כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

דנקנר מאבד השליטה ב-IDB: אושר הסדר הנושים

דנקנר: "לא נאמרה המילה האחרונה" • בן משה: "מותר לו לחיות בפנטזיות" • אלשטיין: "אי.די.בי יוצאת לדרך חדשה"

אלשטיין. צילום: פלאש 90
אלשטיין. צילום: פלאש 90



נוחי דנקנר מאבד את השליטה באי.די.בי: השופט איתן אורנשטיין קיבל היום (ג') את הסדר הנושים באי.די.בי ודרש ממוטי בן משה לפרסם גילוי מלא על עסקיו תוך שבוע. המסחר במניית אי.די.בי הופסק בבורסה. יש להדגיש כי ההסדר ייכנס לתוקף רק לאחר שבן משה יפרסם גילוי מלא על עסקיו ב-29 בדצמבר.

"לא נפל דופי בהתנהלות קבוצת אקסטרה", אמר אורנשטיין. "פירוק לא יפתור את הבעיות, לדעתי אין מניעה מלכפות הסדר נושים. פירוק יביא לסחבת מיותרת ולא לתוצאה טובה יותר מהסדר נושים".

אורנשטיין טען כי דנקנר מיתמם ואמר: "על קבוצת דנקנר היה לשכנע את ביהמ"ש כי נפלו פגמים מהותיים בהצבעות הנושים. מסתבר שמדובר במספר זניח של קולות פסולים. הטענה לגבי היעדר אמינות של בן משה לא נכונה. מה לקבוצת דנקנר להלין? הרי היא עצמה לא עמדה בהתחייבויותיה".

השופט הוסיף כי "הפוסל במומו פוסל... בשלו לכאורה התנאים לאשר את הסדר החוב של אלשטיין ובן משה. אך עם זאת ישנה עוד דרך לעבור. מעבר לרגישות של החזקה בחברות כמו סלקום וכלל ביטוח, על השולטים בהם חלה חובת הגילוי".

עם תום הדיון אמר דנקנר כי "אני מאמין במערכת המשפט הישראלית ובהחלטותיה. לא נאמרה המילה האחרונה. השופט הטיל על הקבוצה השנייה לגלות את המקורות הכספיים שלה ובעלי השליטה האמיתיים, דבר שלא נעשה עד היום. אני מאמין בצדק ואני מאמין שבסופו של דבר החברה תישאר בידינו".

נציגו של אשלטיין אמר בתום הדיון כי "אנו סומכים על מערכת המשפט הישראלית ועל התבונה של הרשויות המקומיות. יחד עם מוטי בן משה וכל משפחת אי.די.בי והעובדים ניצור חברה חדשה. אנו מאמינים שהחברה תתייצב ונביא אותה צעד קדימה ללא ויכוחים וללא מלחמות".

"זה רגע מרגש", הוסיף בן משה. "אני מודה לשופט על הכרעת דין אמיצה. בשבועות האחרונים עברנו מסע השמצות. ביום א' האחרון הייתי מוכן להציג בפני ביהמ"ש את המסמכים הדרושים כדי להזים את ההאשמות הקשות מצד קבוצת דנקנר. נזים את כל הזמועות וניתן את כל הגילוי שדרוש מאיתנו כלפי כל גוף רגולטורי כדי שההסדר הזה ייצא לדרך. אי.די.בי יוצאת לדרך חדשה שתשיא ערך רב לשותפים שלנו ולצרכן הישראלי. נצא לדרך חדשה עבור קבוצת אי.די.בי והמשק הישראלי. החברות שלי פרטיות ולכן השופט דרש גילוי ויקבל את כל הגילוי".

בן משה התייחס לדברי דנקנר לפיו לא נאמרה המילה האחרונה ועקץ: "מותר לו לחיות בפנטזיות".

השיחה המסתורית

רגע לפני תחילת הדיון, עו"ד אודי ברזילי הגיש עתירה לביהמ"ש לאחר שלטענתו קיבל מאיציק מדינה הקלטה בה נשמע כביכול מוטי בן משה כמי שאומר שאינו בעל שליטה יחיד בחברת אקסטרה, אלא מייצג קבוצת משקיעים

"בן משה ציין בשיחה שזה לא הוא בעל שליטה יחיד אלא קבוצה שהוא מאגד אותה", אמר ברזילי בראיון לגל"צ. "הוא אמר: 'זה לא אני, זו קבוצה של אנשים שאני מאגד אותה ומייצג אותה'". מדינה הוא פעיל בשוק ההון שניסה לאגד מחזיקי אג"ח של אי.די.בי כדי לשמר את זכויותיהם, במהלך שלא צלח.

בן-משה, נזכיר, מתמודד יחד עם אדוארדו אלשטיין מול הקבוצה של נוחי דנקנר ואלכסנדר גרנובסקי על השליטה בחברה.

בדיון שהתקיים מוקדם יותר השבוע, בן-משה נשבע לאורנשטיין: "אני בעל השליטה היחיד בחברת אקסטרה הולדינג (שבאמצעותה תבוצע השקעתו), אני לא מחזיק בשליטה בה עבור מישהו אחר, ויש לי אסמכתאות לכך". נוסף על כך הסכים בן-משה לעמוד בפני חובת גילוי ושקיפות מלאה.
אידיבי; הסדר אלשטיין בן משה שופט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד