ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

יעקב אשר לנתניהו: שכחת להודות לארגונים החרדיים

ח"כ יעקב אשר: התחושה במסיבת העיתונאים של רה"מ הייתה כמו המתרגם בהלווית מנדלה: שום קשר בין הנאמר למציאות בשטח

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

ח"כ יעקב אשר: התחושה שהייתה במסיבת העיתונאים בהשתתפות רה"מ וראש עירית ירושלים, הייתה כמו המתרגם בהלוויה של מנדלה: לא היה שום קשר בין הנאמר למציאות בשטח.

הדברים נאמרו במהלך דיון בוועדת הפנים בנושא: "הערכות, פעילות, ולקחים ראשוניים של משרדי הממשלה והגופים הרלוונטיים למצבי חירום, בעקבות הסופה".

בדיון אמר ח"כ אשר: "חייבים לשים דגש על עניין הטיימינג. כולנו זוכרים היטב, איך ראש עיריית באר שבע קנה את עולמו במהלך מבצע "עמוד ענן", בהחלטה אחת נכונה שחזתה פני עתיד, כשהחליט לא לפתוח את יום הלימודים למרות שכולם ביקרו אותו, ולמחרת נפל טיל בגן ילדים. אנו חייבים לגבש סדר מסוים בו יוחלט מתי צריך להיכנס לכוננות, האם רק כשהסופה בעיצומה או כבר עם התחזית הראשונה של החזאי שמיידית יתחיל גיוס של כוחות ליתר ביטחון".

"מכל הדיונים על מה שהיה, עולה נושא אחד חשוב והוא הסכמים של הכוחות עם קבלנים חיצוניים לשעות חרום. המשטרה עם חברות גרירה וכדומה, חברת החשמל עם חברות פרטיות שתסייע לה. זה יציל חיי אדם ויפחית את הסבל הרב שעוברים האזרחים".

"אני רוצה להודות לחברת החשמל על כך שלא היה מחסור בהנפקת החשמל למרות הצריכה הגדולה לעומת שנים קודמות, וכמובן לעובדים הרבים שחירפו נפשם בתנאים לא תנאים לתיקון התקלות. אך אם זאת צריך להבין שאנשים הגיעו לסכנת חיים בגלל משך הטיפול להחזרת החשמל".

"עוד נושא שחייבים לתת עליו את הדין, הוא הקמת מוקד דוברות, הקמתו של גוף אחד אשר יעדכן את כל כלי התקשורת, עדכונים שוטפים מהנעשה בשטח, כי מה שקרה זה שמחוסר מידע כל כתב או שדרן הסתמך פחות או יותר על עצמו, ונתן הנחיות לציבור מאזיניו ולא הייתה אחידות בהוראות לציבור.

"כמו"כ יש להקים גוף כללי שירכז את כל הכוחות בשטח, ייקח אחריות מהרגע בו יודיע החזאי על הסופה, ומיד יתחיל בשינוע כלים כבדים ולא כשכבר יהיה מאוחר מידי".

"אני רוצה לשבח את ארגוני החסד, שמשום מה, באותה מסיבת עיתונאים הזויה, שהייתה בחמ"ל בעירית ירושלים, בהשתתפותו של ראש הממשלה, בה הרגשתי כמו אלו שצפו במתרגם לשפת הסימנים בהלווייתו של נלסון מנדלה, מדברים על דבר אחד, מראים כאילו הכל טוב, מנסים להרגיע את הציבור, כשבאותו זמן בחוץ כולם תקועים, וסובלים. לא היה שום קשר בין הנאמר, למציאות בשטח".
"לסיום, לא אסלח על כך שלא הזכירו את ארגוני החסד כמו איחוד הצלה, זק"א, עזר מציון, ועוד. אנשים שחירפו נפשם לעזור לאזרחים, ולא הוזכרו כלל אולי בגלל שהם מארגוניים חרדיים".
אשר שלג דיון הצלה קבלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד