ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הסתה בבית שמש: אבוטבול התלונן במשטרה

לראש העיר נלוותה חברת המועצה קוניאנסקי, שמאז חתימתה על הסכם קואליציוני סופגת גם היא מתקפות

אבוטבול. צילום: פלאש 90
אבוטבול. צילום: פלאש 90

ההסתה הגוברת בבית שמש נגד ראש העיר משה אבוטבול ונגד הציבור החרדי כולו, הביאה את ראש העיר להגיש תלונה מסודרת בתחנת משטרת בית שמש, נגד מה שהוא מכנה 'הסתה משתלחת ונטולת רסן'.

לראש העיר התלוותה חברת מועצת העיר ילנה קוניאנסקי, יו"ר מפלגת "בית שמש ביתנו" המייצגת רבים מעולי רוסיה בעיר, שגם נגדה הושמעו קריאות הסתה לאחר שחתמה הסכם קואליציוני עמו, כאשר מאז שחתמה על ההסכם הקואליציוני הושמעו כנגדה איומים, נכתב עליה כי היא 'בוגדת', 'מוכרת את העיר', 'רוסיה', ואף פורסמו כנגדה קריאות תגר מסוכנות ביותר.

אבוטבול לא הגיע לתחנת המשטרה בידיים ריקות, הוא הגיע עם אוגדן מלא של תדפיסי עמודי פייסבוק מהשבועות האחרונים, בהם מצוטטים אחת לאחת דברי גנאי והסתה, קריאות משתלחות וקריאות הגובלות גם בעידוד אלימות פיזית.

"יהיו הדעות איך שיהיו, אך אסור להסכים להשתוללות והסתה שכזו בבית שמש נגד ציבור ואישי ציבור נבחרים, אלו דברים מסוכנים ביותר שכולנו יודעים כיצד הם מתחילים אך לא כיצד הם מסתיימים, ולכך נדרשת חקירת משטרה בכדי שיובהר כי לא הכל מותר במסגרת חופש הביטוי, ולמילים יש גם מימד מסוכן", אמר ראש עיריית בית שמש.

אבוטבול הוסיף כי הוא מפנה את קריאתו לכל הציבורים בעיר, לשמור על איפוק ועל כבוד הדדי, ניתן להתווכח וניתן לדבר, אבל צריך לדעת להציב קווים אדומים, כי אחרת הדברים יכולים לצאת חלילה מידי שליטה וכבר היו דברים מעולם.

אגב, מעניין לציין כי למרות השקט שנשמר במפלגות החילוניות מול גלי ההסתה וההתגרות נגד ראש העיר והציבור החרדי, יש גם כאלו ששוברים את חומת השתיקה, בהם העיתונאי ציון סולטן, הנחשב כאחד ממובילי המאבק בבית שמש, סולטן שהיה המקום השני ברשימת 'בית שמש ביתנו', הוא אומנם לא הסכים להצטרפות המפלגה לקואליציה, אבל עם זאת למול קריאות התגר והתגובות המתלהמות של 'הגוש החילוני' בבית שמש, הוא פרסם תגובה ראויה.

"כדאי שתשימו לב לתגובות של עצמכם, באיזה סגנון ובאיזה תת רמה. ילנה קוניאנסקי נבחרה בעזרת 1399 קולות, שאף לא אחד מהמגיבים כאן נמנה עליהם. וכדאי שתשימו לב גם מי מטיף, מי שישב עם אבוטבול וניהל עמו מו"מ להצטרפות או חבר אליו לקואליציה במשך קדנצייה שלמה מטיף היום לילנה!!! אני חוזר ומדגיש לא השלמתי עם מהלכה ועם צעדה, אבל גם לטמטום ולאיוולת יש גבול. הצביעות בעירנו חוגגת אל תסחפו!" כתב.
תלונה משה אבוטבול משטרה הסתה בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד