כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ברקת מגיב לטענות: "לא הפלתי את החרדים"

ברקת דחה טענות כי הפלה את השכונות החרדיות בפינוי הרחובות: "הקושי הוא נחלת כלל התושבים" • המלחמות שאחרי הסערה

ברקת מגיב לטענות: "לא הפלתי את החרדים"

ראש העיר ירושלים ניר ברקת קיים ישיבה מיוחדת להערכת מצב לפעילות העירייה בעקבות הסופה הקשה, בדגש על השכונות החרדיות. ראש העיר גינה אמירות לפיהן מדיניות העירייה בהתמודדות עם תוצאות הסופה פעלה לאפליית השכונות החרדיות בעיר, כביכול, ודחה אותן מכל וכל. הדיון המורחב עסק גם בהתמודדות אגף מנח"ח בפתיחת הלימודים במערכת החינוך החרדית וראש העיר וצוותו אף ערכו סיור בשכונות החרדיות ברחבי העיר.

בדיון השתתפו ונטלו חלק מלבד ראש העיר, מנכ"ל העירייה יוסי היימן, ראש הסגל הגב' מיכל שלם, סגני ראש העיר ויו"ר הסיעות החרדיות, מנהל האגף לחינוך חרדי איתמר בר-עזר, הגב' אריאלה רג'ואן יועצת ראש העיר לעניני חינוך, ויועצי ראש העיר למגזר החרדי.

ראש העיר ניר ברקת אמר בדיון המיוחד כי הוא מבין היטב את המצוקה העולה מדברי נציגי הסיעות, וכי הקושי הוא נחלת כלל התושבים, למול מצב החירום הלאומי בו העיר ירושלים שרויה ומנסה להתאושש ממנה. "צוותי החירום של העירייה פועלים מסביב לשעון ובמסירות ראויה לשבח, למען הסדרת מצב התנועה והחזרת חיי התושבים למסלולם". מנכ"ל העירייה יוסי היימן ביקש עזרת נציגי הסיעות החרדיות בהכנת התושבים בשכונות לימים שאחרי הסופה, בהתמודדות עם הררי האשפה וכמויות העצומות של הגזם שנשאר ברחובות העיר, כתוצאה מהשלג והפינוי שנעשה כעת.

בדבריו שיבח ראש העיר את הנציגות החרדית בהנהלת העיר במועצת העירייה על שיתוף הפעולה ההדוק ועל היותם קשובים ועומדים למען ציבור שולחיהם למול המערכת העירונית על מחלקותיה ואגפיה, בפרט בימי הסופה הקשה ותוצאותיה. ראש העיר ברקת דחה אמירות גורמים מסוימים לפיהם נעשתה אפליה כלפי האוכלוסייה החרדית כביכול. "אני מבקש לדחות דברים מעין אלו בשאט נפש. לא יעלה על הדעת שמישהו בעיריית ירושלים ינסה לחשוב על מדיניות מעין זו, שהיא פסולה בעיניי, לא ראויה ולא הגיונית" אמר ראש העיר, והוסיף כי דין אחד לכלל התושבים וכי צירי התנועה המרכזיים בכל השכונות ללא הבדל חלילה, פונו שוב ושוב בידי מפלסות העירייה.

"ביוזמתי ובהוראתו של מנכ"ל העירייה, ניתנה הוראה למתן העדפה לשכונות החרדיות מיד עם צאת השבת, ואנו מעודכנים בכל העת לנעשה בכל שכונה בעיר, לכל הבדל", הבהיר ברקת בדבריו. בהמשך שיבח את ארגוני ההצלה והחסד שפועלים בשטח לאורך כל שעות היממה למען התושבים.

בתום הסיור המיוחד אמר ברקת כי "עיריית ירושלים מתמודדת עם תוצאות של סופה נדירה בעוצמתה שהביאה למצב חירום לאומי ופועלת במטרה להחזיר את השגרה לעיר מהר ככל האפשר בשיקול דעת ובאחריות". עוד אמר כי העירייה נערכה לאירוע השלג בכל האמצעים שהיו ברשותה ופועלת במיטב האמצעים שיש בידה גם כרגע. בהתייחסו לבעיות שנוצרו במהלך הימים האחרונים הודיע ברקת כי כפי שנעשה בכל אירוע חריג, תערוך העירייה הפקת לקחים מקיפה במטרה לשיפור וייעול התהליכים השונים, יחד עם כלל הגורמים השותפים הרלוונטיים.



ברקת אפליה שכונות חרדיות שלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד