י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סופית: היועץ המשפטי לא יערער על זיכוי ליברמן

היועץ אמנם מבהיר כי מעשיו של ליברמן אינם עומדים בסטנדרט של איש ציבור, אך מודיע כי לא יערער על זיכויו

ליברמן. צילום: פלאש 90
ליברמן. צילום: פלאש 90

אם קינן עדיין חשש בליבו של יו"ר 'ישראל ביתנו' מפני ערעור על גזר הדין בעניינו, בא היועץ המשפטי ומרגיע אותו.

בהודעה שפרסם היום (ד) מסביר היועץ כי "לאחר הכרעת הדין נדרש היועץ המשפטי לממשלה לשאלה האם יש מקום להגיש ערעור מטעם המדינה כנגד הזיכוי, ובעניין זה הובאו בפניו חוות דעת וקוימו מספר דיונים.

"לאחר ששקל היועץ המשפטי לממשלה בדבר, החליט לאמץ את עמדתם של פרקליט המדינה היוצא ופרקליט המדינה הנכנס, אשר המליצו בפניו שלא להגיש ערעור על הכרעת הדין. היועץ המשפטי לממשלה החליט כך לנוכח מדיניות התביעה, הנוהגת ריסון ואיפוק בהגשת ערעורים על זיכויים, ולנוכח הערכות מקצועיות שנשמעו בפניו כי סיכויי הערעור נמוכים.

"בית משפט השלום קבע קביעות עובדתיות, שבחלקן הן שונות מהעובדות שייחסה התביעה לליברמן. ההלכה המשפטית המקובלת והמושרשת היא שערכאת ערעור אינה מתערבת דרך כלל בקביעות עובדתיות שנקבעו על-ידי הערכאה הדיונית, אלא במקרים חריגים ביותר. לכך יש השלכה ישירה גם על סיכויי הערעור בהיבט הנורמטיבי.

"ההחלטה התקבלה משיקולים אלה, ואף שהיועץ המשפטי לממשלה סבר ועודנו סבור שהתשתית העובדתית והמשפטית בתיק הצדיקה הגשת כתב אישום והרשעה בעבירה שיוחסה לליברמן".

לסיום, מדגיש היועץ המשפטי לממשלה, כי "אין בהחלטתו כדי לתת הכשר למעשיו של מר ליברמן, אשר גם בית המשפט שזיכה אותו מצא שהם אינם ראויים, אינם מוסריים, ואינם עומדים בסטנדרט המצופה מאיש ציבור, ודאי במעמד כה בכיר של שר בממשלת ישראל".
ליברמן ערעור יועץ משפטי החלטה זיכוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד