כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

גזר הדין: הרב מרדכי אלון לא יישב במאסר

שלוש שנים אחרי התפוצצות הפרשה, בית משפט השלום בירושלים גזר את דינו של הרב מרדכי אלון: שישה חודשי מאסר שיומרו לעבודות שירות • הרב הגיב: "אחליט אם לערער בהתאם לדעת תורה. כל חיי עסקתי בעבודות שירות ואשמח להמשיך בכך. תחשבו טוב - יהיה טוב" • נציג הפרקליטות: "דרשנו שנת מאסר, אולם אנו מקווים שגם העונש הזה ירתיע"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

הבוקר (ד) הוטל גזר הדין על הרב מרדכי אלון: שישה חודשי מאסר שיומרו לעבודות שירות. מלבד זאת, הוטל עליו קנס פיצוי של כ-10,000 ש"ח. מלבד זאת, נגזרו גם חמישה עשר חודשי מאסר על תנאי.

למעשה, הרב אלון לא יישב בכלא, כיוון שהעונש הומר, כאמור, לעבודות שירות. מדובר בניצחון של ההגנה, כיוון שהפרקליטות דרשה שנת מאסר בפועל.

גזר הדין ניתן בבית משפט השלום בירושלים. הרב אלון הגיע הבוקר לבית המשפט ואמר לכלי התקשורת: "חושבים טוב - יהיה טוב".

מיד לאחר גזר הדין, דיבר הרב אלון בפני כלי התקשורת ומסר הצהרה קצרה. לאחר שהודה לעורך דינו, אמר: "אני מבקש זמן כי אנו מתכוון לפעול רק בהתאם לדעת תורה. כל ההרשעה היא בטעות יסודה. אני כל חיי עוסק בעבודות שירות ואשמח לעשות זאת מטעם המדינה. העלילה היא עלילה שקרית. המהלך אינו הגון. לי טוב. בעז"ה למשפחתי טוב. לכולנו טוב. אך כולנו צריכים לתת את הדעת כיצד דברים מתנהלים דברים: מי השפיע וכיצד. אני מודה לקב"ה באמת ובשמחה. תחשבו טוב ויהיה טוב. בעז"ה יהיה לכולנו גאולה שלמה".

עורך דינו של הרב, אשר אוחיון, אמר לאחר גזר הדין: "הרב קיבל עונש מתון. צפינו את גזר הדין הזה. עם זאת, מדובר בנחמה קטנה מאוד. סיכויי הערעור טובים מאוד".

נציג הפרקליטות הגיב ואמר: "אנחנו ביקשנו שנת מאסר, אך אנחנו לא מקילים ראש בעונש של עבודות שירות. אנו מקווים שהדבר יהווה מסר מרתיע".

הפרשה התפוצצה לפני שלוש שנים. בתחילתה הואשם הרב אלון בשני מעשים בלתי נאותים, אך לקראת סיום שלב ההוכחות, נאלצה הפרקליטות לחזור בה מאחת התלונות. בשל כך, נאלצה התביעה להתבסס לבסוף רק על תלונה אחת.

הרב אלון כפר לאורך כל הדרך בכל האישומים נגדו, וטען כי לא הייתה במעשיו כל כוונה מלבד לעודד ולחזק את התלמיד.

פרשת הרב אלון זעזעה את הציבור הדתי-לאומי בארץ. הרב אלון נחשב לאחד הרבנים הבולטים בזרם: כיהן כראש "ישיבת הכותל" וראש תנועת "בראשית". בתשס"ו הודיע על יציאה לחופשה במושבה מגדל בצפון. בהמשך התברר כי מאחורי החופשה החופשה עמדו הגבלות שהטיל עליו פורום "תקנה" – פורום פנימי של הציונות הדתית. לטענת אנשי הפורום, הרב אלון התחייב בפניהם להפסיק כל פעילות חינוכית וציבורית למשך שמונה שנים, אך הפר זאת ולכן החליטו לפרסם את הדברים.

עם זאת, אלפים מתלמידיו עדיין מאמינים בחפותו וממשיכים להשתתף בשיעוריו ורואים בו מנהיג רוחני.
מרדכי אלון גזר דין כלא עבודות שירות מוטי אלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד