כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

התחבורה הציבורית שבה לפעול בירושלים

הירושלמים יכולים להתחיל ולחייך • הפסקות חשמל עדיין חוזרות ונשנות בשכונות הבירה ובישובים הסמוכים לה, אך התחבורה הציבורית תשוב לפעול כסדרה, החל ממחר בבוקר • יתקיימו לימודים ברוב מוסדות הלימוד, החל מהשעה 10:00 • הרכבת הקלה תתחיל לפעול מהשעה 5:30, לאורך כל הציר • בפנים: רשימת הקווים המלאה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



ירושלים חוזרת לשיגרה: מחר (רביעי), תחזור התחבורה הירושלמית לפעול כסידרה. יהיו לימודים ברוב מוסדות החינוך בירושלים אך הם יתחילו בשעה 10:00 בבוקר בלבד וזאת בשל החשש לקרה בשעות הבוקר.

במוסדות החינוך בהם לא נפתחו הלימודים היום, לא ייפתחו הלימודים גם מחר, אך צוותי העירייה ופיקוד העורף ימשיכו לתקן את המפגעים ובעירייה מתכוונים לפרסם תכנית חלופית לאותם תלמידים.

תוך כך, בשכונות רבות בירושלים וביישובים הסמוכים יש דיווחים על הפסקות חשמל חוזרות. כך גם בכמה אזורים במבשרת ציון, קרית יערים, גבעת יערים וקיבוץ צובא.

בצפת מחר לא יתקיימו לימודים למעט במוסדות בודדים. מרכזי הקניות ברחבי העיר יהיו פתוחים, וכך גם קופות חולים, מוסדות ממשלה ובנקים.

בחברת החשמל מעריכים שכמה מאות משפחות עדיין מנותקות מרשת החשמל. ויושב ראש חברת החשמל יפתח רון-טל התנצל בדיון בועדת הפנים של הכנסת, לפני מי שנותקו מרשת החשמל במהלך הסערה אך קרא לשמור על פרופורציות. לדבריו, במדינות מתקדמות אחרות היו ניתוקי חשמל לתקופות ארוכות הרבה יותר בשל תנאי מזג האוויר.

ראש מחלקת המבצעים של המשטרה, ניצב משנה יוסי בכר, אמר כי איש לא חזה את עצמת הסערה וכי הלילה שבין יום חמישי לשישי היה הלילה האיום ביותר של המשטרה בשנים האחרונות.

התחבורה חוזרת

הרכבת הקלה עתידה לפעול מחר בירושלים כרגיל מ-5:30, לאורך כל הציר.

קווי השירות הבינעירוני בירושלים יפעלו היום כרגיל עד סוף שירות. מחר הם יתחילו בשעה 06:00.
השירות הבינעירוני לירושלים יופעל על-פי לוח הזמנים הרגיל.

השירות העירוני בירושלים יחל לפעול בשעה 07:00.

במהלך היממה האחרונה, כ-80% מקווי השירות בירושלים חזרו לתפקד באופן מלא, ומלבד מקומות אליהם לא ניתן לגשת בבטיחות עם אוטובוס, כל הקווים פעלו כסדרם לקראת ערב. גם קווים 131 ו-133 של אגד תעבורה פעלו במתכונת מצומצמת.

הקווים הבינעירוניים של אגד שמתחילים ומסיימים את נסיעתם בעתירות מדע - פועלים. הקווים, בשני הכיוונים, לא נוסעים דרך שכונות הצפון החרדיות וקריית בעלזא, אלא בציר בר-אילן - ירמיהו - שדרות שרי ישראל.

קו 982 לצפת - הפעיל נסיעות בשעות 15:00 ו-19:00. הקו פיזר נוסעים בצפת עד התחנה המרכזית בלבד. קו 160 לקריית ארבע מגיע עד השער הצפוני בכניסה למועצה, אך לא מבצע פיזור/איסוף בתוך העיר ושב על עקבותיו לירושלים.

השירות ליישובי גוש עציון, מטה בנימין ואריאל נפסק לקראת השעה 18:00.

בצפון הארץ - השירות מחיפה לצפת בקו 361 התחדש. השירות מצפת לירושלים בקו 982 יופעל בשעות 14:00 ו-20:00. האיסוף בצפת התחיל בתחנה המרכזית. השירות מצפת לבני ברק בקו 980 יופעל בשעה 14:00 וקו 984 בשעה 18:30 האיסוף בצפת יתחיל בתחנה המרכזית. הקווים לירושלים (תחנה מרכזית/עתירות מדע) פועלים כרגיל. שאר הקווים באזור הצפון פועלים כסדרם.

במרכז ובדרום - הקווים לירושלים (תחנה מרכזית/ עתירות מדע) פועלים כרגיל. הקווים מתל אביב (קו 846 בשעה 17:00) ומבני ברק לצפת (קו 980 על-פי לו"ז רגיל - נסיעה אחרונה לצפת בשעה 19:00!) חזרו לפעילות. קווים 51, 61 מבאר שבע לקריית ארבע מגיעים עד לבניין המועצה/יוצאים מבניין המועצה בקריית ארבע בלבד (לא מבצעים פיזור/איסוף מלא בקריית ארבע). הקווים לעין גדי, לים המלח ולאילת שבו לפעול. שאר הקווים באזור פועלים כסדרם.
ירושלים גבעת יערים חשמל מזג אוויר שלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד