י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גם שומרי מסורת יכולים לטייל במזרח

טיול חורף במזרח יכול להיות להיט - גם אם אתם דתיים • כך תבחרו מסלול מותאם לטיול מושלם ומרתק • טיפים

צילום ארכיון: יעקב כהן
צילום ארכיון: יעקב כהן צילום: יעקב כהן

הטמפרטורות צונחות והאווירה החורפית מתקרבת. החורף הוא הזדמנות ליהנות מטיול במיטב יעדי המזרח המציעים הזדמנות לחשיפה לתרבות מקומית ונופים מרתקים בסין, יפן, תאילנד ויעדים אחרים.

למרות שטיול מעבר לים עשוי להיות כרוך בקשיים מסוימים במסגרת הצורך לקיים את אורח החיים הדתי בחו"ל, הרי שכיום, יותר מבעבר, תוכלו לתכנן טיול מותאם אישית שמתחשב במגבלות ועונה על הצרכים או להצטרף לטיול מאורגן ייעודי לקהל הדתי הכולל ארוחות כשרות, ביקור בקהילות יהודיות מקומיות ופעילות ייחודית בסופי שבוע המותאמת לשמירת השבת. להלן מידע אודות טיולים קבוצתיים אלו ויתרונותיהם בטיול מהנה הכרוך במינימום השקעה:

היתרונות מאחורי הטיול:

כמעט לכל טיול ליעד שהוא בחו"ל יוצא במקביל גם מסלול טיול ייעודי לציבור הדתי, כאשר מעבר לעובדה שבטיול מהסוג תוכלו ליהנות מארגון טיול מ-א' ועד ת', הרי שהמסלול מותאם בצורה מקסימאלית לצרכים הדתיים. כפי שטיולי משפחות, בני גיל הזהב וצעירים מותאמים מבחינת התכנים, המקומות הנבחרים, סוגי הפעילויות ומרכיבי הטיול, כך גם בטיולים לציבור הדתי. חברות התיירות העומדות מאחורי מלאכת ארגון הטיול מקפידות על בחירת בתי מלון המגישים ארוחות כשרות ומציעים אפשרות להזמין מיטות נפרדות.

כמו כן, המסעדות הנבחרות בטיול הינן כשרות, המסלול מתוכנן כך שמציע פעילות בסופי שבוע הכוללת ביקור בבית כנסת מקומי או בית חב"ד בהם ניתן לערוך קידוש וארוחת שבת חגיגית ובאופן כללי המסלול הכולל ביקור במקומות בעלי זיקה להיסטוריה היהודית ולא ביקור במנזרים או כנסיות. במרבית המקרים, מדריך הטיולים הינו שומר מסורת בעצמו כך שהינו מודע לצרכים והתכנים המועברים הינם בהתאם.

כיצד תבחרו את הטיול המתאים ביותר?

כיום טיולים לציבור הדתי הפכו לנפוצים יותר ויותר כך שתוכלו לבחור מבין מבחר חברות תיירות המציעות את מסלול הטיול המעניין ביותר מבחינתכם. ובכל זאת, כדאי לבחור חברת תיירות מוכרת וכזו שקיבלת המלצות לגביה. במקרה וההמלצות הקודמות אינן נגישות, בקשו ליצור קשר עם מטיילים בטיול קודם על מנת לקבל את התרשמותם לגבי אופי הטיול ושביעות רצונם מהמדריך ובאופן כללי מהטיול.

בבחירת מסלול הטיול, לאחר שהתמקדתם במסלולים המתרשמים כמתאימים, באתר החברה או בקטלוג המודפס, חשוב שתוודאו את האותיות הקטנות מאחורי ומה הוא כולל לצד מה הוא לא. כמו כן, האם מדובר ביציאה בטוחה או שאין כמות מינימאלית של נרשמים והיציאה תלויה בספק. גם כאשר הטיול אכן מוצהר כטיול ייעודי לציבור הדתי, וודאו שהדגשים המשמעותיים מבחינתכם אכן מקבלים מענה במסלול הנבחר. במידה ויש אפשרות כזו, בקשו לדעת מבעוד מועד מי מדריך הטיולים המתוכנן להיות בטיול ובקשו ליצור קשר איתו באופן אישי על מנת להתרשם ממידת סבלנותו ויחסי האנוש שלו. במקביל, נסו לברר חוות דעת על המדריך באינטרנט כדי להסיר ספקות ולוודא את מקצועיותו מאחר ותפקידו מרכיב משמעותי בשביעות הרצון הכללית מהטיול.

להלן מבחר מסלולי טיולי חורף למזרח לקהל הדתי באתר נוה אקדמיה, טיולים מאורגנים http://www.neve-academia.co.il/

שיהיה טיול חורפי מהנה ומוצלח!
טיול מזרח חורף דתיים מאורגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד