועה, אולם כאשר הקדושה נעדרת, זקוקים אנו לסבול עד הזמן המיועד". הטעים האדמו"ר.

בהמשך נשא האדמו"ר דברי חיזוק מיוחדים לקראת ימי השובבי"ם: "הקב"ה ראה בעני עמו בדורות אחרונים, וגילה על ידי האר"י הקדוש את ימי השובבי"ם וכח סגולתם לתשובה. בלעדי זה לא היה באפשרות לשרוד בדורות הללו. לכן, החיוב על כל אחד ואחד לעורר את עצמו אחר ש'אותותינו לא ראינו ולא אתנו נביא להוכיח בשער', ומוטל עלינו חיוב לפייס את הקב"ה בפשפוש המעשים"

כאן עבר האדמו"ר לפסים אופרטיביים: "על כל אחד ואחד לקבל על עצמו תענית דיבור בימים אלו, לכל הפחות סך שש שעות ביום, שעולה בסך הכל בכל ימי שובבי"ם ת"ת, סך של"ו שעות, ובזה יוכנע קליפת וטומאת 'אויביה שלו'". כן עורר האדמו"ר לקבוע זמן ללימוד ספרי מוסר ובדברי תורתו של אביו ה'שפע חיים' זי"ע, ולהתעורר לתשובה שלימה ולשיפור המעשים.
צאנז חיזוק בחורים מנהגים שובבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד