ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

לאחר 12 שעות: גופת הנהג תשוחרר

דוד יצחקי ז"ל נהרג הבוקר לאחר שהתהפך עם רכבו בירושלים • למרות בקשת המשפחה סירבה משטרת ישראל לשחרר את הגופה עד שתעבור בדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר

צילום: חדשות 24
צילום: חדשות 24

חוסר רגישות: משטרת ישראל ביקשה לעכב עד למחר את שחרור גופתו של דוד יצחקי ז"ל, שנהרג הבוקר (רביעי) כשהתהפך עם רכבו בירושלים.

לאחר פרסום הנושא ב'בחדרי חרדים', ולחץ מצד ארגון זק"א, נכנעה המשטרה והודיעה על שחרור גופת הנהג במהלך הערב.

הבוקר נהרג יצחקי כבן 70, ואדם דתי, לאחר שהתהפך עם רכבו בגשר עוזי נרקיס בירושלים. מבדיקה ראשונית של המשטרה עלה כי המנוח איבד שליטה על רכבו.

עוד בנושא:
סכנה בכביש • נהג התהפך בירושלים - ונהרג

פאראמדיק מד"א יושי עמית שהגיע בניידת טיפול נמרץ, סיפר: "הפצוע, גבר בשנות ה-70 לחייו, היה במצב קשה מאוד. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות, העלינו אותו לנט"ן ותוך כדי נסיעה לבית החולים המשכנו להעניק לו טיפול ולבצע בו פעולות החייאה. סמוך לבית החולים מצבו הדרדר ונאלצנו לקבוע את מותו".

בני המשפחה שרצו להיערך להלויה עוד היום, התבשרו על ידי קצין הבוחנים של משטרת מחוז ירושלים כי הגופה נשלחה למכון לרפואה המשפטית באבו כביר, לסריקת CT. זאת מאחר ולמנוח היה רקע רפואי, ולא ידוע אם המנוח נפטר מהמחלה ממנה סבל או מהתאונה.

בדיקת ה-CT לנפטרים מתבצעת אך ורק בשעות הלילה, מאחר ובשעות היום זה משרת את החולים, וכך נאלצה המשפחה לדחות את ההלויה למחר (חמישי).

מיכאל גוטוין רכז המחלקה המשפטית זק"א תמה על שיקול דעתה של המשטרה ואומר כי ההחלטה מגלה "חוסר רגישות כלפי המשפחה - כשהמת מוטל לפניהם, בפרט שמדובר בתאונה עצמית ואין כאן שאלה של אשמה משפטית", הוא אומר.

"בפסיקת בג"צ במקרים רבים דומים", מוסיף גוטווין ל'בחדרי חרדים', "פסק בג"צ כי מדובר בתאונה ואין צורך ב-C.T.".

"האם הפכנו למדינת משטרה?" הוא שואל, "בושה וחרפה למשטרת ישראל שאמורה לתת שירות לאזרח עושה להפך ומתעללת במשפחה שכל רצונה לקבור את מתה".

ממשטרת ירושלים נמסר כי "כחלק מהחקירה אנו צריכים לגלות את סיבת המוות, ולצורך כך גופת המנוח נשלחה לאבו כביר".

אך כאמור, בסופו של דבר נכנעה המשטרה ללחץ ובסיוע מתנדב זק"א ישראל ורטהימר הסכימה לשחרר את הגופה. הלוויתו של המנוח תתקיים הלילה בירושלים.
משטרה בדיקה זק''א CT

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד