כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המפכ"ל: "עסקנו בהצלת חיים והתקשורת קיטרה"

רב ניצב יוחנן דנינו תוקף את הביקורת בתקשורת על תפקוד ארגונו אך מבטיח: "נלמד לקח מהתנהלות המשטרה בסופה"

יוחנן דנינו. צילום: ארכיון
יוחנן דנינו. צילום: ארכיון

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו התייחס הבוקר (חמישי) לביקורת שהושמעה נגד ארגונו: "אי אפשר שלא להתייחס לביקורת הנשמעת בנוגע לתפקוד הרשויות בסערה החורפית הקיצונית, שפקדה אותנו בימים האחרונים", אמר בכנס המבקרים הפנימיים.

"בהיכרותי את העובדות לאישורן, משטרת ישראל על כל יחידותיה נערכה באופן מקצועי וראוי וחשוב שנאמר בעניין זה, שאנו נפתח את דלתותינו לכל ביקורת, אך יש הבדל בין תהליך תקין של הפקת לקחים, לבין בקורת שאינה מבוססת על תהליך סדור של בקרה ותחקירים".

המפכ"ל תקף את התקשורת ואמר: "בשבוע שעבר אמרתי - 'בואו נפסיק עם הקיטורים ונתרכז כולנו בלהחזיר את עם ישראל לשגרת חיים תקינה', הדברים לא היו מכוונים לאזרחים, שלחוסנם נחשפתי בימים קשים אלו שהתמודדו בגבורה, בתנאים קשים אותם יצרה הסערה, של ניתוק מחשמל וחסימת דרכי הגישה אליהם. אלא לכל אלו, שבעת בה משטרת ישראל ושאר הגופים האזרחיים עסקו במלאכת קודש של הצלת חיים, פרשנים ומומחים מטעם עצמם דיברו על זה שצריך להקים ועדות בדיקה".

"עם זאת, משטרת ישראל היא ארגון לומד. ארגון שפניו הלאה וקדימה, וככזה, מחפש בכל הזדמנות מה לשמר ומה לשפר. ולכן, מיניתי את סגן המפקח הכללי של המשטרה, ניצב ניסים מור, שירכז את התחקירים המפורטים שיקיימו כל אגפי המטה הארצי ומחוזות משטרת ישראל, בנוגע לכל מה שהתחולל החל מהימים שקדמו לסערה, ולאורך כל הסערה עצמה.

"בימי הסערה למדו אזרחי ישראל שוב שיש להם על מי לסמוך״, סיים.
סופה משטרה חקירה בדיקה לקח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד