כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דבריו של נתניהו - כפיות טובה ותעודת עניות

בשל החלטה תמוהה של שוטר - נאלץ אוסדיטשר להיתקע 13 שעות בשלג • ולמה הוא כועס על ראש הממשלה?

דבריו של נתניהו - כפיות טובה ותעודת עניות

בשבוע שעבר נפטר אחיו של הרב שלמה בניזרי, הרב יצחק בניזרי ז"ל, ולאור כך החלטתי לעלות לירושלים לניחום אבלים.

אכן מזג האוויר היה חורפי, אך לא היתה כל בעיה לעלות לירושלים, כאשר מיד לאחר ניחום האבלים - ביקשתי לחזור לביתי בבני ברק.

באותה שעה החלו לרדת פתיתי שלג, אך לאור העובדה שהשלג טרם נערם, לא היה ספק בידי כי דרכי סלולה לחזרה בטוחה הביתה.

להפתעתי כי רבה, כאשר הגעתי לכביש 1, נעצרתי כמו רבים אחרים במחסום משטרתי על ידי ניידת משטרה. לאור העובדה שהשוטר לא טרח לצאת ממכוניתו (אולי חשש לבריאותו עקב הקור העז?) לא הייתה ברירה וכל הנהגים התאספו מסביב לניידת המשטרה על מנת להבין מה פשר המחסום.

על כך השיב אותו שוטר (מחריץ חלון רכבו, יצוין), כי בדקות הקרובות ייפתח הכביש ועל כן עלינו להמתין ברכבים. אותם דקות ספורות הפכו ל-13 שעות, בהן המתנו לאישור מאותו שוטר על מנת שנוכל לשוב לכיוון תל אביב, אך לשווא.

השערורייה שלדעתי צריכה להתברר - מעבר להתנהלות הרשויות ומוכנותן לאותו "צונאמי", כהגדרתן, הינה העובדה כי באותן שעות פעלו ארגוני החסד ואזרחים פרטיים על מנת לעזור לאנשים אשר היו תקועים בדרכים.

עליי לציין כי בכל אותן שעות לא עצרה כל ניידת משטרה או פיקוח עירוני על מנת לבדוק את מצבם של אותם נוסעים, וכל מפלסת לא נראתה באופק, רק חברי ארגוני ההצלה השונים ואזרחים בעלי רכבים מתאימים סייעו ככל שביכולתם.

יש גם לציין, כי באופן תמוה, כאשר שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ביקש להגיע לשדה התעופה, ראו זה פלא: הצליחו הרשויות לפלס דרכו, ללא כל בעיה. גם נושא זה ראוי שייבדק.

בחלוף אותו לילה מושלג, ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקיים מסיבת עיתונאים, בה דאג להלל את הממשלה שבראשותו, את ראש עיריית ירושלים, המשטרה ומד"א, כאשר כל הארגונים האחרים והאזרחים אשר סייעו באותו הלילה לא צוינו ולו בפסיק, משל לא היו מעולם. לא ניתן לתאר התנהלות כזו אלא ככפוית טובה. מסיבות שאינן ברורות לי, במקום לטפח ולתמוך בארגונים אלה, הרשויות התעלמו במפגיע מהסיוע שנתנו אנשים יקרים אלה - דבר שאל לו לעבור בשתיקה.

באם ממשלת ישראל אינה מעוניינת בארגונים אלה, מוטב היה כי ראש הממשלה יתכבד ויתקצב גופים ממשלתיים אחרים, אשר יעשו את העבודה הקשה והסיזיפית שעושים אותם ארגונים.

כך לדוגמא, לא יעלה על הדעת כי עמותות מאכילות משפחות שהגיעו לפת לחם מכספי צדקה של אנשים פרטיים, אולם כאשר מגיע שלב התקצוב (או לפחות השלב בו מודה ראש הממשלה ומפאר את עצמו) "נשכח" ממנו מי באמת מטפל בכל הנושאים הבוערים שקצרה ידה של הממשלה מלהושיע.

לצערי, מדובר על תעודת עניות ממדרגה ראשונה, והציבור צריך להשמיע את קולו וזעמו. על הציבור למחות על העובדה כי לא הוקמה וועדת חקירה, ובמקום זאת, נותן ראש הממשלה (נבחר ציבור) את הקרדיט לגופים ממשלתיים באמתחתו, כאשר במקרה הטוב לא הפריעו לעבודת אותם מתנדבים, ובמקרה הרע לא הואילו בדבר.

מי אמר כפיות טובה ולא קיבל?...
נתניהו שלג פקק כפיות טובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד