כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מחקר: מערכת הבלימה האוטומטית מפחיתה את מספר ההרוגים בתאונות

על פי דו"ח הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאית, מכוניות בהם מותקנת טכנולוגיית ה-ESC, יובילו להפחתה בתאונות דרכים שמקורן בטעויות של הנהג. אור ירוק: "על המדינה להעניק הטבות מיסוי לנהגים הרוכשים מערכות בטיחות"

מחקר: מערכת הבלימה האוטומטית מפחיתה את מספר ההרוגים בתאונות


מדי שנה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאית (NHTSA) מפרסמת אומדנים על מספר האנשים שניצלו על ידי מערכות רכב וחוקים שונים. על פי אומדנים אלו, בשנים האחרונות אחוז הרכבים שמתוקנות בהם מערכות ESC גדל משמעותית ובהתאמה פחתו מספר תאונות הדרכים, שנבעו בשל אובדן שליטה של הנהג על מכוניתו.

טכנולוגיית ה-ESC היא מערכת עזר ממוחשבת המבקרת על יציבות הרכב. המערכת שולטת בכלי התחבורה בה היא מותקנת ומטרתה היא לזהות מצבים בהם הרכב לא פונה לכיוון שהנהג מכתיב לו. כך למשל, במצבי נהיגה מסוכנים, בהם הרכב עלול לאבד את יציבותו, המערכת משתמשת בבלימה ממוחשבת אוטומטית של כל אחד מהגלגלים כדי לעזור לנהג לשמור על שליטה ועל ידי כך מפחיתה את מספר התאונות ומצילה חיים.

מדו"ח שפירסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאית עולה, כי מספר ההרוגים בתאונות דרכים היה גבוה משמעותית במכוניות בהם מערכת ה-ESC לא הותקנה, לעומת מכוניות בהן הייתה מערכת ESC מובנית. עוד נמצא, שככל שיותר כלי רכב בכביש יצוידו במערכת ה-ESC, המערכת תדע לזהות מצבים של איבוד שליטה ומספר האנשים שיינצלו בתאונות הדרכים רק יעלה.

על פי הממצאים, ב-2010, כ-42 מיליון רכבי נוסעים משנת 2004 מצוידים במערכת ה-ESC, כלומר 17.6% מרכבי הנוסעים ב-2010. נתון זה בא לידי ביטוי בהצלתם של 863 נוסעים ברכבים פרטיים ובמשאיות קלות יחד. המספר מהווה גידול משמעותי בהשוואה לאומדן של שנת 2009 שעמד על 705 חיים שניצלו ושל שנת 2008, בה האומדן עמד על 634.
עמותת אור ירוק: "מערכות הבטיחות לרכבים, בכללם מערכת ה- ESC, הוכחו כמצילות חיים. "על המדינה להעניק הטבות מיסוי לנהגים הרוכשים מערכות בטיחות לרכבים ובנוסף להוזיל את עלויותן, בכדי להפחית את מספר ההרוגים בתאונות דרכים".
אור ירוק תאונות דרכים בלימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד